Batterioptimering dödar meddelandetjänster

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av Viktor R, 19 jan 2020.

  1. Viktor R

    Viktor R Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena,

    Har inte lyckats hitta att denna frågan är ställd tidigare, skaffade nyligen en moto e6 play, och har stött på ett bekymmer jag vill minnas att jag bara sett på Huawei innan. Bytte ut en e5 till denna, så det är nytt för denna modellen.

    Använder signal, whatsapp och messenger, och telefonen stänger alla dessa processer ganska omgående efter jag släcker skärmen. Alltså, jag får enbart meddelande när jag öppnar respektive app. "Hej.." skickades för två veckor sedan.

    Började med att undanta apparna från optimering, hjälpte inte. Stängde sedan av allt med batterioptimering jag hittade, hjälper heller inte. Kan inte fatta hur tillverkaren tänker när man gör så här.

    Nåväl, på min Huawei lyckades jag aldrig komma runt problemet, är det någon som har ett tips på lösning? Jag kan inte sitta och manuellt kolla igenom meddelandetjänsterna..
     
  2. sweanisse

    sweanisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    chilimobil
    Telefon:
    Xiaomi Poco X4 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil
    Telefon:
    Xiaomi Poco X4 Pro 5G
    om jag tittar på rubriken "Batterioptimering dödar meddelandetjänster"

    menar du då
    Facebook Messenger
    Android Messages

    oavsett vilken av dessa applikationer du menar går detta att lösa :)
     
    Last edited: 20 jan 2020
  3. Viktor R

    Viktor R Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    När jag skriver messenger så menar jag Facebook messenger lite, ja. Vad skönt att höra, berätta mer, hur löser man det?
     
  4. Viktor R

    Viktor R Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Puff. Ingen som har ett förslag på lösning, är inte kräsen, tar gärna en länk som visar hur dålig jag är på att googla
     
  5. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Låter märkligt, jag har haft flertalet Motorola och ingen har haft några som helst bekymmer med detta. Har tyvärr ingen lösning, enda jag kan komma på är om du nu trots allt skulle ha batterisparläget på? Har du ork kan du alltid testa om det ordnar sig om du gör en fabriksåterställning och sedan installerar om allt.