Fråga: Casta ett material till två Chromecast

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Gregon, 22 jan 2020.

  1. Gregon

    Gregon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej, jag har googlat, kanske har jag googlat för dåligt, men så här är det, jag vill casta en flik från min dator till två olika chromecastenheter på två olika TV-apparater. Det är för att visa information i två riktningar så att säga. Vet ni om detta är möjligt. Jag skulle också vilja låsa chromecasten så att den inte går att "köra över" av andra användare på samma WiFi, är detta möjligt eller är jag ute och cyklar?

    Tack på förhand
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Jag hade använt 1 chromecast med en aktiv hdmi splitter som kopplats till 2 skärmar.
     
    Gregon gillar detta.
  3. Gregon

    Gregon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Jättebra idé, problemet är att de båda tv-apparaterna som ska visa materialet är för långt ifrån varandra. :/
     
    jogge gillar detta.
  4. subwoofer

    subwoofer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel XL 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel XL 2
    Platta:
    Huawei M5
    Nu vet jag inte exakt vad det är för typ av material du vill visa, men det verkar finns en lite omständlig lösning som innefattar Google Chrome (om den fortfarande fungerar och har ej provat själv).
    Se mer i guiden här eller YouTube här.
     
    jogge gillar detta.
  5. Gregon

    Gregon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack så jättemycket subwoffer, det är en karta där jag uppdaterar vad som är öppet för användning, med den här guiden kan jag skicka informationen till ett annat hus men på samma nätverk, det funkar, det blir lite mer klickande när jag uppdaterar eftersom jag måste byta fönster och uppdatera på båda ställena men huvudsaken att det fungerar! Tack!
     
    subwoofer gillar detta.