Övrigt: Tappade fodral till WF-1000XM3 - Finns det något att göra?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Juturna, 24 jan 2020.

  1. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Som trådtiteln lyder. Tappade laddfodralet till mina hörlurar, Sonys telefonsupport är stängd för kvällen men deras hemsida är en röra som slänger mig mellan engelskspråkiga och svenskspråkiga sidor, och att man måste skicka in dom till ett servicecenter för att kunna fixa ett nytt fodral, men kruxet verkar vara att enligt sidan finns det inget service center i Sverige. Är jag helt körd, eller måste jag skicka den utomlands, eller finns det något man kan göra åt detta? Är så sjukt bummed out för jag tänkte 10 minuter innan jag insåg att fodralet var borta "Fan, dom här hörlurarna har fått mig att VERKLIGEN vilja lyssna på musik igen!" (inte för att jag tappade suget, men Galaxy Buds var inte alls lika roliga som jag trodde insåg jag)...

    Tänkte om någon har erfarenhet med deras support? Vill bara lägga mig på marken och skrika som den vuxna bebisen jag är...
     
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Har du ingen drulle försäkring som kan täcka detta? Dom är ju tekniskt sett sönder utan den...

    Anna hittade jag WF1000XM3 Sony Replacement Parts - Encompass där kan du få battery case för 55USD med 25USD I frakt... men vet inte vad det är för sida riktigt.
     
  3. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Sidan känns tvivelaktig på något sätt, för på Sonys hemsida står det att man måste skicka in hörlurarna till dom om man vill ha ett nytt case, för att om du bara köper ett case så fungerar det inte ensamt, utan det måste "synkas" med hörlurarna på ett sätt bara Sony kan göra själva tydligen.

    Vet inte om det täcks av hemförsäkringen, det kanske är värt att kolla! Tror inte jag får ut något nämnvärt efter att ha kollat dock, jag köpte hörlurarna begagnade (enbart testade dock), och det tror jag sänker värdet rätt rejält för vad man får från försäkringsbolaget.