Diskussion: Samsung Galaxy Watch Active 2

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Swericsson, 7 aug 2019.

  1. keffosteffo

    keffosteffo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja men då förstår jag. Nordic låter ju bra det med!
    Då chansar jag inte utan kör med det jag med! :)
     
  2. Stoffiss

    Stoffiss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Funderar på att köpa BT-versionen också, men guiden känns lite smått luddig när man inte gjort sånt här tidigare. Dum fråga kanske, men går det att uppdatera till senaste firmware efter det att man gjort CSC-bytet? :)
     
  3. dst6se

    dst6se Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vad jag förstått så ska de funka, dock så har jag inte fått någon nyare uppdatering ännu
     
    Stoffiss gillar detta.
  4. Stoffiss

    Stoffiss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tack för svaret :)
     
  5. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 000
    Mottagna gillanden:
    339

    MINA ENHETER

    Jag tänkte ge min version angående BT only versionen av Galaxy Watch som jag har då det kanske beter sig lika på Active 2?
    Det var en gråimport som jag enligt liknande guide som ni använder kunde ändra till NEE och det fungerade bra och jag fick igång S-Pay men det kom aldrig några Firmware uppdateringar. Så jag var tvungen att ändra tillbaka till XUA (USA).
    Då kom det uppdateringar direkt.
    Så för Galaxy Watch verkade det aldrig släppas någon NEE "BT only" uppdatering.

    Vid senaste uppdateringen så gick det efter uppdateringen inte att använda den gamla guiden jag körde för att återgå till NEE, men jag fick igång S-Pay med ett av mina svenska kort ändå så jag skippar nu att ändra till NEE och hoppas att både uppdateringar kommer direkt och att S-Pay fortsätter fungera.
     
    Last edited: 17 jan 2020
    mullepol och Stoffiss gillar detta.
  6. Stoffiss

    Stoffiss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tack för input, tåls kanske att fundera på då. Man vill ju helst få de senaste uppdateringarna :) Märkligt att Samsung valde att bara lansera LTE-versionen här i Norden.
     
  7. dst6se

    dst6se Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Kanske ska prova någon annan kod än NEE, kanske får uppdatering då , någon som vet vilken csc kod klockorna som säljs i Sverige har ?
     
  8. dst6se

    dst6se Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har nu provat med XEE istället , då fick jag uppdatering , men klockan var på Tyska under installation , samt ingen samsung pay , ska prova några andra koder imorn , varje test tar dock 1h :(
     
  9. dst6se

    dst6se Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Lite uppdatering ,har nu provat med BAU XEE o SEN , när jag väljer något annat än NEE , så verkar den defaulta tillbaka till BTU , så antagligen har de andra koderna inte varit giltiga som CSC i galaxy watch active 2.
    Som det ser ut nu så är det NEE för att använda samsung pay , men inga automatiska uppdateringar annars ingen samsung pay men automatiska uppdateringar.
    Jag kör på NEE , och uppdaterat manuellt till senaste R820OXA1BTA1 manuellt.

    Skulle vara kul att veta vad för CSC som används på LTE klockorna i sverige.
     
    Last edited: 18 jan 2020
  10. Stoffiss

    Stoffiss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Antagligen är det nog NEE som används som CSC på LTE-klockorna, men det är ju ett annat modellnummer på dessa, så det är förmodligen därför du inte lyckas hitta någon uppdatering automatiskt. BT-versionen med CSC-kod NEE finns ju tekniskt sett inte.
     
  11. Prada La Femme

    Prada La Femme Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2019
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    15
    Det är ju inte så att det sprutar ut uppdateringar heller så att göra detta nån gång om året är det kanske värt
     
  12. keffosteffo

    keffosteffo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena! Tänkte bara höra hur du gjorde? Om du köpte firmwaret på fullstockfirmwaredownload.com eller om du hittade det nåt annat ställe?
    Och om det bara är att köra en reset på klockan och välja Download (wireless) och tanka AP, BL och CSC-filerna eller om man måste göra hela proceduren från början?
     
  13. dst6se

    dst6se Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hejsan , köpte fw på GSM2FILE , Bara att göra precis som du skrev , download i AP mode , flash AP,BL och CSC, dock så nollställs klockan !
     
  14. dst6se

    dst6se Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Kollade på fullstock firmware , där var det rätt billigt , 3$ för en uppdatering .
    Blir att handla där nästa gång , jag fick handla filerna styckevis
     
  15. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Gud va jag ångrar att jag inte köpte en Garmin Venu istället. Samsung Galaxy Watch Active 2 är helt oanvändbar som löparklocka......

    Var ute en lugn runda nu som jag vet är 8km. Men klockan visar likförbannat 7,69km. Det är alldeles för mycket felmarginal för att kunna använda den till att mäta löpning med.

    Min runda tog 47.25 min vilket skulle ha gett en medeltid per km på 5.56. Men i och med att klockan bara visar 7,69 så blir km tiden 06:10 per km istället.

    Min Gear S3 Frontier mätte perfekt så jag fattar hur dom lyckas göra det sämre på en klocka som ska användas till träning. Den har mätt rätt ett par ggr när det varit klarblå himmel eller när jag sprungit på väldigt öppna ytor. Men så fort det blir lite mulet eller man springer i lite terräng så är den helt värdelös. Såg att någon länkade någon inställning som hette aktivera hög precision men jag är inte människa att hitta den inställningen. Den verkar dessutom bara gälla Samsung health och jag använder Map my run och där finns bara gps på eller av.

    Mvh J
     
  16. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 807
    Mottagna gillanden:
    4 875

    MINA ENHETER

    Känns som vi redan haft den här diskussionen i tråden [emoji13]
     
  17. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Jo men det kan behöva gås igenom igen, dels för om någon hittat någon lösning på detta eller för att återigen belysa hur uselt detta är för en klocka som ska användas till träning.
     
  18. duoclan

    duoclan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du kanske ska testa samma 8 km-sträcka med Samsung Health och hög platsprecision innan du dömer ut själva klockans GPS. Det kan ju vara "Map my run" som är uruselt för att de inte lagt till den inställningen.

    Samsung Health -> Registrera träningspasset (löpande figur) -> Träning -> Scrolla till Löptränare -> Klicka på de tre prickarna till höger -> Hög Platsprecision. Då får du åtminstone veta vad GPS:en i klockan är kapabel till.
     
  19. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Ja jag lyckades äntligen hitta den inställningen så ska testa med det. Men min Gear S3 funkade alldeles utmärkt med Map My run
     
  20. Jpd

    Jpd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Vad jag vet så har många sagt att det blir mycket bättre med den inställningen, berätta gärna hur det blev :D