Problem: Röstbrevlåda har försvunnit eller jag kommer inte åt den?

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Salvion, 26 jan 2020.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Edit* Löst*

    Jag kommer plötsligt inte åt röstbrevlådan via telefonens knappsats "1" knappen
    den säger att jag måste konfigurera numret...
    så när jag går in i inställningar och lägger in för smidighetens skull +46708222888 så att man alltid oavsett plats kan ringa, men då jag ringer upp so måste jag i tjänsten konfigurera den med en kod, vad vill den då ha jag minns inte att jag har någon kod utom Pin och Puk-kod, är jag bara dum eller vad missar jag?

    Telefon Pixel 4 XL
     
    Last edited: 27 jan 2020
  2. Reinhold

    Reinhold Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Om du inte har en kod till din röstbrevlåda, eller har glömt den du har, kan du ringa till 886 (fungerar bara i Sverige) och slå in fel kod två gånger. Följ därefter instruktionerna så får du en ny kod via sms.
    Saxat från Telenors hemsida.
    Inställningar i röstbrevlådan | Telenor
     
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    @Reinhold@Reinhold
    problemet visade sig vara att jag angav numret ovan som tydligen bara/primärt är när man ringer från utlandet, då måste man varje gång man kontrollerar sina röstmeddelanden ange både sitt telefonnummer och pinkod.
    Du hade såklart helt rätt i hur man angav pinkoden, så det har jag fixat och sparat.

    Men när jag ändrade standardnummer för röstbrevlådan till 888 DÅ kan jag använda snabb uppringning utan att ange telefon nummer och pinkod, så det är det jag valt som det var förut.

    Tack för hjälpen!
     
    Reinhold gillar detta.