Problem: TWRP "fastnar" inte efter flash. Tab 4 8 plus

Diskussion i 'Lenovo' startad av daspunner, 28 jan 2020.

  1. daspunner

    daspunner Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Tja!

    Jag försöker flasha in TWRP på min platta men den vill inte fastna utan bootar bara till original recovery trots flertal försök. Har gjort sånt förut på andra enheter så jag är ganska bekant med hur det går till. Kör flashandet via ADB/Fastboot. När allt borde vara klart och jag kör kommandot "ADB reboot recovery" så återgår den bara till "stock recovery". Självklart har jag "usb debugging" igång och jag bootloadern upplåst.

    Plattan kan köra TWRP för det funkar när jag tillfälligt bootar TWRP med kommandot "fastboot boot twrp.img", men det blir ju bara tillfälligt.

    Any ideas?



    /D
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    När jag körde in TWRP på min gamla samsung telefon var man tvungen att: Stänga av mobilen helt när flasningen är klar, koppla ur usb, starta mobilen direkt i recovery mha knapparna (upp+hem+power)
    om man lät mobilen starta om själv, då tog den tillbaka original recovery.
    Vet inte hur man startar direkt i recovery på din platta, men det borde gå tycker jag.
     
  3. Alixw74

    Alixw74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Köpte precis en Lenovo Smart Tab M8 med 9 (Pie), och om du går in under developer options (du vet klicka först Version först 7 gånger i rad) så finns ett alternativ där som står OEM-upplåsning (Tillåt att bootloadern låses upp).

    Kan det vara något sådant?
     
  4. daspunner

    daspunner Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Hittade en annan version av TWRP och gjorde precis som innan och det funkade direkt. Måste varit nåt där.