Någon som tänkt köpa Sony WF-1000XM3?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av lejonel, 13 jul 2019.

  1. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 852
    Mottagna gillanden:
    562

    MINA ENHETER

  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

  3. Dealaren

    Dealaren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2015
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag vill verkligen avråda från Sony WF-1000XM3!

    Jag är Sonyfrälst och har använt deras telefoner i många år. Jag har sedan tidigare ett par WH-1000XM3 over-ear som jag är mycket nöjd med. Tanken då jag köpte WF-1000XM3 var att få något smidigt på bussen men som också funkar att prata med. Att lyssna med dem funkar bra och de har en otrolig batteritid (inte så konstigt när fodralet är enormt...) men det är helt kört att använda dem för samtal. Varenda gång jag svarar med dem får jag avbryta och antingen prata direkt i telefonen eller via trådade lurar jag alltid har med mig. Jag har pratat med Sonys support som inte hörde vad jag sa förrän jag gick över till att prata i telefonen men de hade ingen lösning.

    Det är något bättre då jag pratar hemma där det är absolut tyst omkring. Vid minsta bakgrundsljud är det helt kört. Att använda dem på kontoret är omöjligt!

    Brusreduceringen är jag också tveksamt till. Ärligt talat handlar det mer om att gummipropparna dämpar ljudet än att det är någon verklig ANC.

    Jag har senaste uppgraderingen av programvaran och ger upp nu. De ska tillbaka till affären! Oväntat dåligt Sony!
     
    bernard gillar detta.
  4. PsyDuck

    PsyDuck Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8
    Jag kan hålla med om att samtalskvaliten kan bli bättre, men att brusreduceringen inte fungerar alls låter som det är fel på dina hörlurar eller att de är felinställda.
    Jag hör tydligt skillnad när jag har lurarna i örat och växlar mellan att aktivera eller deaktivera brusreducering.
    En förutsättning är förstås att lurarna sitter bra i örat.

    Förutom samtalskvaliten så tycker jag att det är lite meckigt att få lurarna att sitta bra i örat, tar en stund innan jag får dom att "låsa fast".
    Har även vissa problem med att lurarna tappar bluetoothuppkopplingen. Märks tydligast på kontoret där det finns många bluetoothenheter. Kan iofs vara telefonen som är problemet.
     
  5. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 852
    Mottagna gillanden:
    562

    MINA ENHETER

    Har man rätt proppar och rätt inställningar för ANC så är ju dessa lurar utan tvekan bäst i klassen. Att säga något annat är bara löjligt.

    Kört dom i tre månader nu och fullkomligt älskar dom.

    Dock är samtalskvaliten som ni säger rätt usel, men det är inget som stör mig då jag använder dom för att lyssna på musik/podcast och stänga ute verkligheten via dess grymma ANC.