Meizu 16T (SD855, 6.5″ SAMOLED, 4500mAh)

Diskussion i 'Meizu' startad av flipp, 8 okt 2019.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Den där länken är säkert legit. Det finns förresten en lång tråd på det ryska forumet 4pda om 16T. Jag brukar ibland kika lite på den med google translate. Dock är översättningen långt ifrån perfekt så allt blir inte begripligt och hittills har jag inte fått något riktigt användbart tips därifrån. Meizu 16T - Обсуждение - 4PDA

    Ja, har en Mi Max 3 också. Gillar den fortfarande men skärmen är verkligen ingen höjdare. Mest besvärligt är att den har kass ytbehandling så den blir flottig på nolltid. En annan telefon som jag haft två vändor och som jag kan rekommendera är Huawei Mate 20 (ej pro). Den har en skärm som är mer eller mindre lika bred som 16T. Den har även en klart bättre kamera och något bättre batteritid jämfört med 16T. Om du vill en formfaktor som 16T men en lur som fungerar klanderfritt är den ett bra köp (bör finnas på någon av amazons europeiska butiker). I övrigt finns det inte mycket att välja på idag om man gillar större skärmar. Mate 20 X tycker jag är för dyr. Har funderat lite på Redmi K30 och Galaxy A71 som dock är lite för avlånga för min smak.
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Just det, glömde fråga om du testat att använda den på Flyme 7? Jag uppgraderade den direkt till verison 8 via OTA och kan nu inte nedgradera den. Det kan vara så att fler appar fungerar på Flyme 7. Det ska även en finnas en global custom rom baserad på Flyme 7. Fanns någon länk till den med en instruktionsvideo på kinesiska i forumet på 4pda. Dock såg det rätt besvärligt ut så brydde mig inte om att testa själv.