HTC u19e?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av ren_htc, 13 feb 2020.

Taggar:
  1. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    Är det någon som har denna lur och kan komma med en recension? :)
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 751
    Mottagna gillanden:
    44 749
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du är intresserad av den hade jag nog avrådit. HTC kommer förmodligen lämna mobilmarknaden snart. De har varit mycket dåliga på uppdateringar sedan minst ett år tillbaka, kommer knappt några alls längre, vilket är ett dåligt tecken.

    Det är nog bättre att välja en annan tillverkare som är mer pålitlig.
     
    katho gillar detta.
  3. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    @bernard@bernard Men kan helt seriöst inte tänka mig att byta märke! Är autist frälst i HTC typ. Ingen annan telefon har både snygg hård- och mjukvara och har bra specs till rimligt pris. Tycker det är en helt annan kvalitetskänsla i dem än Samsung och Huawei. Väldigt plastiga lurar, och då menar jag även premium modellerna. Varit inne på Pixel, beställde hem en 3a, men inte alls samma sak som en HTC. Fattar inte att inte fler uppskattar HTC och inser vilken kvalitetstelefon det är! Men det där med få uppdateringar och/eller snart inga uppdateringar är verkligen inte bra, håller med...
     
    kupster gillar detta.
  4. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 166
    Mottagna gillanden:
    4 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    Pixel 3a är ju en så kallad budgetlur så svårt jämföra med HTC rakt av.
    Jag tycker Sonys flaggskepp har fin finish. Så även om man inte föredrar Samsung eller Huawei finns det alternativ.
    Xiaomi m.m..Även den andra tillverkaren från Taiwan, Asus är nog att föredra framför HTC i dagsläget av orsaken som Bernard nämner.

    Inte kul att köpa ett märke som riskerar konkurs..
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Androiduppdateringar är sjukt överskattade. Ofta introducerar de bara nya buggar och försämrad batteritid i utbyte mot några nya funktioner som de flesta in använder (ursäkta franskan). En vanlig tråd på XDA efter att en telefon uppdaterats med en ny generation android är "How to Downgrade from Android X?"
    Dock är HTCs telefoner alldeles för dyra i förhållande till hårdvaran så det känns ändå poänglöst att köpa en HTC.
     
    Last edited: 15 feb 2020
    Johnh3 gillar detta.
  6. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    @flipp@flipp Alldeles för dyra i förhållande till hårdvaran? Det kan jag inte hålla med om. Tycker HTC u19e har ungefär samma specs som flaggskeppen till betydligt bättre pris. Jag bryr mig inte så mkt om kameran för om jag ska fota ordentligt fotar jag ändå med en systemkamera som inte öht går att jämföra m en mobilkamera så den diskussionen är överflödig för mig.


    https://www.ebay.com/itm/HTC-U19e-128GB-6GB-RAM-FACTORY-UNLOCKED-Dual-Sim-6-0-Purple
     
  7. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    @Johnh3@Johnh3 Är det verkligen så illa att de håller på att gå i konkurs? De säljer ju annat än mobiltelefoner liksom.
     
  8. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    @flipp@flipp Det där med android uppdateringar lät iofs positivt utifrån min situation som vill fortsätta använda HTC :)
     
  9. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 166
    Mottagna gillanden:
    4 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    Lite VR/glasögon prylar och nån slags 5G dongel, men jag tror det är en liten marknad för det.
    Så med det i perspektiv vet jag inte hur de ska klara sig på sikt?

    Sony och LG som har det tufft också har en mycket större produktportfölj och kan subventionera sina mobildivisioner på ett helt annat sätt.
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Länken ovan fungerar inte. Vad jag kan se har U19e Snapdragon 710. Det var ett midrangechip för något/några år sedan. $200 är ett rimligt pris för u19e. Det finns inget som liknar ett flaggskepp här.
     
    katho gillar detta.
  11. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 166
    Mottagna gillanden:
    4 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    Det är klart om man gillar HTC så kan man köpa en. Men man kan tänka efter ett extra var med tanke på vad som är skrivet här.:)
     
  12. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    U19e är inte en s.k. flagship killer. 710-soc:en är betydligt slöare än ex. Snapdragon 855, skärmen är relativt lågupplöst med tanke på storleken, "bara" 60Hz skärm och kameran verkar inte att prestera särskilt bra heller. Som midrange är den väl ok även om den är lite dyr.

    Din länk fungerar ej, men tänk på att det tillkommer frakt, tull och moms. Dessutom har du ingen reklamationsrätt samt ev. garantiärenden kan nog bli besvärliga/kostsamma.

    Andrahandsvärdet är nog mer eller mindre obefintligt. Inte många som vill ha en importmobil med ganska halvtråkiga spec, utdaterad design och ett OS som troligen ej kommer att uppdateras. Ta en titt på några av HTC-trådarna så kommer du snabbt att inse att HTC skiter i att uppdatera deras mobiler. Detta gäller även säkerhetsuppdateringarna från Google.
    Man kan nog glömma att förlänga livstiden med customrom o.l. då ingen på XDA verkar att bry sig om telefonen.
     
    Johnh3 och flipp gillar detta.