Fråga: Curve Card - samla alla betalkort i ett kort

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av dalton, 20 aug 2018.

  1. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Jag höjer med Google Pay också! :-)
    Min erfarenhet skrev jag i Google Pay / GPay nu i Sverige - erfarenheter?
     
  2. Rob74

    Rob74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    Men det verkar ha löst sig till sist iaf om jag förstår dig rätt. Men usch vilken tid... :-/ Har numera mitt vanliga bankkort i plånboken också för just returer. :-) Har kontakt med Curve så är väl inte orolig direkt men jobbigt att behöva krångla.
     
  3. d0rian

    d0rian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2020
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    13
    Om man betalat med Curve, måste man inte göra returen med Curve då också? Det var iallafall det butiken sa när jag skulle göra retur senast: "Du måste använda samma betalsätt som när du köpte varan".
     
  4. chhans

    chhans Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2019
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    379
    Jag tror nog att det är lite olika från butik till butik om man kan få returen på ett annat kort eller ej. Sen måste det väl ändå också vara lite flexibelt beroende på hur lång tid man har öppet köp. Det kan ju exempelvis hända att man faktiskt inte ens har kvar kortet man använde vid det ursprungliga köpet...
     
  5. ac1976

    ac1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    151
    Jag har inte stött på nånn butik som kräver samma kort för retur som köp. Mer att jag inte kan få kontanter utan måste ha samma betalsätt, kort - kort.
     
  6. the_messer

    the_messer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2020
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag har stött på det tidigare. Har känts lite som att de varot beroende av personal. De flesta verkar generellt inte bry sig.
     
  7. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Går du till de större elektronikkedjorna så kräver de att betalningen går tillbaka till samma kort. De förlorar på att inte göra så helt enkelt. Gör du en retur till samma kort så avskrivs kostnaden för korttransaktionen.
     
    Buzz och RexGalore gillar detta.
  8. Rob74

    Rob74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    Som de andra säger, det är nog lite olika men mer vanligt att man kan returnera på vilket kort som helst numera tror jag.

    För mig gick det så här. Utav olika orsaker så använde jag inte Curve vid köpet utan mitt vanliga bankkort. När jag skulle returnera dock så hade jag inte detta bankkort med mig, utan bara Curve med Komplett som underliggande. Innan jag hann tänka mig för (hade ju hört om problemen) så hade jag gjort returen och då var det så att säga för sent. Nu har jag legat på Curve igen och de bad om ursäkt då de gjort något fel så nu har returen kommit in i appen men fortfarande inget i Komplett. Kollade returen i detalj nu i appen och ser att den bara delvis är returnerad. Har återigen kontaktat supporten.... :-/
     
  9. d0rian

    d0rian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2020
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    13
    Jag tänkte testa ljudbokstjänsten Storytel - men de accepterar inte Curve-kortet eftersom det inte är svenskt. Någon annan som stött på problem vid användning av Curve?
     
  10. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Det är nog ingen som har drivit det hela vägen men det finns jurister som säger att det där nog inte är tillåtet. Handelshinder inom EU, ungefär.
     
  11. holyjoe

    holyjoe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    517
    Telefon:
    Huawai P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawai P30 Pro
    Det enda jag kan komma på som inte fungerat för mig är när jag beställt från Cdon.
     
  12. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 273
    Mottagna gillanden:
    6 997
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    När jag skulle beställa abonnemang från Cmore och Dplay så godkändes inte mitt Curve-card. De kräver tydligen ett nordiskt kort. Fick använda Komplett Mastercard istället.
     
  13. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Typ samma problem med Spotify, men du kan använda Curve till att betala men eftersom kortet är från UK så kommer du debiteras GBP vilket blir klart dyrare än om man använder ett svenskt kort.
     
  14. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Jag är lite trött här idag. Men när ni pratar returer med Curve så menar ni då man exempelvis lämnar tillbaks varan och sak ha pengarna tillbaks? Eller att man har blivit fördebiterad något vid ett internetköp av exempelvis med som sedan justeras ner efter leverans?

    Vad är det som blir problemet då? Orkar inte läsa hela tråden
     
  15. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 273
    Mottagna gillanden:
    6 997
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag tycker Curve börjar bli lite jobbiga med sina app-uppdateringar som inte verkar speciellt genomtänkta eller provade. Var och varannan gång de uppdaterar appen nu så måste man begära inloggning via email, skapa en ny passkod och aktivera biometrics om igen. Det ska väl inte behövas tycker jag.
     
    bluppblupp gillar detta.
  16. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Nu senast verkade det dessutom som man måste öppna mailet och följa länken på telefonen. Inte riktigt lyckat tycker jag men de kanske villl tvinga fram något form av identifering.
     
  17. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Någon som haft problem med att synka sitt Rocker kort till Curve? Registrerade Curve kortet och det första kortet jag lade in var mitt Länsförsäkringar kort vilket fungerade utan problem.

    Nu när jag skulle lägga in Rocker kortet så fungerar det inte. Står att de har lite problem, försök igen senare. Men eftersom jag registrerade mitt LF kort bara 10min innan så känns det konstigt att de precis fick problem.
     
  18. jms

    jms Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    131
    Rocker är ett prepaid kort, och de tillåts inte generellt av Curve. De har en lista med prepaid-kort som de har godkänt och där ingår t.ex. Revolut och PFC. Man kan skicka in önskemål om att specifika prepaid-kort ska godkännas men det tar ganska lång tid innan Curve eventuellt lägger till nya kort.
     
    Sale, chhans och svenix gillar detta.
  19. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Tack, då förstår jag varför det inte fungerar. Tur att jag då ska avsluta mitt Rocker kort och har beställt ett PFC kort idag.
     
  20. Ender

    Ender Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2020
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Hade samma problem imorse, ganska irriterande!
     
    mm_3 och svenix gillar detta.