Diskussion: HBO Nordic för Android TV - nu i Sverige!

Diskussion i 'Strömningstjänster' startad av bernard, 6 sept 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ecsjjgg

    ecsjjgg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    oneplus 7t Pro McLaren Ed.

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    oneplus 7t Pro McLaren Ed.
    ROM:
    Oxygen OS open beta
    Jag hade denna app installerad påpp min Shield TV, men nu har jag gjort en full reset, efter att ha uppgraderat den rill Android 9 pie (shield Experience Update 8), och nu hittar jag inte denna app i play store längre! jag kan hitta den på min dator, men däör står det att Nvidia Shield är inte kompatibel med denna app...

    Är det HBO som har tabbat sig, eller? (vet de inte om att Nvidia Shield nu kör Android 9.0)
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du testat denna: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hbo_android_tv

    Gå genom webbläsaren på datorn.
     
    ecsjjgg gillar detta.
  3. ecsjjgg

    ecsjjgg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    oneplus 7t Pro McLaren Ed.

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    oneplus 7t Pro McLaren Ed.
    ROM:
    Oxygen OS open beta
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah! Tänkte om du testade med den appen som heter "HBO Nordic", ty den fungerar bara på telefoner. Lätt att blanda ihop dem.

    Någon här kanske kan skicka dig APK-filen i värsta fall? Jag antar att HBO inte testat appen för Android TV 9.0 ännu, och tyvärr lär det dröja om jag känner HBO Europe/Nordic rätt...


    Edit: Verkar som APK:n faktiskt ligger på APKmirror, så hämta den härifrån: https://www.apkmirror.com/?post_type=app_release&searchtype=apk&s=HBO+Europe
     
    bjarneh och ecsjjgg gillar detta.
  5. ecsjjgg

    ecsjjgg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    oneplus 7t Pro McLaren Ed.

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    oneplus 7t Pro McLaren Ed.
    ROM:
    Oxygen OS open beta
    Japp nu funkade det att installera HBO!

    Tack så mycket för länken!
     
    bernard gillar detta.
  6. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    HBO gör ju inget åt sin tjänst den sämst underhållande streamingtjänsten i världen. De är bara Netflix och Viki som vet hur man underhåller sina tjänster :D

    Uppdaterar posten med APK för HBO väldigt snart :D
    Länken till APK finns på min OneDrive här.
     
    Last edited: 16 aug 2019
    ecsjjgg och bernard gillar detta.
  7. ecsjjgg

    ecsjjgg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    oneplus 7t Pro McLaren Ed.

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    oneplus 7t Pro McLaren Ed.
    ROM:
    Oxygen OS open beta
    Jag installerade hbo appen via apk mirror, men igår fick jag en uppdatering i playstore av denna app, så det verkar som om hbo nu har fått fingrarna ur...

    Jag kör alltså med en nvidia shield TV Pro 2017, med Android v9.0
     
    bjarneh och bernard gillar detta.
  8. RoosterX

    RoosterX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fast det står ej kompatibel om jag ska installera det på min shield tv, kör ej rootad, men med SSD istället för den orginala disken i min Shield TV 2015 pro, står därimot kompatibel med min Sony TV x9005f som jag vill i första omgång ungvika då den är ju som känt inte med den snabbaste SOC'en i världen ;)

    Jag tror ju på att det är HBO Nordic som vanligt, dom litar jag inte mycket på när det kommer till appar och Android eco systemet.
     
    bernard gillar detta.
  9. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Tror inte HBO stöder boxar det stöder bara Philips, Sony, och TCL allså TV modeller därför räknas den som inkompatibel hos Google Play Store, och innan HBO gav stöd för TCL så laddade jag ner APK bara från apkmirror.com men gick ändå inte och spela upp blockerade strömningen då enheten inte var godkänt så gjorde ju Amazon Prime Video också innan den blev officelt lanserad för Android TV, så nu kan man med Prime Video side loda APK och fungera och spela upp även om modellen inte är förinstallerad på TV för räknas som godkänt för modellen.

    Kollade just HBO Nordic och då säger den
    Sony, Philips, Nvidia Shield eller MiBox.

    HBO

    Då är de antagligen, någon miss i OS versionen hos Shield som gör att HBO inaktiveras, den listar dock inte TCL vilket är aktiv för mig i Play Store och strömningen fungera även om appen är så dålig för Android TV att det normalt är bättre och Chromecasta.
     
    Dragnet och bernard gillar detta.
  10. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Kör ju Android TV versionen av HBO 1.1.3 nu.
    Det har äntligen verkat fixa laget på strömmingarna ser det ut som, sedan ser det ut som de har addad hemskärmskanalen för Android TV 8.0 eller senare, kanalen ser dock ut som vara tom om man inte har ett aktiv abonnemang.

    Men herregösses hur de beskriver programmen i hemskärmskanalen

    Exempel
    Vikings
    Ny säsong
    Torsdagar

    Säger ju inte så mycket om vad de handlar om, är det verkligen så att HBO vill att folk ska veta när ett nytt avsnitt släpps så hade de varit bättre om de hade tagit del av av strängen som finns i Play Next

    WATCH_NEXT_TYPE_NEW samt WATCH_NEXT_TYPE_NEXT dom verka också sakna stöd för WATCH_NEXT_TYPE_CONTINUE den enda strängen de verka acceptera är WATCH_NEXT_TYPE_WATCHLIST där man manuellt lägger till avsnittet.

    Så fort en ny säsong, eller nytt avsnitt släpps på plattformen att den lägger till avsnittet automatiskt i Spela nästa raden.

    Version 1.1.3 har då inte officelt rullat ut till mina Android TV enheter men drog ner APK från HBO (Europe) (Android TV) 1.1.3 APK Download by HBO Europe - APKMirror
     
  11. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Men seriöst nu drog dem bort stödet för TCL bara några timmar sedan. Ser ut som appen är tillbaka i play butiken nu efter lite klagomål :)
     
    Last edited: 13 dec 2019
    bernard gillar detta.
  12. pehlm

    pehlm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20
    Platta:
    iPad 10th gen. (2022)
    Funderar på HBO Nordic, skulle du rekommendera det nu på en Android TV (Sony 2019)? Stabilitet, etc...? 1.1.4 som är ute nu måste ju sideloadas, och kanske den versionen inte blir officiell förrän 1.2. o_O
     
  13. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    1.1.4 drog jag också, den är ute för alla som har ett beta program hos HBO.
    via Logga in – Google Konton krävs dock att HBO har gett ditt konto beta test, då de inte kör med öppen beta utan de väljer ut vem som får vara i den.

    1.1.4 är rätt stabil för min TCL Android TV kan va lite långa laddnings tider vid just öppnade av appen, men i uppspelningen är ju problemen löst, men de lider ju fortfarande som av väldigt få Android TV specifika funktioner, och hemskärmskanalen den är lite buggig den försvinner titt som tätt inaktiveras genom kanalen blir tom.

    Hade ju inte skadad med funktioner så som
    1. In app sökning
    2. Global Sök - Finns stöd för den i HBO Go (Också Europeisk), HBO Now,
    3. Fullt stöd för Spela Nästa - HBO stöder idag bara WATCH_NEXT_TYPE_WATCHLIST, men saknar de 3 mest viktiga, så som. WATCH_NEXT_TYPE_CONTINUE, WATCH_NEXT_TYPE_NEXT, WATCH_NEXT_TYPE_NEW,
    4. Video förhandsgranskning av trailers som Blockbuster, Redbull har, funktionen kan ändå stängas av som användare på plattformen genom gå Inställningar -> Hemskärm och stänga av Trailers, och ljud eller bara ljudet.

    5. Vore inte dumt fixa buggen på Hemskärmen så den är alltid uppe, kanske även lägga till kanaler så som Nytt på HBO, Rekommenderad för (profilen) baserad på vad man har tittad på tidigare.
    6. Vore inte dumt om de tog bort hemskärms informationen under programmet så de inte står typ

    Serienamn ex Vikings

    Ny säsong
    Fredagar

    utan kanske ha de som se ut så här typ
    Vikings

    Vikingarnas värld kommer till liv genom Ragnar Lothbroks resa. Han var den förste viking som trädde ut från de nordiska legenderna och hamnade i historiens blad – en man på gränsen till myt. Vår berättelse tar sin början i 700-talets Skandinavien där Ragnar Lothbrok är en krigare och lantbrukare som drömmer om att hitta rikedomar genom att gå mot traditionen att utföra räder i öst. Ragnar har i hemlighet arbetat på ett projekt som kommer att för alltid förändra vikingarnas värld. Men först måste Ragnar övertyga Earl Haraldson, den mäktige ledaren, som inte alls är beredd att dela med sig av det erkännande resan kan ge till Ragnar om den lyckas.

    Så man får information om vad serierna och filmerna handlar om istället än när nytt avsnitt släpps, de kan man använda Spela nästa funktionen till genom automatiskt lägga till avsnittet när nytt avsnitt släpps på plattformen.

    7. Kanske dags för nytt gränssnitt för HBO som helhet för göra navigering lättare, både HBO Go, HBO Now har löst design på bättre sätt och gjort navigeringen mer användarvänligt, för ärligt talat vill man försöka klicka så lite som möjligen med en fjärrkontroll hopp hit och hopp dit, utan vore smart om man kunde navigera med så få klick som möjligen.

    Det är de synpunkter jag har på 1.1.4, men har som inga synpunkter på uppspelningen av videon den är nu mera helt felfri för mig.

    Och är det så ni tycker något snart liknade från denna lista får ni gärna skicka feedback till [email protected] är det nog många som påpekar sakerna så kanske de får tummen ur och gör något.

    1.1.2 kom aldrig ut HBO dumpade från 1.0.24 till 1.1.3 sedan några dagar sedare blev det 1.1.4
     
    Last edited: 14 dec 2019
    pehlm gillar detta.
  14. pehlm

    pehlm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20
    Platta:
    iPad 10th gen. (2022)
    Okej, tack för svar! Det allra viktigaste är ändå att uppspelningen är någorlunda stabil, som jag upplever Netflix är på Android TV. Jag tror jag väntar lite ändå till 1.1.x eller om det blir 1.2 är officiell, vill helst inte sideloada och är inte beta-testare för HBO.
     
  15. Jarl

    Jarl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2018
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xperia 1 III svart

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xperia 1 III svart
    Telefon 2:
    Xperia XZ3 silver
    Telefon 3:
    Xperia XZ3 svart
    Aningen OT
    Eftersom jag är torsk på Outlander har jag kollat lite på de appar jag betalar för, NF och HBO, ingen av dem verkar få igång säsong 5 inom överskådlig framtid, men jag hittade den hos ViaPlay så jag skaffade denna app idag. Verkar fungera nöjaktigt med mina hårdvaror.
     
  16. Ripleyonline

    Ripleyonline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Finns även på Prime Video.
     
    bernard gillar detta.
  17. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah, jag brukar kika här, men de verkar inte lista Prime för Sverige: JustWatch

    OFT: Om du gillar Outlander är Poldark ett bra tips @Jarl@Jarl, men den verkar tyvärr ingen strömma:
     
  18. Jarl

    Jarl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2018
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xperia 1 III svart

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xperia 1 III svart
    Telefon 2:
    Xperia XZ3 silver
    Telefon 3:
    Xperia XZ3 svart
    Hade Prime från start men avslutade när halvårsintropriset tog slut, brukade även tröttna ur på att mycket av det utbud som annonserades hos amazon.co.uk (där jag handlade regelbundet innan brexit) inte dök upp på prime här hos oss.
     
    bernard gillar detta.
  19. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    jag får upp då Netflix och Amazon Prime på min Android TV, får upp bra många fler tjänster om jag kollar i mobilen, men den absolut flest tjänster får man om man kollar på webbsidan.
     
    bernard gillar detta.
  20. Jarl

    Jarl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2018
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xperia 1 III svart

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xperia 1 III svart
    Telefon 2:
    Xperia XZ3 silver
    Telefon 3:
    Xperia XZ3 svart
    Har sagt upp Viasat nu när Outlander tagit slut, men fick idag 12 månader ComHemPlay+ gratis av Comviq (har mobil där för 95:-/mån) CHP+ verkar ha 4 säsonger Poldark så det ska bli intressant att se dem.

    editerar lite senare
    App till telefonen (Xperia H9436) fanns att hitta hos Google Play "Den här appen är kompatibel med några av dina enheter". Men Android TV i min Sony ZD9 gick inte. Inte så förvånad då jag haft med CH att göra tidigare. Jo jag vet, man skall inte klaga på gratis gåvor...
    Fungerar med min mediadator så det går ju också, den är ju på oftast på. Går med chromecast vilket jag har dongle för i min "lilla" TV (Philips Platinum 21:9) inbyggt i ZD9. Blir som med SVTplay deras app finns till TVn men känns undermålig så där använder jag uteslutande datorn.
     
    Last edited: 11 jun 2020
    bernard gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.