Hur aktiv betalkort LF och Guldkund?

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av FRS05, 18 feb 2020.

  1. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Hej

    Funderar på att skaffa kreditkort med cashback. Dock sitter jag som guldkund hos Länsförsäkringar. Där är ett krav att man ska ha ett aktivt lönekonto och ett aktivt betalkort för att få vara det. Har ni några erfarenheter av hur inaktiv man kan vara så att säga?

    Lön och räkningar kommer betalas därifrån. Några kortköp måste jag väl se till att komma ihåg att göra där. Men hur liten aktivitet går det att ha utan att bli nedgraderad?

    Vad jag kommer ihåg när jag blev guldkund och kontaktadr dem så kände en dator av ens aktivitet. Det som fattades för jag skulle bli guldkund var pensionssparande. Ringde då och frågade varför det inte stod att jag blev guldkund direkt i internetbanken. Då sa hen jag pratade med att det löste sig automatiskt efter ett tag då den sett mina regelbundna överföringar. Antar det fungerar något liknande med bankkortet.
     
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Även jag guldkund hos LF och enda gången jag blev nergraderad var när jag råkade stänga av ISK sparandet en månad. Men det var bara o kicka igång den igen så kände systemet av det automatiskt och så var man guldkund igen.

    Däremot så måste du få in din lön till kontot. Men hur du använder kortet är inte bundet till om du är guldkund eller inte. Jag får lön och betalar räkningar med LF. Resten för jag över till ett annat kort på en annan "bank" och använder men har aldrig blivit nergraderad för att jag inte använder kortet :)
     
  3. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Låter ju lovande. Det jag bara inte hoppas händer är att jag råkar bli nergraderad precis när min bilförsäkring skall förnyas.
     
    bernard gillar detta.
  4. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Jag har inte haft ett aktivt betalkort/kreditkort därifrån de senate 10 åren, trots detta fortsatt guldkund.
    Dock mycket möjligt att jag ligger under gammalt avtal, eller har andra regler i mitt län. Aldrig sett något krav på aktivt kort (däremot aktivt privatkonto).
     
  5. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Jag tycker också de är frikostiga när det gäller guldkund. Minns det som att jag blev det när jag aktiverade månadssparande på 500kr utöver att jag redan hade lönekonto och betalkort. Sen har det varit perioder som jag pausat månadssparandet men har inte blivit av med guld för det.

    Tog ut ett kreditkort förra året när vi skulle till Grekland, har legat oanvänt sen dess men gör ju inget då jag inte betalar för det.
     
    bernard gillar detta.
  6. thompo

    thompo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Jag är också guldkund men väldigt inaktiv med mitt betalkort. Brukar använda det när jag måste ta ut kontanter bara för att det ska se ut som att jag använder det lite grann iaf :) Hittills inga problem.
     
    bernard och utor gillar detta.
  7. micke_r

    micke_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Info:
    Nova launcher
    Platta:
    Sony Z4 tablet wifi
    Info:
    Nova launcher
    Övrigt:
    Chromecast 2, Sony 55" Android TV, Moto 360 2nd edition
    Jag startade ett månadsspar om 1000 kr för att bli silver, och har hemförsäkring i övrigt men inget lönekonto. Jag har blivit guldkund. Riktigt bra. :)
     
    bernard gillar detta.
  8. ac1976

    ac1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    151
    Jag är kund hos LF Halland, har lönekonto, aktivt sparande, ISK, hemförsäkring, bilförsäkring och betalar räkningar.

    Var guldkund till i höstas då de nergradrade mig till silver. Kollade med deras kundtjänst och de var för att jag inte använde deras bankkort, LF behövde se att jag hade ett aktivt användande med deras bankkort vilket jag inte hade.

    Efter nyår blev jag guldkund igen utan att jag ändrat nått, använder fortfarande inte deras kort. Får se hur länge jag får vara kvar...
     
    bernard och utor gillar detta.
  9. ac1976

    ac1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    151
    Undra om det räcker att lägga deras bankkort som betalkort för Netflix och Spotify, lättare än att springa och ta ut pengar då och då eller köpa en 10kr burgare..
     
    bernard gillar detta.