Systemhaveriet hos Vimla verkar totalt.
Från Vimlas forum:
Vimla har lyckats skicka mitt sim-kort till en annan abonnent! Det är därför det inte funkade för mig! Den andra abonnenten hörde av sig och berättade att jag hade fått sms och samtal! Kul att den andra abonnenten kunde läsa mina sms! Hur är det med kundernas personliga integritet och handhavande av personuppgifter på ert företag? Vilka lagar har ni brutit mot?!” Tack Vimla!
Jag har förmodligen fått denne kunds simkort, men som tur är fungerar det inte än! Tur är, för att den andra kunden har skyddad identitet! Hur ska ni göra nu Vimla? Skönt med helgledigt va???!!!
Förvisso riktigt illa att de misslyckades med en planerad portering så att kunder var utan telefoni och internet under en hel dag - väldigt illa skött och det borde i princip inte kunna hända om man gjort sin planering rätt, men beskrivningen ovan tycker jag överträffar i allvarlighet. Det där är nog en s.k. integritetsincident enligt lagen om elektronisk kommunikation och även en personuppgiftsincident enligt dataskyddsförordningen. Hoppas att Vimla anmäler sig själva till Post- och telestyrelsen eller Datainspektionen.
På sätt och vis har jag förståelse för din inställning. Jag själv försvarar ofta Google, och argumentet kan vara "jag har aldrig råkat ut för det där problemet, jag förstår inte hur ni lyckas ha såna problem med den tjänsten som jag alltid använder som funkar felfritt då". Ibland är väl den inställningen okej, ibland inte. När det gäller Vimla så borde du dock se hur företaget ständigt råkar ut för stora missöden. Massor av människor har problem med rent basala saker och företagets interna processer funkar så dåligt att det ständigt sker missöden, det förekommer garanterat inte hos andra och större operatörer.