Recension: Matrix industries PowerWatch Series 2 Luxe

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Backwards, 18 dec 2019.

  1. Backwards

    Backwards Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2016
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    ASUS RogPhone 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ASUS RogPhone 2
    Fick hem denna intressanta produkt igår.
    Series 2 Luxe
    Återkommer efter lite testning.
    P_20191217_170828.jpg P_20191217_170838.jpg P_20191217_171001_1.jpg P_20191217_170907.jpg P_20191217_171259.jpg P_20191217_171442.jpg P_20191217_170902.jpg
     
    Dan1jel gillar detta.
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

  3. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 004
    Mottagna gillanden:
    340

    MINA ENHETER

  4. Backwards

    Backwards Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2016
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    ASUS RogPhone 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ASUS RogPhone 2
    Då jag ägt den tidigare versionen PowerWatch X så blir det en liten jämförelse.

    Jag beställde Lux versionen just pga min erfarenhet från den tidigare varianten. Lux versionen har till skillnad från standard och den tidigare modellen ett nätarmband i metall istället för standard armbandet som är i gummi. Nätvarianten låter huden andas vilket inte är fallet med gummiarmbandet. Klockan behöver sitta tight på armen för att generera värme och med gummiarmbandet så blir man röd och det kliar efter en tid.
    Gummiarmbandet följande med i lådan för Lux och var förbättrat på några punkter.

    Nätarmbandet i metall var alldeles för stort och några länkar behövde skruvas bort. Detta lyckades jag inte göra själv då skruvarna satt som berg. Blev negativt att få vänta och betala en urmakare för jobbet. Som tur var kunde jag använda standard armbandet utav gummi under tiden.

    Uppstart och appinstallation gick smärtfritt och hopkoppling sker med en QR kod från klockans display. Blåtand används för kommunikation.

    Appen är väldigt bra och enkel att navigera runt i dock så kan man finslipa den ytterligare designmässigt och ur användarsynpunkt.
    En märklig sak är att det finns en inställning i appen där man ställer klockan på 12 eller 24 timmars visning vilket inte påverkar appens inställningar. I dom olika app graferna är det alltid AM/PM 12 timmars klocka som visas.

    Synkning utav klockan kan man aktivera manuellt i appen och det fungerar bra MEN man får ingen information om att synkningen gått bra eller är genomförd.

    En kul information i appen är att man ser exakt hur mycket ström som har genererats av kroppsvärmen respektive solcellen.

    Klockan sitter bra på armen och dom numera 4 ST knappar känns bra. Det finns ingen vridknapp längre.
    Menysystemet fungerar bra men är lite ovant till en början. Man finner sig snart.

    Jag blir aldrig riktigt klok på hur man bockar av aviseringar i klockan tex sms, mejl mm. Man läser varje avisering för sig och måste markera med en knapp och backa med en annan först då är aviseringen läst vilket blir jobbigt i längden. Att man har tagit bort avisering i telefonen hjälper inte utan aviseringen syns fortfarande i klockan. Detta fungerade i tidigare modellen X.

    Klockans display är klart godkänd och numera i färg. Något som är betydligt bättre är bakgrundsbelysningen som nu lyser bakifrån jämt över hela ytan där den tidigare modellen hade en liten diod som lyste från ena sidan likt en ficklampa över urtavlan.

    Så till 200 meters vattentätheten.
    När jag klivit ned i en bubbelpool så ser jag efter någon minut att klockan står i bootscreen och kommer inte längre. Jag håller in dom knappar som gör att klockan startar om och kommer åter till bootscreen. Efter några försök så slocknar klockan helt för att inte starta igen. Väl hemma så provar jag att ladda med den medföljande laddplattan men klockan förblir död. Då jag inte ser några uppenbara tecken på vatten i klockan så är det inte säkert att klockan har mött drunkningsdöden. Min tidigare PowerWatch X fungerade bra i samma pool.

    Jag mejlar Matrix och förklarar kort vad som hänt. Dom skickar genast ett RMA formulär och ska efter det skicka fraktsedlar vilket jag väntar på just nu och jag gissar att det tar ett tag pga julen.

    God jul!
     
    milky81 och BrearedsDea gillar detta.
  5. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Min funkar inte HR på den lyser hela tiden. Vissa på discord säger att dom måste betala för Rma. Vad har dom sagt till dig?
    Enligt deras support så skall dom stå för det.
     

    Bifogade filer:

  6. Backwards

    Backwards Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2016
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    ASUS RogPhone 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ASUS RogPhone 2
    Jag har inte fått någon uppgift om att något ska kosta.
    Fick en gratis fraktsedel och klockan är på väg tillbaka till Matrix.
     
  7. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Kanon då får dom ta min med.
    Tackar
     
  8. Backwards

    Backwards Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2016
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    ASUS RogPhone 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ASUS RogPhone 2
    Det har gått 2 månader och jag har ännu inte fått någon ersättningsklocka. Enligt uppgift så har dom inte tillräcklig produktion för att kunna få fram en klocka ännu.
    På fråga om jag kan få pengarna tillbaka så gör dom inte så enligt policy.
    Matrix industries har inte lämnat någon förklaring på vad som var fel med den förra klockan.

    Det är inte så roligt att vänta i nästan 1 år på en klocka och jag kan bara STARKT avråda från ett köp hos Matrix industries i och med min senaste erfarenhet.

    Idag har övriga märken fått betydligt längre batteritid och man får appar i klockan och ett välkänt ekosystem därtill. Dessutom så kan man köpa i en svensk butik som kan byta ut klockan om det skulle bli problem.
     
  9. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Min åkte tillbaka för en månad sedan. Samma svar till mig att dom inte har några klockor att skicka. HR la av på min.
     
    Backwards gillar detta.