desire + mw600 :(

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Boten, 29 jul 2010.

  1. Boten

    Boten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja. Har införskaffat en mw600 och det e ju helt löjligt dåligt ljud. Är det bara Jag som upplever detta?

    Så fort man slänger på en lite hårdare platta typ AC/DC lr nåt + lite högre volym så låter det som om man lyssnar på en 56k mp3. Ljudet spricker (speciellt trummor) å det e nåt skallrande i bakgrunden. Har även provat med datorn och där låter det inte heller bra även om det verkar vara lite bättre.

    Va tror ni, är det nå knas med min mw600 lr är den såhär kass?
     
  2. RaketRobert

    RaketRobert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Mina låter bra, inget fel alls tycker jag. Man kan ju inte jämföra med refernslurarna men att säga att de låter dåligt kan jag inte göra. Perfekta lurar till och från jobbet.
     
  3. BlondieGbg

    BlondieGbg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Platta:
    Nvidia Shield 2015 16gb
    Detta oroar mig då jag själv tänkt inhandla ett mw600.. dock har man ju hört folk här på forumet rekomendera det :/
    Får hoppas, om du ursäktar, att detta är ett isolerat fall :)

    Någon med ett mw600 som kan slänga in en reflektion?
     
  4. arvidsson

    arvidsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Mina fungerar bra med, sen beror det väl lite på hur lurarna sitter i öronen med, själv har jag väldigt svårt med vanliga lurar, sådana som inte är in-ear, får aldrig sådana att låta riktigt bra om man inte trycker dem mot öronen konstant. Testa ett par andra lurar och se om du märker någon skillnad.
     
  5. Boten

    Boten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Använder samma lurar som Jag använde innan Jag skaffade mw600an ( dom Jag fick med min gamla w810) å det är rejäl skillnad om jag kopplar in dom direkt i telefonen.

    Vågar inte riktigt reklamera den heller då webhallen tar 250kr i avgift om det e en onödig reklamation. Å ljudkvaliten e ju svårt att påvisa att den e dålig, kan ju vara så att Jag e känslig. Men man ska ju inte behöva störas på ljudet :/
     
  6. TS22

    TS22 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar klockrent enligt mig.. använder dem ganska många timmar på dygnet till musik/radio/prat.. det enda jag stör mig på är volymkontrollen som jag tycker man skulle kunna låsa på något sätt :)
     
  7. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Mitt MW600 fungerar grymt bra! Jättebra och klart ljud! Har testat med de man fick med (som är riktigt bra), ett par Koss Porta Pro och ett par in-ear Creative. Alla lurarna får jag grymt bra ljud i.

    Har du kollat så att du har mediavolymen på max i telefonen? Låter väldigt konstigt att ljudet spricker för dig, så ska det inte vara. Mina lurar bara trummar på!
     
  8. Boten

    Boten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm... ska hälsa på bror min om en vecka å han har tydligen en till sin aino. Ska testa hur den låter, så får Jag ta beslut om Jag ska reklamera min eller ej :/ har svårt att tänka mej att ingen annan stör sej om dom låter såhär.

    Har testat med alla möjliga volym kombinationer på telefon/headset.

    När Jag lyssnar på radion så verkar det vara ok, så det bör ju vara bluetooth delen som inte sköter sej som den ska...
     
  9. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Rekommenderar att köpa ett par bättre hörlurar än de som följer med. SonyEricsson har aldrig varit särskilt bra på hörlurar (även om de är bättre än många andra mobiltelefontillverkare).
    Jag använder t.ex. ett par Koss Porta Pro som ger otroligt mycket bättre ljud än de medföljande lurarna, särskilt vad gäller bas och högre volym (http://cdon.se/hemelektronik/koss_porta_pro_(oem)-7543949)
     
  10. Boten

    Boten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo Jag vet att det finns bättre lurar men Jag är trots allt nöjd med hur dom låter när dom är direkt inkopplade med telefonen. Hade räknat med en liten kvalitéts förlust men inte såhär mycket. Så även om Jag köper ett par bättre lurar så kommer Jag fortfarande inte vara nöjd då de kommer låta så pass mycket bättre när dom e direktinkopplade...
     
  11. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    jag tycker att de medföljande lurarna är riktigt bra! och det tycker många andra som jag har pratat med också. det är ju samma lurar som Sony har till sina MP3-spelare. men om man inte tycker om in-ear så är det ju en annan sak, då är ju Koss Porta Pro ett utmärkt alternativ. För egen del så tycker jag inte om att ha en julgransprydnad på skallen, så dår ger in-ear bäst ljud...
     
  12. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag har MW600 och tycker den fungerar klockrent med mina Porta Pro hörlurar, lika bra som sätta hörlurarna i telefonen direkt.

    Enda jag stör mig riktigt på är att Android eller HTC Sense klockan inte stödjer bluetooth helt ordentligt då alarm går i både telefonen och headsetet om jag inte har annat ljud på men har jag tex Spotify igång så går det inte i headsetet utan bara telefonen vilket gör att när jag sitter på tåget så hör alla på tåget alarmen jag har men inte jag själv :P

    Jag hoppas detta lösts i Froyo men får se, har försökt hittat flera som har problem men inte hittat, kan säga att det inte har med mw600 att göra då jag hade en mindre modell tidigare som var samma fel.

    Förutom alarm så rekomenderar jag starkt MW600
     
  13. Rokare

    Rokare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tar upp RickardP's tråd när det gäller alarm i lurarna men frågar mig istället om Meddelande signal. I nuläget så hör jag ringsignal i lurarna när det ringer och jag lyssnar på musik. Har jag profilen Vibrera så hörs ingen signal i lurarna för mail och sms/mms. Kör med Handcent. Är det någon som känner till en lösning på detta, antingen via app eller kanske inställning?

    GMY
     
  14. shcizo

    shcizo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett par Jabra BT3030 eller vad de nu heter. Har precis samma problem, drar man på bara lite så låter det skit, som du säger som en hårt komprimerad mp3:a. Har även prövat med andra Desires men samma symptom trots att headsetet låter bra i en iPhone och min gamla SE-lur. Och nej, det är inget fel på mina lurar.
    Det är nått tok med Bluetooth-funktionen i Desire.
     
  15. Pahlen

    Pahlen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag upplever samma sak. Bedrövligt ljud via bt men rycker man ur lurarna och sätter de rätt i telefonen så låter det fint. Får kolla med en annan mobil ikväll.
     
  16. shcizo

    shcizo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag läste lite på XDA om att sense använder en gammal BT-stack. Ska testa med en annan rom ikväll (OpenDesire) och se om den funkar bättre. Återkommer
     
  17. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Kapar tråden något...
    Hur får jag ut ljudet om jag kollar på en film i BT headsetet?
     
  18. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Jag har mw600 (dock till min x10a) och jag lyssnar bara på korrekt musik.
    T.ex Soilworks på ordentlig volym låter utmärkt.

    Jag ahr bytt ut SE-lurarna (pga att jag råkade dra sönder dem) till ett par Sennheiser
    av samma sort, små öronpluggar.

    Låter bra som sagt. // A
     
  19. shcizo

    shcizo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    bytte rom till OpenDesire och det är faktiskt bättre. kan inte säga att det är perfekt men det är bättre. har svårt att säga vad det kan tänkas bero på just nu.
     
  20. Alaeus

    Alaeus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Vill bara tillägga att jag har precis samma problem som många andra här i tråden. Ljudet är urkass med kombinationen Desire + MW600, oavsett lurar. Synd, för annars verkar de bra.

    Hur kan det komma sig att det funkar så bra för vissa men inte för andra?