Är ni nöjd med era P30?

Diskussion i 'P30-serien' startad av saigon, 5 dec 2019.

  1. saigon

    saigon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Hejsan.

    Velar emellan P30 och S10e. P30 i sig verkar vara rätt så vass ändå med prestanda som P30 Pro, bättre batteritid än hela S10 serien, bra kamera, 3,5mm uttag och riktigt bra format.

    Men inte så omtalad här, finns det någon som kan uttala sig?
     
  2. Kivi1831

    Kivi1831 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    11
    Jag har haft min i några dagar, jättenöjd hittills. Sista versionen av EMUI är också rätt, absolut ingenting fel med det.
     
  3. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Är vansinnigt nöjd med min P30 Pro.
    Bästa lur jag haft. Kameran är magisk och batteritiden också.
     
    Anthraxabuz gillar detta.
  4. Jeppejj

    Jeppejj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är också väldigt nöjd med min P30 Pro. Kameran är jättebra. Och batteriet är super fortfarande och då har jag haft den sen i april! :)
     
  5. Jimnie

    Jimnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Samma här, P30 pro, väldigt nöjd. Skeptisk till stor skärm då jag kom från P10. Vande mig nog på en kvart, då jag plockade upp den gamla så kändes den väldigt liten.
    Installerat det som jag brukar, pixel likt med lawnchair, GBoard mm. Härlig skärm, batteritid, kamera.
     
  6. saigon

    saigon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Tack för era svar, även om det nu var just P30 och inte P30 Pro som jag var nyfiken på.

    Finns 3 st varianter, P30 Lite, P30 samt P30 Pro.
     
    flipp gillar detta.
  7. Jimnie

    Jimnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Min kollega köpte P30. Andrahandsuppgifter men han är också väldigt nöjd med kamera, storlek och främst batteritiden.
     
  8. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Haft en P30 några månader nu och är mer än nöjd. Funkar utmärkt, snabb, bra batteritid, bra skärm. Upplåsningen funkar i 98% av fallen (kalla fingrar, blött på skärmen kan göra att den ibland inte låser upp med fingeravtrycket).

    Rekommenderar telefonen.

    Kan även rekommendera att köra med svepgester och slippa knapparna. Tar ca 1 dygn att lära/vänja sig, sen går det bara undan.

    Kommer från en Nokia 8.
     
  9. Reborn

    Reborn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 PRO
    Säger bara ett ord... KÖP!

    Luren är fantastisk bra i alla kategorier
     
  10. MilleN

    MilleN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2019
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30
    Jag är nöjd, gick från Galaxy S7. Storleken på P30 är perfekt, batteritiden och laddningstiden är riktigt bra. Inställningsmöjligheter och UI överlag är riktigt snabbt och smidigt. Smarta funktioner med gester och knogklick.
    Kameran är bra för porträtt och stillastående objekt men sämre i rörelse än Samsung känns det som.

    Det negativa är väl att fingeravtryckssensorn känns ganska dålig, upplåsning med "Face id" går dock snabbt och smidigt men kräver ju lite ljus.
    Saknar även ledlampa för notiser och har inte vant mig vid kontaktlista / uppringningsgränssnitt än men man ringer ju max några samtal i veckan så är väl snart van :)
     
  11. abbanovitch

    abbanovitch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Är detta någon av er P30 ägare som har problem med proximitysensorn under samtal ?
    Alltså att sensorn har problem att känna av att telefonen är vid örat och därmed håller bildskärmen tänd.
     
  12. saigon

    saigon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Tänkte uppdatera såhär ett par månader senare. Köpte hem P30 till hela familjen och är nöjda med köpet. Perfekt format på telefonen och man slipper dom sluttande kanterna som PRO har, men samma prestanda annars.

    Det som är mest imponerande är batteritiden och det var den biten som gjorde att s10e försvann ur bilden.

    Idag har jag 7.5 timme skärmtid varav 4.5 är spel, 1 timme Youtube och sedan övrigt surf. (ja idag var en riktig slappardag). För stunden har jag 44% batteri kvar.

    Med gamla telefonen hade jag fått stödladda telefonen långt innan, och det inkluderar nog alla gamla oavsett ifrån Samsung eller övriga märken.
     
    Jimnie och darkshippo gillar detta.
  13. stn

    stn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Har en P30 Pro, jag hade inte valt Pro varianten såhär i efterhand. Alldeles för stor enligt min smak, räcker gott och väl med vanliga modellen.
     
  14. leaff

    leaff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2014
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har haft min Pro 2v nu, och är så jävla nöjd. Inte minst med batteriet, över 10h SOT och 20% kvar. Helt otroligt!
     
    Anthraxabuz gillar detta.
  15. donadoni41

    donadoni41 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Håller med. Har haft min i 3 veckor. Batteriet håller ju lätt 1 dygn. Kommer det ner på 20-30% så laddas det ju upp till fullt på bara ca. en halvtimme också.