Diskussion: Frameo

Diskussion i 'Allmänt' startad av Buzz, 28 feb 2020.

  1. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 686
    Mottagna gillanden:
    2 041

    MINA ENHETER

    Denver har några digitala fotoramar som är Androidbaserade med mjukvara från Frameo. Den är fantastisk till släktingar som inte kan eller vill använda dator eller smartphone. Med en app i telefonen kan andra skicka bilder till fotoramen och de visas automatiskt i ett bildspel utan att mottagaren behöver göra något (efter ett initialt godkännande).

    Tyvärr har de missat en sak och det är robusthet. Jag har satt upp en fotoram hos en släkting som fungerade bra till att börja med. Efter ca 12mån skrevs filsystemet sönder och den klarar inte att boota längre (kommer bara till android recovery). Jag fick den utbytt på garanti men nu har samma sak hänt igen efter ytterligare 18mån. I båda fallen skyller Frameo på att vi inte stängt av på rätt sätt. Och det har de säkert rätt i för det har varit en del oplanerade strömavbrott. Men en sådan här produkt som är tänkt att vara online hela tiden borde väl klara det? Många i gruppen tänkta användare kan till och med ha svårt att stänga av, så att det missas även vid kända strömavbrott.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Sparas bilderna på ett internt minne, eller på SD-kort?
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 686
    Mottagna gillanden:
    2 041

    MINA ENHETER

    Primärt på internt minne. Men det finns plats för sd-kort för backup och det finns inställning att backup görs automatiskt dagligen om jag minns rätt. Så rekommendationen är att sätt i kort och se till att aktivera backupfunktionen. Jag hade inte gjort det på första exemplaret men på andra fanns det. Har iofs inte haft möjlighet att kontrollera om backupen fungerat än.
     
    bernard gillar detta.