Chromecast + Huawei P30 = tappar kopplingen

Diskussion i 'P30-serien' startad av 4ndroid, 2 mar 2020.

  1. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Hej,
    Har en Huawei P30.
    När jag ser på chromcast, som typ youtube och netflix, så upplever jag att chromecast styrningen försvinner från notifikationsfältet på telefonen efter 5-10 minuter. Vad jag då gör för att styra vidare är att jag måste öppna den aktuella appen (till exempel netflix) och koppla chromecast på nytt.

    Ibland streamar jag lokala filer från telefonen till chromecast med appen localcast. När skärmen stäng av efter den definierade "skärmavstängningstiden" så tappar telefonen koppling till chromecasten samtidigt och streamen stoppar. Detta händer också med andra liknande appar för lokalstreaming. Då måste jag starta skärmen igen, / väcka telefonen, vid att beröra den eller trycka på power. Och så in i appen igen och hålla på.

    Detta är sjukt irriterande och jag ser inte att andra här har detta problem på Swedroid, och hittar inget liknande efter lite google sök. Fungerar utmärkt på min gamla LG G5 och frugans Sony Xperia Compact XZ1. Har annars inte rört något speciellt i inställningarna.

    Har ni några tips på hur jag kan lösa mitt problem?
     
  2. Jimnie

    Jimnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Testa att ge den streamande appen tillåtelse köra i bakgrunden.
    Inställningar - Appar - Appar - Netflix (t ex) - Information om energiförbrukning - Appstart - " Hantera manuellt" och klicka i de tre alternativen
     
  3. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Upplever samma, lär vara Huaweis extrema batterisparande...
     
  4. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Det är bara att stänga av automatisk hantering av energi via inställningarna på de appar som krånglar