Problem: Kan inte spela co op i Lego city undercover.....

Diskussion i 'Spel' startad av Bapelsinberg, 2 mar 2020.

  1. Bapelsinberg

    Bapelsinberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej.
    Har just köpt ett ps4 pro till grabben. Köpte också spelet Lego City undercover. Nu skulle vi försöka spela båda två så jag köpte en kontroll till (original) men jag kan bara inte få till det så vi kan spela båda två..... Är direkt oteknisk men jag har gjort alla uppdateringar som jag bara kan, ominstallerat spelet, laddat kontrollerna, ja allt. Men det går bara inte att få till att spela två. Vad gör jag för fel??? Snälla hjälp mig.....
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Hej!
    Och välkommen till Swedroid!

    Om båda kontrollerna är anslutna så ska det väl bara var att trycka på vilken knapp som helst på kontroll nummer två när man startat spelet?
     
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Är den andra kontrollen kopplad till en andra profil, eller rättare sagt har du skapat en andra profil som den lediga kontrollen kan använda när första är "upptagen"?
     
  4. Bapelsinberg

    Bapelsinberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för era svar. Båda kontrollerna måste kanske vara anslutna med sladd när man ska spela två?
    Den andra profilen finns hela tiden med på teven, det står typ push any Button to join.
     
  5. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Är den andra dosan formellt kopplad till konsolen? Alltså, slås den på om du håller inne PS-knappen (den mitt på dosan)? Om inte, anslut den "nya" dosan via kabel, och tryck på PS-knappen tills något händer.

    De ska inte behöva vara anslutna med sladd när ni spelar så länge båda har batteri kvar.

    *EDIT* Vidare måste kontroll 2 slås på när spelet/konsolen redan är påslagen, enklast är nog att göra det när ni redan har spelet igång. Tryck på PS-knappen bara så ska den be om att man loggar in med en annan profil.