Tips: Xiaomi M365 Pro (2019)

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mart1neZ, 17 feb 2019.

  1. RasSca

    RasSca Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2018
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    11
    Är det verkligen så stor skillnad? Jag funderar på att beställa en PRO snart och jag är nojig gällande punktering.. funderar på att köra på original däcken så länge de håller och sedan byta till 10 tum när jag får punka..

    Jag antar att dessa 10” som du använder också kan få punka? Har du slime i däcken btw?
     
  2. TigerDejan

    TigerDejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Samma tankar som föregående talare
    Samt hur mycket bättre exempelvis Ninebot Max G30 egentligen är ? Värt 3000:- extra ?
    Lite större hjul...betydligt längre räckvidd ...
     
  3. Mises

    Mises Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2018
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    55
    Har inget slimje i däcken. Körde ca 600 km original däcken innan jag fick punka på framhjulet och bytte till 10 tum. Ja! Jag trycker verkligen det är stor skillnad mot 8 tum
    Större hjul kan du ju som sagt byta till själv. Det enda jag vill ha som nineboten har är bakhjulsdrift. Mest för att jag är mer van vid det efter att ha kört cross.
     
    bernard gillar detta.
  4. TigerDejan

    TigerDejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Så egentligen inte värt dom extra pengarna ?
    Byggkvaliten bättre kanske på ninebot? Sen har la dom gömt sladdarna osv men äh 3000:- till för d vettefan
    O andra sidan, vad kostar 10” däck o slang samt dämpning fram till Xiaomi?
     
  5. andra94

    andra94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Då var olyckan framme som tur är tog inget en större skada utan det var mitt solida däck som gick sönder någon som vet vart jag kan fixa ersättningsdelar? Det gäller främst lampan och sedan så vet jag inte om jag bör köpa ny "front"? Däck blir iallafall nya :)

    @bernard

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Lou Cipher

    Lou Cipher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 3 XL
  7. andra94

    andra94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Några däck som rekommenderas härifrån då framhjulet sprack :( Vill gärna köpa de bästa spelar ingen roll om det är solid/luft. Vill ha rekommendationen vad ni skulle göra i min sits nu? Byta till 10" däck? Köpa nya solida? Köpa luft?
     
    Last edited: 10 mar 2020
  8. martin_l

    martin_l Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vad hände?
     
  9. andra94

    andra94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Cyklist som kör på fel sida av vägen o väjer åt vänster ;)
     
  10. martin_l

    martin_l Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Okej, jobbigt. Var nånstans?
     
  11. martin_l

    martin_l Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag vill inte vara sån, Markus, men det är lite lustigt att precis samtidigt som du skadade din elscooter genom att 'väja åt vänster' åt en cyklist så är det en annan person som ser ut precis som dig som kommer åkande i fullfart på sin scooter på felsida i en cykeltunnel och där krockar med mig och min m365.

    Jag flyger av min scooter och skadar mig relativt lindrigt, även om jag har en uppskrapat armbåge och allmänt ont i kroppen, eftersom jag hade hjälm men samtidigt så går personen med det trasiga framhjulet därifrån med sin scooter innan jag hinner byta personuppgifter.

    Måste vara ultimat otur för dig om det är en annan person med en m365 pro med solida däck som exakt samtidigt, i samma stad, åker omkull efter att ha vejat för en cykel och får samma skador.
     
  12. RasSca

    RasSca Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2018
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    11
    FRÅGA; Hur klarar sig M365/M365 PRO i regnigt väder?? Jag tänkte köpa en om ca en månad och ha till och från jobbet (6 km tur och retur), kan man köra den om det regnar / duggar? Något speciellt som man borde tänka på isf?
     
  13. nza

    nza Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Kan enbart tala för egen del/erfarenhet, men tydligen inte så bra?!

    Hämtade ut min döda M365 från service pga fuktskada på moderkortet. Jag vet att vi alla förskönar vår version av hur skadan kan ha skett, men jag lovar er att jag alltid försökt att köra i så bra väder som möjligt. Ett par tillfällen har det varit blött efter spöregn och vid ett tillfälle var jag ute medan det regnade.

    Ändå har yttre åverkan inträffat och Inet/Dangaard (Dansk verkstad som Inet skickade till) friskrev sig från ansvar. Men de kunde/ville inte heller visa dokumentation på hur skadan inträffat..

    Allt detta gör mig framöver osäker på scootern och dess hållbarhet, i kombination med att Inet friskriver sig från ansvar, imo.

    Hoppas det gav dig nån form av svar/uppfattning.
     
    bernard gillar detta.
  14. andra94

    andra94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Nära Inet Sisjön i Göteborg :O Och vi som krockade har delat våra uppgifter med varandra så jag kan ta det på hemförsäkring om det skulle vara ett bra alternativ. Vart skedde din Olycka? Jag ramlade omkull och så skrapade jag upp sidan av scootern vart som att scootern flög och gled iväg medans jag fick typ "löpa" av scootern.

    Så fråga till resterande är det enklast att bara ta ut en ny på hemförsäkring? Vart kan jag få ett kostnadsförslag eller bör jag byta delar själv?
     
  15. martin_l

    martin_l Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Måste ha varit en jävla smäll då. Delarna från din framlykta låg nämligen i tunneln i Örebro.
     
  16. thejojk

    thejojk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Köp för allt i världen inget från Mumien!!! Dom tar dina pengar och skickar inget. Läs deras omdömen och vad folk skriver i facebookgrupper. Har en kollega som inte fått sina däck som beställdes i december. Inga pengar tillbaka bra ursäkter.
     
    Lou Cipher och bernard gillar detta.
  17. RasSca

    RasSca Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2018
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    11
    Någon som vet?

    Självklart förstår jag att man inte ska köpa i ösregn, men om det duggar liiite, eller om det ligger små vattenpölar, är det då ok att köra? Har sett på CuriousJoe att det finns batteriskydd som ska skydda mot regn, någon som provat dessa? Fungerar de? Tänkte även ha displayskydd isf :)
     
  18. Lou Cipher

    Lou Cipher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Finns det någon verkstad som tar emot M365 i Stockholm?
     
  19. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Fick ju punka på framdäcket i fredags och beställde slime. Kom i måndags och så fick jag tummen ur att använda det nu idag. Räddaren I nöden, fixade min lilla pyspunka (verkar det som iaf)! Riktigt skönt! Gav bakdäcket samma behandling i förebyggande syste som man så klart skulle gjort från början. Händer inte mig...

    [​IMG][​IMG]
     
  20. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Ok, hur mycket fyller man på och toppar man med luft sedan till rekommenderat tryck ?
     
    bernard gillar detta.