Leveransstatus - Galaxy S20 Ultra

Diskussion i 'Galaxy S20 Ultra' startad av Tobbelusch, 9 mar 2020.

  1. PB1967

    PB1967 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2013
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    SS22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SS22 Ultra
    Jag frågade Samsung via FB Messenger hur det kunde komma sig sig att min telefon fortfarande packades och fick svaret att dom skulle se till så den skickades inom kort. Och ser man på, bara nån halvtimme senare ändrades status till "Transport". DHL har dock, enligt trackingen inte tagit emot paketet men det ska levereras imorgon (oops, idag ser jag nu).
     
  2. BioCenter

    BioCenter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    När man chattar med Tele2 och blir vansinnig..
    "Jag ser på din order att du har fått beräknad leveranstid 28-42 arbetsdagar, så det är den du ska gå efter."
    Beställdes 2 timmar efter att den visas och får den i värsta fall 2 veckor efter att den lanserats. Börjar fundera på att skita i detta nu. Eller iaf byta bolag efter många år.
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Netonnet har ännu inte fått några Ultra.
     
  4. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    OK, that's it. Slänger in mig själv i en chat med Comviqs kundtjänst.

    EDIT:
    Tvetydig information från kundtjänst.

    Min fråga var:
    "Finns en chans att ni kommer kunna skicka ut min beställning i dag?"

    Svar:
    "Det kan absolut hända, vet att många kunder har fått den modellen men just den färgen beräknas du få nästa måndag."

    Så... Det KAN hända, MEN det är omöjligt p.g.a. min färg (svart) kommer inte förrän nästa måndag.
     
    Last edited: 12 mar 2020
    Prillinator gillar detta.
  5. Prillinator

    Prillinator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2019
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Z Flip
    Vilka dårar!

    Jag avbokar min beställning om den inte levereras imorgon. Kom inte heller någonstans med Comviq's kundtjänst.
     
  6. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Ja, lite surt men det är säkert svårt att kunna ge garantisvar när inte vet om en leverans av 10000 svarta Ultror ramlar in när som helst. Jag är nöjd med den deal jag fick med månadskostnad så jag avvaktar med avbeställning. Min största anledning till att eventuellt avbeställa är för att jag tycker telefonen i sig verkar vara en stor (bokstavligt talat; STOR) besvikelse / maracas.
     
    Prillinator gillar detta.
  7. alna6431

    alna6431 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2013
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Jag avbokade från Comviq, pajas människor på deras kundtjänst
     
  8. Pallaparonn

    Pallaparonn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    5
    Enligt Comviqs kundtjänst så ska min skickas idag kunde han se på utskicken på lagret.
    Fortfarande inte hänt något klockan är staxt 16.

    Beställde 13februari. Lovade att ha den imorgon som senast. Vilket ja inte tror på !
     
  9. Droid96

    Droid96 Guest

    Netonnet har nu ändrat förväntat leveransdatum till 20/3 för nya beställningar. Min order är fortfarande inte skickad så jag avbokar och hoppas att den dyker upp i en lagershop istället.
     
  10. Canon5R

    Canon5R Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2020
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Tele2 här, och tyst som i graven från dom, snacka om att schabbla bort en produkt release...
    Min gamla S8+ fick jag budad hem till dörren samma dag som den släpptes vid midnatt.

    Dom kan ju alltid skylla på Corona viruset som en försenande faktor. Men att den inte ens är packad är oroväckande.
     

    Bifogade filer:

  11. lelik11a

    lelik11a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    det e det de gör
     
  12. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Vilken färg? För svarta får de in tidigast måndag enligt min kontakt med dem.
     
  13. Droid96

    Droid96 Guest

    Det var ju just typiskt att en release på fredagen den trettonde skulle gå så här.
     
    awald och ubernice gillar detta.
  14. Danieleet

    Danieleet Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2020
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    18
    Även jag beställde min s20 ultra via Tele2 för cirka 3 veckor sedan.

    Kontaktade dom idag då min orderstatus stod som skapad men ej packad/skickad. Bad dom att makulera ordern då jag vill vänta också se ifall mjukvaruuppdateringar kan fixa kameraproblemen.

    Svaret blev att jag ej kan avbeställa ordern då den redan är packad men att postnord bara inte har hämtat upp den än. Ifrågasatte detta då orderstatusen inte hade förändrats på tre veckor, men personen insisterade på att den faktiskt var skickad och att jag behövde vänta på att få hem telefonen för att sedan nyttja ångerrätten.

    Nu några timmar senare så kontaktade jag återigen Tele2 då statusen ej har förändrats, varpå samma Moa på kundtjänst som personen ovan har pratat med, skrev att telefonen troligtvis ej skickats utan är kvar i Sydkorea på grund av att fabriken har stängt för tillfället för att skydda sina anställda från Coronaviruset.

    Frågade då ifall jag kan få makulera ordern eftersom att den då trots allt inte var skickad, men det gick tydligen inte då hon ej satt på avdelningen som har rätt att makulera ordrar, och dom som gör det har gått för dagen.

    Jag skulle tydligen återkomma på måndag istället för att be dom makulera ordern, varför jag ej kunde göra det i morgon fredag orkade jag inte fråga.

    Inte direkt några raka puckar från Tele2 inte, ganska så besviken på deras hanterande av ärendet.
     
  15. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4

    Jag mailade med Netonnet tidigare i veckan. Fick lite olika svar. Först sa dom att det inte var säkert att dom skulle ha telefoner inne till den 13/3.
    Sen sa dom att lagerstatus gäller för dom som inte förbokat, och att min telefon skulle skickas ut den 13/3.

    Skickade ett nytt mail för 2 dagar sen som dom inte svarat på, där jag ville få detta bekräftat.

    Skickas den inte ut imorgon, så får jag vända mej någon annanstans.
     
  16. Pallaparonn

    Pallaparonn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    5
    Grå. Dom vet dock inte va dom pratar om. Pratat med två stycken idag o båda säger olika saker.

    Den första lovade att den kom imorn. Och den andra sa dom var slut och ja får den senast måndag. Vilket ja inte heller tror på
     
  17. Canon5R

    Canon5R Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2020
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Tips till alla som väntar på leveransbesked, copy/paste ditt ordernr i PostNord appen - fick en notifiering nyss att PostNord har den registrerad i sitt system så uppenbarligen redo för leverans dock så visar tele2 status sidan inget nytt men litar hellre på PostNord i det här fallet.
     

    Bifogade filer:

  18. johpe

    johpe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Stämmer bra! Jag hade till o med mitt paket från Comviq automatiskt tillagt i PostMord appen baserat på mitt telefonnummer, men Comviqs status är fortfarande inte uppdaterad på deras hemsida. (registrerat för ca 20 min sedan så den lär inte komma innan helgen, men mån-tis verkar ju inte omöjligt då iaf)
     
  19. Pallaparonn

    Pallaparonn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    5
    Fick också upp mitt i postnord appen nu. Dock inte uppdaterat på Comviq
     
  20. johpe

    johpe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Nu blev det uppdaterat på Comviqs hemsida för mig oxå!