Styrketräning - Vill kunna föra dagbok

Diskussion i 'Frågor och support' startad av carlsson.d7, 27 sept 2009.

  1. carlsson.d7

    carlsson.d7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Finns det något bra program som gör att man kan föra dagbok över sin styrketräning? Några saker jag skulle vilja kunna göra:

    Skriva in egna övningar.
    Reps/Set/Vikt.
    Diagram över ökningar.
    Sin vikt.
    Olika kroppsmått.

    Om det inte finns något liknande program ska jag presentera iden i utvecklingstråden? Jag kan dock inte programera men kanske finns någon som vill ta tag i det. Kan ju inte vara några jätte avancerade grejer precis?

    Kom gärna med fler förslag som skulle vara bra att ha med i programmet. Jag kan ju inte vara den enda som gillar att gå till gymmet? :)
     
    Last edited: 27 sept 2009
  2. Vibban

    Vibban Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Ja, detta skulle vara en schysst app! Precis, med diagram över hur vikterna ökar i respektive övning. Ska försöka komma på lite fler features som skulle vara bra att ha.

    // v
     
  3. Mswidi

    Mswidi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns en del program i Market men ingen av de jag provat har varit lättanvända och bra. (Sök på gym, workout o liknande)

    Det behöver vara stora knappar, lätttryckt, och tydligt.

    Man vill kunna synka med dator, eller någon onlinetjänst så att man kan lägga in övningar o se statistik någonannanstans än på telefonen
     
  4. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Bra idé! Vill också ha något liknade till min kommande Android telefon.
     
  5. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    jag kör shapelink.se.
    har en desktop-app som jag jobbar med nu men när den når beta så kommer jag kika på att göra en app till android till shapelink, förutsatt att jag får tillgång till deras api.

    de har ett webbgränssnitt för mobilen har jag för mig som man kan köra med om man vill.
     
  6. johannilsson

    johannilsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    577
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har faktiskt med det här på min lista över eventuella appar att bygga.

    Började att bygga på en webbtjänst som man kan synka det mot. Om någon vill vara med och utveckla det här så skrik till. Webbdelen är skriven i django.

    En annan idé är ju att fråga shapelink om de har öppna apier som man kan gå mot?
     
  7. Havoc

    Havoc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter som ett användbart program. Bör inte vara så svårt att skriva heller, även om det givetvis tar sin tid ändå.
     
  8. Kooffe

    Kooffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Instämmer att detta skulle vara väldigt praktiskt. Dock så kan jag inget om att programmera.
     
  9. BwR

    BwR Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns juh ett par.
    Jag testade www.gymtechnik.com ett tag nu, men jag slutade med det för att man inte kan välja vikt själv och vikt stegen är 2.5kg. Lite tråkigt när man lyfter mycke fria vikter då det oftast inte alls stämmer med 2,5kg...Men annars tycker jag det va kanon (Inte program)

    ps. hittade nu på sidan där man ställer in att man väljer vikter manuellt.

    Hittade en till sida med som jag ska prova nu. Tror det va ett app till andoid till och med :) Stort community med tävlingar där man kunde tävla mot andra som förde statestik osv. Men kommer inte på va det heter just nu (sitter på jobbet)

    Återkommer med svar.

    Mvh Robban
     
    Last edited: 2 okt 2009
  10. rauk84

    rauk84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2009
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    finns ju några svenska siter... ex. funbeat för android skulle ju kunna va ngt
     
  11. sundrik

    sundrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dom pratar på att börja ta betalt för den tjänsten.... :(
     
  12. milt0n

    milt0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    100;- Till den som fixar ett snyggt app för vårat behov! Det lovar jag!

    Helst skall appen vara i kalenderform som öppnas för att skriva in övning, vikt och rep. :)
     
  13. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Hur mycket är gjort på serversidan? Jag kanske är intresserad av att hjälpa till med androidklienten.
     
  14. Droid110

    Droid110 Guest

    Skulle vara awesome med en sådan app då man precis har börjat gymma :P..
     
  15. johannilsson

    johannilsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    577
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    En beta på den ligger uppe här, är inte den snyggaste och inte den senaste versionen men en start iaf.

    Om någon skulle få för sig att börja mata in resultat så kan jag varna för att de kommer wipas vid ev. kommande releaser, har nämligen en ny model för hur resultaten ska trackas.

    http://beta.exornizor.com
     
  16. pipps

    pipps Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sprang precis på det här, har inte testat det så jag vet inte hur bra det är. kommentarerna på det varierar ganska kraftigt så det rä ju svår att bedöma det innan man har kört det....

    http://www.cyrket.com/package/app.workitout
     
  17. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Jag inser att det är en tidig version, och vi lägger nog alla upp vår träning lite annorlunda, men jag skulle vilja se att det är mer centrerat runt övningar än pass. Testade att regga dips som övning, och ville sedan se hur utvecklingen varit i den övningen. Det verkar då som att jag måste gå via ett pass? Dvs, på toppnivån kan jag inte göra drill down via övningar.

    Hur kommer ditt serverapi se ut?
     
  18. antroid

    antroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, en Funbeat-app skulle vara en höjdare!

    @sundrik, är det funbeat som man ska börja ta betalt för eller vilken tjänst menar du?
     
  19. johannilsson

    johannilsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    577
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Absolut, jag byggde den efter hur min egen träning ser ut. Kör ofta samma övningar varje pass, tex Rygg, Bröst/Axlar, Ben osv. Har man väl gjort det en gång så är tanken att man bara kopierar ett pass och redigerar värdena för varje övning i det nya passet.

    Du kan dock få en överblick över vilka övningar som du har lagt in under /exercises den vyn är dock inte länkad. Och ja, man måste skapa ett pass innan man kan skapa en övning. Har dock försökt göra det enkelt så att man kan skapa övningarna direkt när man skapar ett pass.

    Har inget api på det, men sätta ihop det efter önskemål. Vi kanske kan snacka om det på nästa GTUG om du är intresserad av göra något på det?
     
  20. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Hade varit kul. Jag kommer dock inte gå på nästa GTUG. Det krockar med javaforum som jag alltid brukar gå på. GTUG är av någon anledning lite webbigt, och jag är egentligen serverutvecklare. Skall försöka gå på GTUG i december.