Surfplatta 12 Tum eller större

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av ime95mos, 23 mar 2020.

  1. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Hej på er,

    Finns det några nya Android plattor som 12 tum eller större idag? När jag söker dyker upp den ena gamla modellen efter den andra.. Tips?
     
  2. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Nej tyvärr, har inte funnits på många år. Jag har inga större irritationsmoment med min iPad pro 12.9, men eftersom du frågar specifikt efter android så kan ett alternativ möjligen vara en lite vassare chromebook i 2-i-1 modell med stöd för androidappar.

    Jag har tex denna: Acer Chromebook Spin 13 CP713-1WN (NX.EFJED.005) (Laptop (Bärbar dator)) som är en mycket trevlig bekantskap, köpte den efter att dottern lagt beslag på den här Asus Chromebook Flip C302CA-GU043 (Laptop (Bärbar dator)) som jag också var grymt nöjd med. den finns inte längre att köpa men dess efterträdare är väl ännu lite bättre får man förmoda: Asus Chromebook Flip C434TA-E10008 (Laptop (Bärbar dator)) eller ännu nyare: Asus Chromebook Flip C436FA-E10035 (Laptop (Bärbar dator))

    Jag måste dock säga att jag har aldrig tyckt att det funkar sådär hundraprocentigt att köra androidappar i en chromebook, jag använder mest min cb som surfdator (vilket den är oöverträffad som) och vill jag köra appar (spel, streaming o dyl) så föredrar jag iPaden isf (eller min galaxy tab s6).
     
    Sunbringer gillar detta.
  3. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 069
    Mottagna gillanden:
    435
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Kissidor sammanfattade det väldigt bra! Det finns tyvärr inte så mycket bra att välja på när det gäller plattor med android just nu. Om du klarar dig med under 11 tum skulle jag rekommendera Tab S6 eller kommande S6 lite om du hade tänkt att använda den till media eller spel.

    Annars finns denna platta som ligger ganska nära 12 tum. Den har en 11.6-skärm och har ett hyfsat pris men med medelmåttiga specar. Kolla denna review på Youtube om det är något som passar dina behov.


    View: https://youtu.be/XEoQbe9wQRw
     
  4. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Tack för snabb input! Ska en titt på de ni tipsade om. Grejen är att det ska vara för att visa noter till piano. 10" är för litet.. Apparna som ska användas finns visserligen till Apple också, men iPAD 12+ har en rätt saftig prislapp vad jag har sett..
     
  5. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Aha, var det det som var syftet - och priset som var orsaken till att iPad pro 12.9 inte var aktuell. då vill jag ändra mina rekommendationer. chromebooksen jag föreslog har också saftiga prislappar, så då tycker jag det bästa för dig vore en äldre beg iPad pro 12.9 om du kan få tag i det.

    men det finns ju även chromebooks som fortfarande har stöd för androidappar men är betydligt lägre specade och prissatta för övrigt - och gissningsvis är inte den appen/de apparna du tänker använda så där värst hårdvarukrävande? men alla chromebooks stöder inte androidappar, och du bör nog välja en med touchskärm och 2-i-1 utförande iaf, borde vara bäst chans att det fungerar som du tänkt dig då.

    jag vet inte vilken budget du har, men här är iaf fler chromebooks, bara filtrerade på 2-i-1, inte äldre än från 2018, min 4GB RAM och min 11,6" skärm: Jämför priser på Laptops (Bärbara datorer) - Hitta bästa pris hos Prisjakt

    (det gjorde ganska mycket för prisbilden att släppa in de från 11,6" istället för att sätta min 12")
     
    ime95mos gillar detta.
  6. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Egentligen duger det med en begagnad. Appar är inte så krävande.. Får hålla ögonen öppna, för mycket nytt finns inte med så stora skärmar! (Kan man förstå..)