Swedroid & Huawei söker testpiloter - bli först att testa Huawei P40

Diskussion i 'P40-serien' startad av Swedroid, 27 mar 2020.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. mikeri

    mikeri Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2020
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Har ett stort intresse för ny teknik och speciellt mobiltelefoni. Följer nog varenda stor vloggare på youtube såsom MKBHD, Unboxing therapy med fler. Klev relativt tidigt på androidtåget med Samsung Galaxy S1 och har sedan dess tagit mig igenom merparten av LGs G-serie. På senare år har jag hållit mig till Apple (i know - buuh) då det varit telefonerna som jobbet erbjudit.

    Hoppas kunna ge andra läsare på forumet en övergripande blick på hur P40 Pro presterar, och lite hur den skiljer sig från konkurrensen
     
  2. jonnyjenks

    jonnyjenks Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag testar gärna senaste Huawei. Jag jobbar med IT och teknik och har stort intresse för allt däromkring.
    Under min tid har jag haft alla möjliga Android, iPhone, Windows telefoner.
    Skulle vara väldigt intressant att jämför kameran med min nuvarande IPhone 11 Pro (don't judge me).
     
  3. Carl

    Carl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Testar också gärna. Hade p30 pro, men bytte till oneplus McLaren,men hoppas att p40 pro kan övertyga mig att gå tillbaka till p40pro..
     
  4. Yololainen

    Yololainen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag skulle jätte gärna testa denna nyhet P40 pro från Huawei.
    Då jag har haft toppmodeller från både Iphone och Samsung tidigare, så skulle det va roligt att prova något annat för att se vad som skiljer dom åt.
    Jag älskar att ta bilder och testa olika funktioner på telefonen.
     
  5. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Synd att jag är för dålig på att skriva långa recentioner. Sen har jag kanske många andra tester på G i hydroponiskodling. Men bra jobbat att fixa ett skarpt test, är riktigt sugen på att testa utmaningar av googles topstyrning.
     
  6. andyman11

    andyman11 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2012
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    766
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21 Ultra
    Jag skulle gärna vilja bli en testperson för nya P40 Pro då jag har ett gediget mobilintresse och gillar att nörda ner mig i alla funktioner och inställningar.
     
  7. Skydive

    Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag är gärna testpilot för mobilen!

    Jag representerar, vad jag tror är en mycket stor målgrupp. Familjefar, "mitt i karriären" aktivt liv med jakt, kitesurfing och ett intresse för fotografering, vilket var anledningen till att jag köpt P30 Pro.
    Min förmåga att sätta mig in i områden som intresserar mig är min största fördel, både i arbetslivet men också privat. Jag tror därför jag är en mycket bra kandidat som kan återspegla telefonens egenskaper ur fler vinklar än bara det tekniska fördelarna.
    I övrigt är telefonen en mycket stor del av mitt liv och använder den utseslutande för personliga behov men också den enheten som bidrar mest till ett effektivt arbete.

    Om mig:
    Ålder: 36 år
    Familjesituatin: Två barn och fru
    Yrke: Sverigechef inom tjänstesektorn
    Intressen: Kitesurfing (på vatten och snö), fotografering, jakt, Tenik i alla dess former, gräsmattan såklart :-)
    Besöker Swedroid flera gånger per dag och ser sidan som min primära informationskälla för mobiltelefoni och tillbehör.
    Viktigt för mig med en telefon:
    Batteritid och laddningstid
    Presetanda (primärt spel men även excell),
    Bildkvalitet i olika ljusförhållanden utan att behöva redigera bilder,
    Fysisk utformning: Utseende, vikt & mått. Skall passa till många olika situationer och uppgifter

    Om jag passar in i den profilen som söks, skicka gärna ett PM.
     
  8. Boskovic

    Boskovic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2020
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    När det gäller tekniken så lever man ju för den, har just nu en Xiaomi Redmi note 9 Pro förut hade en Honor 9. Överhuvudtaget har alltid följt mest Huawei och deras utveckling när de visade sig först i Sverige med sina produkter så köpte på direkten. Sen när de kom med Huawei P6 en suverän telefon som blev köpt på direkten också. Älskar teknik och älskar att forska tekniken, speciellt kameror och se skillnaderna. I dagens samhälle när de gäller teknik så är ju 2 saker viktigaste batteriet och kamera :P. Är ute och vandrar och tränar och tror att genom de hållet kommer jag få mest kännedom i telefonen.
     
  9. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Jag skulle mer än gärna vara testpilot för Huaweis nya flaggskepp. Som bekant @bernard@bernard är jag
    tidigare Swedroid-skribent så hög klass på recensionen utlovas!

    Jag skulle djupdyka i kamerasystemet och ställa det gentemot fotokungarna Google Pixel 4 XL och iPhone 11 Pro Max. Jag skulle även jämföra AppGallery med Play Butik och besvara frågan om företagets egenutvecklade applikationsplattform verkligen är en värdig utmanare till Googles massiva nätverk?
     
    Last edited: 27 mar 2020
  10. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

    Jag är gärna testpilot, har mycket lång erfarenhet av Android lurar, min första var Motorola Defy för 10 år sedan. Just nu så har vi Samsung S9+, S10+, och S20U, Huawei P30 Pro, P20 Pro samt Xiaomi Mi Note 10 i familjen. Har haft Oppo, Sony, Nexus och andra brands.

    Mitt fokus skulle vara 1) jämföra kameran med S20U, 2) hur bra går det att köra de appar som behövs i Stockholm. Utbildad på KTH, har jobbat många år inom IT.
     
    Last edited: 28 mar 2020
  11. jadand

    jadand Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2019
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Det skulle vara en ära att få testa Huawei P40 PRO.
    Mitt teknik intresse är mycket stort och har under åren haft de flesta toppmodeller som kommit till Sverige.
    Är en rätt kräsen användare av telefoner och ser ofta saker som många andra inte reagerar på. Är naturligt nyfiken och sätter mig in i detaljer för att förstå helheten.
    Många som vill testa och fokuserar på kameran, med all rätt. Men jag vill även se hur telefonen klarar av mina dagar (vardagsbruk) och se om det är den ultimata telefonen på marknaden enligt min bedömning.
     
  12. schoolsux

    schoolsux Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Sjukt nyfiken på vad P40 Pro har att erbjuda utan min starka relation till gapps. Har haft en rejäl mängd Android telefoner sen HTC Hero tiden och älskar att pilla med alla telefonens inställningar och funktioner! Har gjort egna Android ROMS och pillar med mycket utöver det vanliga i mina telefoner. Skicka ett PM, I'm in!
     
  13. Ezzot

    Ezzot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    LG G7 Thinq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    LG G7 Thinq
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    [BETA][Q] Evolution X
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet LTE
    ROM:
    Stock
    Har haft ett brinnande intresse för mobiltelefoner och deras utveckling sedan jag fick min första Nokia 8110i när jag var liten av min far, följde sedan upp med 8210, sedan 3330. Har sedan haft fler telefoner än vad jag är gammal(31) då jag verkligen gillar att testa ny teknik.
    Har tidigare ägt: Nokia, Sony Ericsson, Nec, Asus, LG, Google Nexus, ZTE, Sony, Motorola, Sharp, HTC och givetvis Samsung. Har även ägt en iPhone 3Gs.

    Har även ett brinnande fotograferings intresse, men kör systemkamera, kanske P40 Pro kan göra att jag lämnar den hemma oftare?

    Köpte en LG G7 Thinq för två år sedan, ända negativa jag ser med den är ram, batteri och att dom är så sega på att uppdatera mjukvara. Har testat S10 Plus en vecka, men kände att de inte var något för mig.
    Nu sitter jag och lutar åt om man ska införskaffa sig en S20 Ultra, men jag hatar all bloatware som Samsung trycker in i sina telefoner och känner att de skulle vara kul att testa ett nytt ekosystem utan bindningen till Google.

    Jag skulle passa som testare för jag har över 20 års erfarenhet inom mobilvärlden och känner verkligen att de är behov av ett miljöombyte. Ser även att de är spännande att Huawei vågar köra utan Google, tror de är fler såna aktörer vi behöver. Har aldrig testat ett kinesiskt märke dock, vilket skulle vara väldigt intressant att göra.

    Skulle testa helt opartiskt och verkligen testa telefonens gränser till max. I min vardag så använder jag telefonen så gott som hela tiden, om jag inte spelar, så lyssnar jag på musik eller fotograferar.

    EDIT: Skulle också vara nice att testa Riot's TFT på en mobil med lite större skärm <3
     
    Last edited: 27 mar 2020
  14. alvbrink

    alvbrink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung note 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung note 3
    Info:
    nowa Lancher
    Jag vill gärna vara testpilot för en P40 Pro. Jag har ju ett stort intresse för telefoner och Huawei är ett märke som ligger mig varmt om hjärtat och jag har haft ett flertal av deras lurar förut. Med det sagt så är jag givetvis kritiskt tänkande i mitt användande. P40 Pro är nog den mest intressanta telefonen för mig i år och det vore givetvis kul att få en förhandstitt på den och testa den till dess gränser och kameran är det jag är främst intresserad utav då jag också har ett starkt fotointresse och vill pressa den till dess gränser. Jag har testat mycket telefoner och har därför mycket att jämföra med i mitt användande.
     
  15. Carpe_Me

    Carpe_Me Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Skulle gärna testa en, har ett stort intresse av kameror med bra point and shoot kameror (gillar att ta bra bilder med lite arbete) och nya lösningar (deras egen avart av Android) det så är jag pilot och med hur den branschen går nu så har jag ungefär 24 timmar över varje dag till att fippla med något nytt :eek:
     
  16. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Skulle gärna vilja vara Testpilot på nya P40, har varit Testpilot på Honor 9 och tyckte det va riktigt kul att få testa och recensera den.

    Har haft dem flesta Huawei lurar allt från enkla till Flaggskepp.

    Just nu äger jag en Mate 20 Pro, innan dess gick jag från Mate 10 Pro.

    P serien är den jag gärna vill testa, jämföra och recensera.

    Är sjukt nyfiken på kameran och hur den kommer fungera utan Google Play tjänster, är just nu arbetslös och har all tid i världen att testa den fullt ut!
     
  17. Elemental

    Elemental Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL
    Jag fullkomligen älskar ny hårdvara, i synnerhet smartphones, och har så gjort så länge jag kan minnas. Jag var i flera år testpilot och ambassadör för LG, och testade alla deras flaggskeppstelefoner mellan Optimus G och G4 (lgambassador.blogg.se). Därutöver har jag även varit testpilot för Motorola; så jag är övertygad om att jag kan dra fördel av mina tidigare erfarenheter för att göra bästa möjliga jobb som testpilot för Huawei P40 Pro.

    Jag älskar att fotografera, så därför är kameran bland det högsta jag värdesätter i en smartphone. Systemkameror i all ära, men den bär man inte med sig vart man än går, vilket gör det väldigt viktigt för mig att ha en grym mobilkamera som jag kan fånga de där speciella ögonblicken med.

    Jag har aldrig haft eller testat en Huawei-telefon tidigare, men jag har läst så många positiva omdömen om deras kameror, vilket även varit anledningen till att jag flera gånger tidigare varit nära på att införskaffa en. Jag är även väldigt nyfiken på hur de löst situationen med att sedan ifjol inte ha tillgång till Google Play, men jag är övertygad om att detta går att leva utan.

    Det skulle vara oerhört roligt att till sist få testa en flaggskeppstelefon från Huawei, och jag skulle definitivt åsidosätta så mycket av min tid som jag bara kan till att rapportera mina upplevelser samt svara på frågor från andra nyfikna användare.
     
  18. Stefan707

    Stefan707 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2016
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Skulle vara riktigt kul att få testa, men känner mig inte kvalificerad nog till att göra det.
    Tycker dock som många övriga att @jajo@jajo självklart ska vara en av de utvalda, mycket bättre recension lär vi inte hitta sen!
     
    Droid96 gillar detta.
  19. Bergarn

    Bergarn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag testar gärna!

    Jag är 32år och hantverkare.
    Är definitivt teknikintresserad men inte i samma utsträckning som resten här på forumet.
    Så skulle mer beskriva mig som en vanlig användare som använder telefonen till vanliga saker som samtal, sms osv.
    En normal användare helt enkelt.

    Det jag söker i en telefon är stabilitet, snabbhet, enkel, gärna lätt att ta bra bilder.

    Det var allt för nu :)
     
  20. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Jag är gärna med och testar. Tror de flesta här på forumet är teknikintresserade så försöker motivera utöver det. Jag är nog en som gillar att läsa på ordentligt, jämföra och väga för för och nackdelar innan jag gör ett köp och det brukar bli bra. Ibland tycker jag att det är det som är roligast jämfört med själva köpet. Byter dock telefon endast 1 gång om året :). Idag sitter jag med en iPhone 11 pro Max, tidigare körde jag Samsung Galaxy S10+. Förutom telefoner så har jag en Surface pro, Surface laptop, Google Home hub (köpte den innan den lanserades i Sverige), Home mini, Sonos, Apple TV, Apple car play, Bose QC, Apple Airpods, Xbox one, Playstation 4 och mycket annat.

    Så jag skulle nog klassa mig som early adopter och pryl nörd. Som utvärderare bidrar jag kanske inte med allt för tekniska detaljer som benchmark eller inställningar för foton, men däremot användarvänligheten, hur lätt det är att använda gränssnittet, dela innehåll med andra, överföra innehåll mellan olika enheter, tillförlitligheten, tillgång till nödvändiga funktioner etc. Det är just det som jag tycker att Apple gör så bra att jag inte valt att gå över helt än. När jag köper en android lur så har jag alltid en Apple lur som backup :).

    Som sagt blir intressant att få testa min första Huawei lur (om jag blir vald) som i det här fallet utan google play blir extra intressant att testa ovan punkter jag nämnde. Annars är jag lika intresserad av att läsa andras recensioner då det här blir en speciell situation då en tidigare populär Android lur släpps utan Google play.
     
    Last edited: 27 mar 2020
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.