Swedroid & Huawei söker testpiloter - bli först att testa Huawei P40

Diskussion i 'P40-serien' startad av Swedroid, 27 mar 2020.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Mojski

    Mojski Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag är gärna med och testar Huawei P40 Pro.

    Gammal iOS-användare som bytt till Huawei P20 Pro. I nuläget undersöker jag vad mitt nästa köp ska bli och är fortsatt intresserad av Huawei, senaste tidens osäkerhet till trots.

    Med ett gediget fotointresse (och dagligt användande av mobil som komplement till systemkameran) är jag beredd att djupdyka i den senaste tekniken på området, inte minst vad gäller bildredigering och användande för foto och film till Instagram samt lagring av bilder. Utöver kameran är jag intresserad av att undersöka vad Huawei P40 Pro kan erbjuda för mig i fråga om inställningar, skärm, appkatalog, etc.

    Jag skulle inte kalla mig expert, men ställer gärna upp som testpilot i kategorin kvinnlig vardagsanvändare med stort fotointresse.
     
  2. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Jag vill jättegärna testa P40 Pro. Blev väldigt imponerad av den på eventet igår.
    Är dock skeptisk till ett köp pga avsaknad av Google appar, så testar gärna den för att bli motbevisad.
    Har haft en Honor 8 innan som jag bytte ut mot en Galaxy S7. Måste säga att Honor var klart bättre enligt mig. Efter det har jag ägt en S8 och kör nu med en S10.
    Hoppas verkligen jag får testa P40 och se om den gör mig lika nöjd som Honor 8 gjorde. Än har jag inte ägt en mobil som klarat en hel dag med mitt användande utan stödladdning. Kan detta vara den första mobilen som klarar det för mig må tro?
     
  3. piratrik

    piratrik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror jag kan vara lämplig som testpilot. Har ägt senaste androidtelefonen ända sedan galaxy s1 då mitt xda rootande ävemtyr började. Nu förtiden tycker jag dock att telefoner börjar bli bra och nog för att slippa det. Speciellt sedan p30 pro med inbyggd batterioptimering likt greenify.
    Älskar verkligen huawei p30 pro. Speciellt kameran vilken jag fortfarande tycker är den enda mobilkameran jag testat som levererat naturliga bra bilder och med zoom omfång som täcker alla ens fotografiska behov. Fotar privat och proffitionellt både med film och digitalt och använder ofta raw läget i telefonen ihop med lightroom. Utbildad som design ingenjör så har väldigt mycket åsikter och kan utrycka mig grundligt om både ux och usability.

    Mvh
    Patrik
     
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Hade varit kul att bli testpilot.

    Teknikintresserad som alla andra men är även utvecklare för app på en bank. Vad passar då inte bättre än att testa P40 pro då.
    Känner mig väldigt realistisk när det kommer till kriget mellan USA och Huawei och tror det kommer bli klurigt för Huawei att hålla sig relevanta utan Google play-tjänster men blir gärna motbevisad själv.

    Annars är det en hel del foton hemma som tas på en ettåring som precis lärt sig gå. Då gäller det att kameran är snabb och givetvis startar snabbt. Men jag är definitivt mer en point-and-shoot och bedömningen därefter om vi jämför med @jajo@jajo som definitivt borde få en pga hans möjlighet att bedöma kameran grymt.
     
    Last edited: 27 mar 2020
    P.F, Droid96 och kajsthlm18 gillar detta.
  5. Alextorn

    Alextorn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    12
    Hallå,
    Jag testar gärna P40 Pro, är en trogen iPhoneanvändare men känner att det är dags att ta mig ut ur min comfortzone och ser att en 2 veckors period vore perfekt.
    Jag har skrivit recensioner tidigare men mest inom sport. Att nu få möjligheten att skriva om det ämnet som ligger mig närmast hjärtat ”teknik” vore en ynnest.
     
  6. finical

    finical Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej , jag jobbar idag som Automationstekniker och gillar att prova på ny teknik. Tar gärna och testar en p40 / pro . Har tidigare endast använt mig av Samsung samt LG. Det skulle vara jättekul att prova på Huaweis ekosystem , appstore och kamera. Jag är nyfiken , social och är fylld med ideer kring hur man kan förbättra . Toppen av Huawei och Swedroid att samarbeta på detta sätt. Alla kommer få en bra bild hur telefonerna fungerar i slutändan.
     
    Last edited: 28 mar 2020
  7. yeahjalle

    yeahjalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Skulle gärna vara testpilot. Har idag en P30 Pro sedan snart ett år tillbaka och kan således göra direkta jämförelser mot efterträdaren. Har ett stort teknikintresse sedan 20 år+ tillbaka och har en gång i tiden drivit en webbsida med fokus på teknik och recensioner med mera. Haft endast Androidtelefoner i 10 år och skulle aldrig gå över till konkurrensen av uppenbara orsaker. Har ett öga för detaljer och kan bli intresserad av att hitta lösningar (eller fel) på en nästintill manisk nivå. Har också ett stort skrivintresse och är utbildad i ämnet. Kameran är en av de viktigaste delarna för min del och har också arbetat som fotograf, så jag vet vad som skiljer en bra kamera från en dålig. Hoppas jag får chansen! :)
     
  8. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Jag kan tänka mig att testa den. jag har haft huawei tidigare .skulle faktiskt vara roligt och se hur beroende man är av Google ekosystem.
    jag har haft ett intresse för mobiler. Sen min första telefon hajfenan ,den låg i min hand när jag var 10 år. 20 år senare så har jag nog testat de flesta produkter och system.
    Idag används kameran flitigt för fotografera naturbilder samt på mina hundar.
    Skulle vara skoj och se hur långt kameran har kommit sedan p20 PRO. Har möjlighet att jämföra bilder från den.
    Ha en fortsatt trevlig kväll
     
  9. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Jobbar natt och fotograferar med min P30 pro ofta i mörkret utomhus!
    Skulle gärna köpt en P40 pro om den haft Googlestöd.
    Men jag testar gärna och ser om jag kan klara mig utan Google eller om jag lyckas ladda ner de appar jag behöver ändå!
     
  10. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 265
    Mottagna gillanden:
    1 246

    MINA ENHETER

    Jag vill att du ska få ett ex!
    Du verkar vara insatt i huawei nu med app butikerna osv.

    Jag håller på sig [emoji106][emoji16]
     
    RuffyMan gillar detta.
  11. Antaeus

    Antaeus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Xperia 1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia 1
    Telefon 2:
    Blloc
    Jag har aldrig ägt en Huawei men med all uppmärksamhet runt blockaden från Google blev jag ännu mera nyfiken på märket.
    Att man kan slippa Googles tjänster och snokande kan ju knappast ses som en nackdel.
    Hoppas att jag får vara med och prova.
    //Max
     
  12. Wiiz

    Wiiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2018
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    175
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Telefon 3:
    Iphone XS
    Skulle vara kul och testa hade en mate 20 pro som var väldigt bra förutom problemet med dom gröna skärmarna. Och saknar ännu min huawei, har just nu en note 10+ snapdragon. Hade också en s20 ultra med den lämna jag tillbaka då batteritid en var kass. Jag lyckas alltid få dålig batteritid på telefoner så skulle vara kul och se hur en p40 klarar sig. Kameran vore ju inte fel och jämföra med note 10+. Skulle vara intressant och se hur man överlever utan GMS när det är vad jag lever i nu.
     
  13. pellegrino

    pellegrino Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag skulle gärna testa p40 pro. Vill testa både som privatanvändare (foto, spel, musik, video osv) och i jobbet (som präst - mycket mail, telefoni och så) med dubbla simkort. Funkar båda grejerna trots inget Google? Har haft både p20 och p30 pro, och kör nu oneplus 7 pro.
     
  14. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    Jag är sjukt intresserad av ny teknik. Mina vänner och min familj kallar mig för den största tekniknörden världen skådat. Lovar på heder och samvete att vara aktiv i forumet och skriva ett omdöme som kommer att hjälpa många.
     
  15. rob94

    rob94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    S21 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S21 ultra
    Hejsan!



    Jag skulle gärna provat på P40 Pro och jag känner att jag är ett bra val som testpilot då jag varit teknik intresserad i hela mitt liv och både följt er på Swedroid och flera stora youtube kanaler t.ex. Marques Brownlee, Austin Evans, Android Authority, Ijustin, SuperSaf och många fler. Så vet vad jag ska testa och kolla efter.



    För tillfället använder jag en Iphone 11 Pro Max så har en bra telefon jag kan jämföra med.

    Jag har aldrig använt en Huawei så hade varit kul att testa en, speciellt nu om man kan klara sig utan google play service om man som jag har använt googles tjänster sedan HTC Legend släpptes.



    Har haft flera android telefoner och två stycken iPhones.
     
  16. Erik-T

    Erik-T Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Det skulle verkligen vara roligt och intressant att testa en P40 PRO. Satt och såg presentationen live och blev mer sugen på Huawei. Har idag en S8 och det börjar bli dags att byta upp sig.
    På vardagarna sitter jag och reparerar telefoner så intresse för teknik har jag.
    Mest intresse har jag för att testa kameran som verkar vara riktigt bra i denna nya modell.
     
  17. AlvinS

    AlvinS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag testar jättegärna Huaweis P40-modell. Jag brukar alltid köpa den senaste mobilen när den kommer ut på marknaden och använder min mobil (i dagsläget P30 pro) väldigt mycket dagligen. Mina senaste mobiler har varit P20 lite, P20, P20 pro, P30 och P30 pro. Jag är med andra ord väldigt tekniskt insatt i Huaweis mobiler och system så jag skulle kunna göra en väldigt bra och utförlig bedömning och recension av P40 :D

    Jag har tidigare också haft som hobby att reparera mobiler, surfplattor och datorer så jag är väldigt teknisk också. :D
     
  18. KiloEterna

    KiloEterna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2014
    Inlägg:
    975
    Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag testar gärna Huawei P40 Pro :)

    Idag har jag en Huawei P10 som jag fortfarande är väldigt nöjd med. Vore kul att se hur mycket som har utvecklats på dessa år och se om man klarar sig utan Googles tjänster. Speciellt med tanke på att jag är beroende av Chromecast.

    Jag fotograferar mycket i min vardag, så att testa kamerorna vore riktigt kul. Det handlar om djur, byggnader och konserter.

    Mobiltelefoner är något jag gärna nördar ner mig i och släkt och vänner vänder sig alltid till mig när de stöter på problem eller vill ha tips om vilken telefon som ska inhandlas.
     
  19. Frazze

    Frazze Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är en riktig fotonörd och petig med ljud, både samtals och musikupplevelsen.
    Föredrar ju kontakt men Bluetooth blir bättre med tiden, får de om det finns någon mätbar skillnad på
    de olika Bluetooth versionerna vs sladd.

    Är född 1959 så jag har kanske en annan syn på vad som är viktigt med användarupplevelsen.
    Hur anpassningsbar blir övergången till Huawei's appbutik kontra Google?

    Då jag är långtidssjukskriven så har jag alldeles för mycket tid, så man blir testpilot på heltid.
    Har haft otaliga märken och system i mobilens tidevarv, men mätt blir man aldrig.

    Så denna mobil, är det den ultimata "nallen" ( ja, så gammal är jag:))
     
    Last edited: 29 mar 2020
  20. Hytin

    Hytin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Back On The Folding Side :)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Back On The Folding Side :)
    ROM:
    Stock
    Testar gärna jag med, man byter ju typ mobil lika ofta som strumpor så man har ju en del att gämnflra med så det hade varigt roligt och nyttigt på samma gång, så sign me up scotty
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.