Swedroid & Huawei söker testpiloter - bli först att testa Huawei P40

Diskussion i 'P40-serien' startad av Swedroid, 27 mar 2020.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Spexz

    Spexz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Sony XZ1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Sony XZ1 compact
    Hej!

    Ställer gärna upp som testare.
    Telefonen kommer testas i vinter miljön vi har här i Åre.
    Som elitsatsande bergslöpare så kommer den få följa med på långa turer där kameran kommer bli väldigt intressant att testa i den miljön. Har sökt efter en bättre kompanjon för att dokumentera min träning på fjället.
    Har ett allmänt teknikintresse sedan barnsben när man byggde ihop datorer o senare år även jobbat på elektronikkedja som säljare.

    Kommer testa vilken kunskaps nivå man behöver för att använda en mobil utan Google, kommer bli riktigt kul!
    Roligt att ni vill bevisa att detta är möjligt!
     
  2. elastico

    elastico Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag är en gnällig person som avskyr när saker inte fungerar och drar mig inte en sekund för skriva av mig på nätet om jag är missnöjd. Ju äldre jag blir desto mer teknikfientlig blir jag. Det handlar helt enkelt om tid och ork. Jag vill kunna prioritera annat i livet än att sitta på forum och försöka hitta en lösning på hur jag ska kunna optimera tex batteritiden. Är man tvungen att sideloada GCam för att få ut vettiga bilder så har man faktiskt misslyckas.

    Min ingångssyn på att testa en P40 skulle inte vara speciellt positiv. Lånar man ut en telefon till mig borde man verkligen tro på sin produkt. Upp till bevis säger jag bara. Jag är högs tveksam till ett liv utan Googles appar.
     
  3. popeppel

    popeppel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingenjör, tekniknörd, utvecklare, early adopter, Kärt barn har många namn! Men oftast heter jag Michael :)
    Brukar byta telefon minst en gång om året, Älskar ny teknik! har både en P20 Pro och en P30 Pro, P20n fick tjejen efter att jag köpte P30 Pro som är daily driver. sitter ofta och tittar på optimeringar och skulle nog säga att jag är en poweruser, både spel, mejl, dokumenthantering och annat används telefonen till dagligen (tar nästan lite för många bilder om det nu är möjligt...). Teknisk Engelska är inte alls något problem (sitter och jobbar med teknisk dokumentation åt bilindustrin), så vill ni ha någon på svenska marknaden som gör recensionen på engelska har ni hittat rätt! Har dessutom två barn (och en tredje på väg) är permitterad från arbetet så har gott om tid att verkligen sätta mig in i telefonen och använda den ordentligt!
     
  4. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 546
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Jag ställer gärna upp som en testare! Kör främst idag med iPhone och använder kameran ganska mycket, jag var sugen på att köpa P40 Pro men pga. osäkerheten med att den inte kör Google Play så avstod jag. Vore extremt intressant att få testa den och avgöra om Huaweis egna lösningar duger.

    Har inga problem att skriva ett omdöme efteråt heller då jag skulle ha nytta av det faktiskt för sajter jag driver (utöver att det publiceras på Swedroid) :)
     
  5. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 121
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Helt klart intressant.
    En annan har inte kört Huawei sedan Honor 8-tiden och är nyfiken på att se vad som hänt sedan dess, dels med hårdvaran men till största delen med mjukvaran som jag på den tiden inte alltid kom överens med. Jag är en hyggligt avancerad användare som använder min telefon till att från att spela enklare spel och fjärrstyra mina datorer till att rita skisser, fotografera och i viss utsträckning sköta mitt dagliga arbete (om det helt plötsligt råder brist på datorer i närheten...).
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 709
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Den här tråden är nu stängd medan vi går igenom ansökningarna. Tack till alla som uttryckt ett intresse för att vara med!

    Vi återkommer senast 1/4 till den här tråden med en lista på testpiloterna. Testpiloterna kommer också att få ett PM så att vi kan ordna med leveransen av telefonerna.
     
    rob94, Elemental, wenom666 och 4 andra gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 709
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nicole gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.