Diskussion: Köptråd S20 Ultra

Diskussion i 'Galaxy S20 Ultra' startad av Swedroid, 12 feb 2020.

  1. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Ja där har du ju svaret:) Kör på snapdragon modellen o gör dig av med den andra[emoji106][emoji4]
     
    Arfir98 gillar detta.
  2. Arfir98

    Arfir98 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2020
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    35
    Hahah precis. Den andra får återvinnas
     
    Ekman gillar detta.
  3. alna6431

    alna6431 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2013
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Tele2 erbjuder 1500kr på alla samsung s20 modellerna. Redan nedsatt pris?
     
  4. Arfir98

    Arfir98 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2020
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    35
    Studentkortet och Mecenat erbjöd 1800 på förbokning. Vet ej om Tele2s deal är bra, men Comviq har redan det billigaste priset sedan start. Telefonerna kommer droppa mer inom några månader säkert
     
    alna6431 gillar detta.
  5. Droid87

    Droid87 Guest

    Detta mail fick jag idag...




    Hej xxxxxxx,

    Tack för att du kontaktat Samsung Support. S20 med 512gb och 16gb ram minne kommer inte släppas i norden tyvärr.


    Med vänliga hälsningar / With kind regards

    Xxxxxxx

    Samsung Support
     
    Arfir98 och chraist gillar detta.
  6. Arfir98

    Arfir98 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2020
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    35
    Wiiz gillar detta.
  7. Prillinator

    Prillinator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2019
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Z Flip
    Vilka nötter! Då blir det till å vänta på Note20.
     
    phonegeek gillar detta.
  8. Droid87

    Droid87 Guest

    Du får gärna berätta så jag förstår vad du behöver 512 gb lagring och 16 gb ram till. Jag ställde enbart frågan för att få veta då de slog på stort med alla de där specarna vid lansering.
     
  9. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 253
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Om jag får svara på din fråga. Med 512GB lagringsutrymme kan jag filma i 60fps utan problem eller bekymmer med utrymmet. Telefonen väljer alltid intern lagringsutrymme när man väljer högre kvalitet på videon även om man har snabbaste minneskort installerad och förvald för kameran.
     
    Prillinator gillar detta.
  10. Arfir98

    Arfir98 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2020
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    35
    Har redan använt typ 130GB på min Ultra
     
  11. Droid96

    Droid96 Guest

    141GB här, allt mindre än 256GB är helt otänkbart och jag vill inte använda minneskort som är långsammare än det interna minnet.
     
    Arfir98 och bernard gillar detta.
  12. Prillinator

    Prillinator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2019
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Z Flip
    Som en av dom få i Sverige utan dator så är storleken på lagringsminnet på min lur väldigt viktigt då jag gör allt med den. Hade jag velat och haft en dator hade det inte spelat mig så stor roll.
     
    Droid87 gillar detta.
  13. Arfir98

    Arfir98 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2020
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    35
    Same, använder aldrig dator. Så behöver mycket RAM också på luren ;)
     
    bernard gillar detta.
  14. Arfir98

    Arfir98 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2020
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    35
    Tja alla, har bestämt för att returnera min telefon till Wonda om det går (har inte rört något av tillbehören, har kvar plast fram och bak, fick telefonen 30e mars och mailade idag 13e april).

    Main issues:
    Skärmen är sämre än min väns OnePlus 7T Pro vilket är konstigt. Vi gjorde många tester i några timmar, jämförde alla appar. Svärta/vita färger. Vitt är VITT på 7T Pro medan jag inte lyckades få VITT på Samsungen. Blå/grön/gul tint. Jag försökte allt i inställningarna genom att kalibrera skärmen osv osv. Skärmen är även BETYDLIGT mindre ljus än OnePlusen vilket också är konstigt. Hans telefon är MYCKET ljusare. Jag tänkte att det kan vara min telefon men jag hade ju Exynos varianten i en månad och använde dom SIDE by SIDE i ca 2 veckor. Gjorde speed tests och videor side by side i flera timmar. Vi provade se på en "4K60fps-video" på både OnePlusen och Samsungen och blev chockad, hans telefon hade MYCKET bättre färger och ljusstyrka. Satte båda på 1440p och samma scenario återstod.

    Hans telefon har bättre optimerade animationer overall, jag får frame drops ganska ofta på min S20 Ultra trots att det är Snapdragon. Jag får vänta 5 sekunder innan min 120hz kickar in när jag öppnar vissa appar, exempelvis Snapchat. Mycket frame drops i UI:et i överlag.

    Ville visa vännen varför min telefon är så dyr och att fokus är på kamera. Vi provade video: hans telefon hade MYCKET mer detaljer och i överlag bättre video! WTF. Jag skämtar inte. En OnePlus 7T Pro bättre än Ultran. Bilderna fångade in naturligare färger och mer detalj i flera lägen. Ultravidvinkeln var bättre på Ultran, men att betala 7000kr för 7T Pro och att betala 15100kr för Ultran... Man kan ju köpa 8 Pro och få mycket mer för pengarna!

    Batteriet var också mycket bättre på hans telefon. Under dessa timmar föll hans batteri från 65 till 55. Min hade 30% och dog efter någon timme! Fast hans skärm var ljusare och på 1440p non stop. Jag kanske använde min mer, men jag lade märke till hur snabbt min telefon tappade batteri ändå. Trots 5000mAh.

    Vet ej vad jag ska tycka. Och nej, det är inte min telefon som är speciell. Och jag vet att ni tycker jag är dum för att jag tycker en OnePlus 7 har bättre kamera än en 108mp kamera från Samsung med grymma reviews ... Men vad tycker ni?
     
  15. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 253
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Vet inte om du får lämna tillbaka den till Wonda, de kommer säkert att höra av sig men min känsla säger nej, allt beror på vad du skrivit för anledning till returen, de har vissa regler för det.
     
  16. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag har haft Oneplus 7 Pro. Två stycken till och med.

    Kan givetvis inte uttala mig med något facit men i mina ögon har S20 Ultra en mycket bättre skärm. Vitbalansen är verkligen spot on på mitt exemplar.

    Jag har tidigare köpt telefoner från Wonda som har haft klart sämre skärmar än motsvarande med Exynos men jag verkar ha haft tur på detta ex.

    Kameran är en annan dimension. Spelar aldrig in video så jag uttalar mig bara om stillbilder. Gillade aldrig oljemålningarna som Oneplus levererade. Zoomen är också väldigt mycket bättre än den i Oneplus 7 Pro.
     
    Arfir98 gillar detta.
  17. Arfir98

    Arfir98 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2020
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    35
    Zoomen är bättre, nightmoden är bättre. Software är bättre. OnePlus överdriver lite med färgerna, det vet jag. Hade en 7 Pro förut också. Men blev ändå förvånad över hur "dålig" min Ultra egentligen var, när jag jämförde med förra årets OnePlus modell! Som i flera lägen var bättre. Har sparat alla bilder och videos så kanske kan ladda upp eventuellt. Men skrev till Wonda att telefonen inte går att lägga på svenska och att tangentbordet är annorlunda från den nordiska varianten.
     
  18. Droid96

    Droid96 Guest

    Ladda gärna upp bilderna. Vore väldigt intressant.
     
  19. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 253
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Bristen på svenska språket är kanske bra argument men tangentbordet kan man installera många andra som till ock med gör bättre jobb.
     
  20. DanSwe

    DanSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2018
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    89
    Lackade ur nu och avbeställde den G9880 16/512 som jag hade lagt order på. Har dragit ut på tiden lite väl mycket (beställde 14 feb) och igår beställde jag en Oneplus 8 Pro 12/256 istället, mest för att slippa Samsungs UI och få OxygenOS istället.

     
    Droid87 gillar detta.