Diskussion: Google Nest Hub Max - köp / importera till Sverige

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Dockland, 7 maj 2019.

  1. chokobanana

    chokobanana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2020
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Nu finns de i lager på fnac.
     
  2. pwillow

    pwillow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Tack för informationen!
    Jag har en innestående order så kontaktade de nu om varför den inte skickats eftersom de har i lager. Men de är väl antagligen påverkade av viruset de med.
     
  3. chokobanana

    chokobanana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2020
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Alltså, den kom in i lager idag.... än är det för tidigt att säga något.
     
  4. pwillow

    pwillow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Jo jag vet, beror ju lite på hur deras system funkar. Normalt sett så sker ju mycket automatiskt gällande statusändringar på ordrar men min står fortfarande på "Pending supplier delivery".
    Och eftersom de tidigare makulerat ordrar så vill jag ligga på dom extra mycket denna gång :D
     
  5. chokobanana

    chokobanana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2020
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Vart ser du det? Jag lade en order idag och den ser ut så här.
     

    Bifogade filer:

  6. pwillow

    pwillow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    På min order är punkt 2 "Pending supplier delivery". Och mitt förväntade leveransdatum är 16/3. Så har den sett ut sedan jag la den för ett bra tag sedan.
    Det är därför jag blir orolig att deras system inte har så bra koll när det gäller äldre beställningar. Min borde ploppat över till samma status som din så fort de fick in i lager.
     
  7. chokobanana

    chokobanana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2020
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Det löser sig säkert ska du se. Kan ju faktiskt vara skickad också.. bara att systemet inte uppdaterats än. Du kan ju inte vara första kunden som går igenom detta får vi hoppas ;-)
     
  8. pwillow

    pwillow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Ja vi får se, det är ju inte så att man går under om den inte skulle skickas heller. Men just för att min förra order makulerades utan förklaring så blir man ju lite stirrig :D
     
    bernard gillar detta.
  9. chokobanana

    chokobanana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2020
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Hur går det? Nu har jag kommit till steg 3 :teeth:
     

    Bifogade filer:

  10. MaTePe

    MaTePe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2020
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1
    Min är fortfarande på steg 2 också. Även om jag också beställde för flera veckor sedan:
    upload_2020-4-3_15-32-22.png
     
  11. chokobanana

    chokobanana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2020
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Men ni har ett datum för när den beräknas skickas. Då verkar ordern ändå vara i ordning.
     
    keyser och MaTePe gillar detta.
  12. pwillow

    pwillow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Nu har min kommit till 3an också. Väntar på fraktbolag typ.

    @MaTePe@MaTePe Jag hade betalat (reservation ligger tills det skickas) min order med Paypal och upptäckte att mitt Mastercard hade gått ut. Jag uppdaterade det och efter ett tag så fick jag betalningsemail från paypal och sedan såg jag att ordern uppdaterats och kommit till steg 3. Vet dock inte om något av sakerna egentligen påverkat orderstatusen. Kanske gör de en manuell hantering på oss förbeställda.
     
    bernard gillar detta.
  13. MaTePe

    MaTePe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2020
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1
    @pwillow@pwillow ja mina pengar drogs ganska snabbt efter att jag lagt order så mina pengar har de redan snott...så kanske ingen stress att få iväg min beställning då. :D
     
  14. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 012
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Eller så stämmer datumet de angivit...
     
  15. pwillow

    pwillow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Mitt datum stämde inte. Datumet på produktsidan stämde inte. Det finns ingen logik i att produkten skulle vara tillgänglig i lager och samtidigt skickas senare bara för att ett gammalt uppskattat datum i en beställning ligger senare i tiden. Men vi får väl se :)
     
  16. pwillow

    pwillow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Nu är min på steg 4, dvs skickad.
     
  17. chokobanana

    chokobanana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2020
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Bara en tanke som slog mig.. jag kan nog tycka att FNAC gjorde rätt som prioriterade ordrar som lades i fredags istället för backloggen.

    Anledningen är att produkten flaggades för att komma in i lager den 6 april. Så har det stått en längre tid. Alla som lade sin order innan dess förväntade sig troligtvis inte produkten tidigare utan att den skulle skickas 6 april. Men nu kom den in i lager tidigare än väntat, den 3 april. Personer som surfar in på deras hemsida och ser att den är i lager och beställer den den 3 april förväntar sig ju att den ska skickas ut samma dag så det verkar ju logiskt att dagsbeställningarna får högre prio. Att sedan backordern jobbas av dagen efter, den 4 april är ju bra med tanke på att det ändå är 2 dagar tidigare än beräknat.

    Det blir ju fel att FNAC prioriterar backloggar den 3 april och därmed inte lyckas få iväg nya ordrar som borde gått iväg den dagen. Hade leveransen däremot varit försenad och inkommit typ den 7 april, då borde backloggarna ha fått högre prio.
     
  18. pwillow

    pwillow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Har de ett välbyggt logistiksystem så skall de inte ens behöva tänka så mycket. Då skall ju det mesta hända automatiskt fram till att ordern skall packas.

    Hur går det för er andra? @MaTePe@MaTePe Gick din order iväg?
    Min kommer levereras idag iaf så inget att klaga på där, nästan som att beställa från en svensk butik.
    Börjar klia i fingrarna nu :)
     
  19. MaTePe

    MaTePe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2020
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1
    @pwillow@pwillow ingen uppdatering ännu. Så samma status för mig alltså.

    @chokobanana@chokobanana ja, så kan man ju se det, men samtidigt så stod det 4/4 för mig, även om det stod 6/4 då jag beställde också. Så hade förväntat mig att nåt hänt nu.

    Visst var det nån som kunnat chatta med dom? Hittade till slut en chat med den var disablad....
     
  20. pwillow

    pwillow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Deras robotchatt är just bara en robotchatt, där får man bara automatiserade svar. Deras vanliga support har jag bara lyckats nå via Twitter. Twitteradressen är @FnacVousAide.
    Jag kontaktade dem förra veckan men jag har ännu inte fått svar. Däremot blev det ju fart på min beställning så kanske hade det påverkan eller så var det bara slumpen. Engelska tror jag inte funkar så jag har översatt all kommunikation med hjälp av google translate.
     
    bernard och MaTePe gillar detta.