Swish

Diskussion i 'Applikationer' startad av fikustommy, 12 dec 2012.

  1. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Jag tror nog ändå det kan ha vart ett mindre kul skämt. Låter väldigt osäkert att nån ska kunna begära pengar av en på så sätt.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 763
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Betaltjänster som exempelvis Revolut har väl sådan funktionalitet?

    Beror lite på hur det implementeras. Kanske kunde man ha det som ett alternativ som behöver aktiveras manuellt först.
     
  3. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Ok, hade jag inte koll på :)
     
  4. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Även Venmo (motsvarigheten till Swish i USA som jag förstår det) har exakt denna funktionen. Så det var verkligen inte ett bra aprilskämt...
     
  5. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Nej, alltså om det var ett "aprilskämt" så får det pris för sämsta aprilskämtet någonsin, framförallt då det inte anspelade på något skämtsamt överhuvudtaget.

    Det var inget aprilskämt, utan snarare någon som laddade upp videon av misstag. Det var en seriös instruktionsvideo på hur man kunde begära pengar.

    Hur som helst kan vi nog förvänta oss denna funktionalitet så småningom. Om blir som i videon är hemskärmen något omarbetad där man antingen kan välja att betala eller begära pengar.

    Nåväl, välkommen funktion som väntar oss.
     
  6. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 391
    Mottagna gillanden:
    1 740

    MINA ENHETER

    Håller med, välkommen funktion, om man t.ex. vill påminna om en skuld så vore det smidigt. Sätta lite fart på kompisen som är seg med att betala ;-)

    Google Pay har samma funktion. Dock inte i Sverige, utan jag tänker på funktionen i USA där man kan skicka pengar till privatpersoner, samt även begära att få betalning. "Google Pay Send" hette väl appen innan Google lade in funktionen i huvudappen. Jag lyckades faktiskt aktivera den funktionen här i Sverige, kanske var över VPN om jag inte minns fel, jag begärde på skoj 1 dollar av en vän och fick ett autogenererat mailsvar dagen efteråt "XX har nekat din begäran om 1 dollar".. så gick uppenbarligen att begära pengar av ett svenskt Google-konto som antagligen inte hade kunnat fullgöra betalningen här i Sverige.
     
    bernard och edvinnn gillar detta.