Fråga: E-Sim till klockan?

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av tord00, 5 apr 2020.

  1. tord00

    tord00 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hej,

    har en galaxy watch 46 samt ett företagsabonnemang på Telenor. Tyvärr så tillåter inte jobbet att jag slår på ett e-sim och använder det i min klocka. Finns det nått sätt att komma runt det på nått sätt? Tex köpa ett billigt abb som sen vidarebefodra allt. Jag tänker att jag kanske enbart behöver ett e-sim till klocka, absolut billigaste, så att jag får datakopplingen. Sen att jag kan koppla ihop det på nått sätt. Någon som har några idéer hur jag kan få det att funka. Skulle gärna kunna använda den ihop med telefonen på nått sätt och spegla det som händer där.
     
  2. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    433
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Jag vet inte om jag förstår dig rätt. Men om du vill ta emot samtal, meddelanden eller data på klockan behöver du inte ha esim. Du behöver bara ha den kopplad till telefonen. Du kan alltså vara i samma lokal som telefonen då.

    Du kan även använda klockan på Wifi nät och då behöver du inte telefonen i närheten.

    Den enda anledningen till esim är om du inte har telefonen med dig och inte har Wifi och endast har klockan på dig.
     
  3. tord00

    tord00 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hej, precis, tanken är att kunna använda klockan utan telefon.
     
  4. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    433
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Då förstår jag. [emoji3] Då vet jag inte riktigt hur du kommer runt det. Kanske om du ber att själv få betala extra för att ha esim som tillägg?
     
  5. tord00

    tord00 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har testat det men det verkar inte gå på företagsabonemang men det kanske bara är en okunnig säljare. Det han sa till mig var att köpa ett billigt abb på Telenor (199 i månaden, känns inte så billigt) och sen vidarebefordra på nått sätt. Kändes ganska skralt om jag ska vara ärlig.