Android dör

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kega, 9 apr 2020.

  1. Kega

    Kega Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Mobben bara lägger av ,panik, samsung galaxy j5 2017, stänger bara ner allt o slocknar hela tiden,o går bara starta om ibland sen slocknar den ner,panik i karantän allt jag har,,batteriet nästan fullt, raderat massa appar om det var minnet, otroligt tacksam för nåt tips om vad att göra
     
    bernard gillar detta.
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Det låter mer som ett hårdvarufel än mjukvarufel med tanke på hur Android är uppbyggt.

    Jag skulle börja med att göra en fabriksåterställning av telefonen för att utesluta inkompatibel data vid t.ex uppgradering av Android-systemet om du fått en uppdatering strax innan felet uppkom. Annars skulle jag satsa mina pengar på att det är batteriet som ger flaxig strömmatning/spänningsfall som får telefonen att krascha, det är inte ovanligt på telefoner som är några år gammal.
     
    Helge67, katho och bernard gillar detta.
  3. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Batteriet som gett upp möjligen.
    Fabriksåterställ för att kolla om det är mjukvara.
     
  4. Kega

    Kega Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för tipsen ska prova
     
  5. Kega

    Kega Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Funkat nu en timme törs inte göra nåt så den slocknar igen,,fan moment22 typ
     
  6. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    444
    Mottagna gillanden:
    179

    MINA ENHETER

    Batteriet ganska säker. Prova ha laddningskabel på och kolla om den startar om? Kan även vara ett Samsung Galaxy J5 2017 fel då även min bror har detta problem på sin jobbtelefon. Vet inte om han använder den längre för han har flera telefoner.
     
  7. Dizzö

    Dizzö Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2019
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    29
    Budget of the budget telefon är det så inte så hög kvalitet på den. Prova göra som andra sa o återställa telefonen men tänk på att göra en säkerhetskopia innan så du sparar allt!

    Återställ sedan telefonen med din säkerhetskopia och är det samma sak då så är det hårdvarurelaterat så kanske nytt batteri eller helt ny mobil behövs.