Fråga: Galaxy watch e-sim fråga

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av tord00, 4 apr 2020.

  1. tord00

    tord00 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hej,

    har en galaxy watch 46 samt ett företagsabonnemang på Telenor. Tyvärr så tillåter inte jobbet att jag slår på ett e-sim och använder det i min klocka. Finns det nått sätt att komma runt det på nått sätt? Tex köpa ett billigt abb som sen vidarebefodra allt. Jag tänker att jag kanske enbart behöver ett e-sim till klocka, absolut billigaste, så att jag får datakopplingen. Sen att jag kan koppla ihop det på nått sätt. Någon som har några idéer hur jag kan få det att funka. Skulle gärna kunna använda den ihop med telefonen på nått sätt och spegla det som händer där.

    Mvh
     
  2. rpresell

    rpresell Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej. Halebop är billigast. 99+69 sen kan du vidarebefordra dina samtal från jobbtelefonen. Jag är i samma sits som du.
     
    tord00 och bernard gillar detta.
  3. tord00

    tord00 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tack för tips.
     
  4. tord00

    tord00 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    @rpresell@rpresell
    Kostade det nått att få ett e-sim kort? Ser inte ut som att jag kan beställa det när jag beställer abb för 99kr i månaden
     
  5. grattis

    grattis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2018
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Du kontaktar supporten för att beställa E-sim.
    Verkar bara vara kompatibelt med Apple Watch & Samsung Galaxy Watch idag.

    Läs mer under Halebop Extend här: Halebop - Den schyssta mobiloperatören
     
  6. Yoko666

    Yoko666 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    1 036
    Mottagna gillanden:
    869
    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 III
    Telefon 3:
    iPhone 8/iPhone SE 2016
    Platta:
    Mi pad 5
    Platta 2:
    surface go 2
    Övrigt:
    Hoarder, som har nästan en av varje.
    spinner vidare på den här tråden lite. jag funderar på om man kan skaffa ett halebop mini för 99 kr och endast köra det abonnemanget som esim i en klocka.

    överväger att testa en Samsung klocka för träning och musik med LTE bara för att det går att få tag på ganska billigt. klockan ska alltså vara helt stand-alone, så kan man ju lägga vidarekoppling till det numret på sina övriga abonnemang.

    någon som vet om det funkar? eller är det några specifika esim i klockor som inte lirar med vanliga abonnemang och därför måste klockan va kopplad som anslutning till ett vanligt abonnemang? tycker att man borde kunna mata in eid:t på abonnemanget bara. om det finns billigare alternativ än halebop mini på esim skulle jag köra på det.
     
  7. rpresell

    rpresell Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    4
    Tänk på när du kör på lte så drar allafall min Samsung klocka extremt mycket batteri.
     
    Yoko666 gillar detta.
  8. Yoko666

    Yoko666 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    1 036
    Mottagna gillanden:
    869
    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 III
    Telefon 3:
    iPhone 8/iPhone SE 2016
    Platta:
    Mi pad 5
    Platta 2:
    surface go 2
    Övrigt:
    Hoarder, som har nästan en av varje.
    Är klockor med esim så bedrövliga i batteritid att det knappt är värt det? Vet ju att gpsen är förödande för batteritiden. Kanske bättre att jag fortsätter min Apple watch serie 0 utan både lite och gps. Fortfarande helt ok batteritid efter 5-6 år men det gäller att inte ha bråttom.
     
  9. rpresell

    rpresell Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    4
    Batteritiden är bedrövlig 1-2h vid lte Jag har kör endast lte vid träningspass speciellt när jag har jouren.
     
    Yoko666 gillar detta.
  10. Samius

    Samius Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Funkar det att använda Bluetooth lurar för samtal med galaxy watch lte? Alltså utan telefonen.
    Hur är det med Spotify med Bluetooth lurar?
     
  11. mackanigbg

    mackanigbg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har en Samsung Galaxy Watch och jag har samma dilemma att jag gärna skulle vilja ha mitt jobbnummer på klockan men det stöds inte av Telia i nuläget då vi har växelfunktion.
    Tror inte heller jobbet är villiga att lägga krut på det (även fast jag gärna skulle betalt själva klockabonnemanget på 69:-/mån själv) då vi är ett stort företag.

    Jag har testat Tele2 och Telenor och Telenor har jag aldrig haft förr men det var för att jag vet att de stödjer både fristående samtal, data OCH sms. Dock avslutade jag det nästan omgående då det är vansinnigt att lägga över 300:- för både vanligt abonnemang som man inte behöver samt klockabonnemanget när man dessutom har ett annat nummer i som man inte använder, då faller hela idén med att vara nåbar på samma nummer som annars.

    Fördelen med Galaxy Watch är att man kan spela Spotify i den fristående appen offline, dvs du kan lyssna när du vill utan mobilen om du bara sätter offline-läge på den i inställningarna och laddar ner låtarna i klockans minne under tiden du har den via Bluetooth.
    När det gäller Apple Watch är jag inte ens säker på att det går att lyssna i den, kollegans spelade bara i det anslutna headsetet.
    Jag har riktigt bra ljud via klockans högtalare, t.o.m att de var förvånade över ljudet i ett test jag läste :)