Problem: Kan inte skicka/ta emot mms

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Ce_chaplin, 3 jun 2018.

  1. Kajkajkaj

    Kajkajkaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag har exakt samma problem. Men, inga inställningar hjälper. Har testat allt enligt Hallons hemsida, testat återställa allt till standard, testat det som beskrivs i denna tråd. Blir tokig, fler tips?
     
  2. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Ordningen default,mms,supl verkar avgörande. Är det säkert att du har det?
     
  3. Kajkajkaj

    Kajkajkaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja. Som sagt - testat Allt i denna tråd också.
     
  4. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Detta höll på att driva mig till vansinne. Testat allt i tråden. Vet att det funkar med en ny eller eller helt "nyformaterad" mobil men orkade inte. Började med att rensa cacheminne. Hjälpte ej. Men att rensa data gjorde susen. Nu funkar mms som det ska. Tog också bort alla uppdateringar från appen men gissar det inte hade med saken att göra utan det var data. Uppdaterade sedan igen. Måste ha det svarta temat
     

    Bifogade filer:

  5. nama

    nama Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Här är en annan variant. Jag fick det att funka genom att ändra till inställningar hämtade från en annan mobil med hallon-abbonemang som kan ta emot sms.

    Det innebar samma inställningar som i den första posten i tråden, men i stället för APN-typ "default,mms,supl" tog jag bort allt under APN-typ, så att det står "ej fastställt".

    Detta är ju samma inställningar som för någon annan i tråden inte funkade alls. Men för den som provat alla andra lägen, testa det här också. Båda mobilerna är från Motorola i det här fallet.