Nicole testar Huawei P40 Pro [Testpilot]

Diskussion i 'P40-serien' startad av Nicole, 13 apr 2020.

  1. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Hej alla, jag är en av de utvalda testpiloterna för Huawei P40 PRO och här är min utvärdering [emoji846]

    INLEDNING OCH KLONING

    Jag unboxade telefonen, det första jag behövde göra var att logga in med mitt telefonnummer, vanligtvis loggar man ju in med Google men denna telefon saknar Google-Services.

    Det gick bra att logga in och telefonen frågade mig om jag ville klona appar/data från min nuvarande enhet (Huawei P20 PRO). Jag öppnade upp appen "Phone Clone" på båda enheterna och via en QR-kod så förde jag över all min existerande data till Huawei P40, jag förde över applikationer, telefonnummer, sms, bilder och musik, det gick mycket fortare och lättare än vad jag hade trott.

    KAMERA

    Efter denna process så öppnade jag kameran, jag blev positivt överraskad när jag tog bilder på min svarta katt i mörker, väldigt bra ljus i bilderna trots ett dåligt ljus i rummet. Efter två veckors användande kan jag lätt säga att det här den absolut bästa kameran jag någonsin använt, den tar tom bättre bilder än min systemkamera, och zoomen är OUTSTANDING!

    FACEBOOK OCH SOCIALA MEDIER

    Jag började att öppna app för app och logga in i de appar man ska logga in i tex Facebook, Instagram, mail mfl, allt flöt på väldigt bra.

    VAD JAG TYCKER OM I TELEFONEN

    Det finns så många saker jag tycker om den här telefonen, den har ett enhandsläge, den har tap to wake, batteriet håller hur länge som helst, och den laddar batteriet på ett litet kick och, som skrivet, kameran är den bästa jag använt. Gesterna är behagliga, och telefonens utformning är rund och den känns väldigt len och inga hårda kanter någonstans, den ligger väldigt bra i handen. I inställningarna kan jag välja att ha mörkt tema, vilket är väldigt skönt för ögonen - tom drop-down menyn är mörk och det blev jag positivt överraskad av!

    UNIKA NOTIS-SIGNALER

    I min Huawei P20 PRO är det väldigt svårt att ställa in unika signaler för olika applikationer, detta är förenklat i den här mobiltelefonen och och det var absolut inga svårigheter att hitta.

    AVSAKNADEN AV GOOGLE SERVICES

    Överlag vill jag säga att det är den bästa telefonen någonsin använt, men tyvärr kan jag inte det pga en sak jag hakar upp mig på, och återkommer till, och det är avsaknaden av Google-Services.

    Jag är så ledsen över att den inte har det, och är fullt medveten om att det inte är Huaweis fel. Det är sorgligt att politik ska styra över såna här saker... Huawei är ett märke som står mig väldigt varmt om hjärtat, och smärtar mig att behöva skriva detta...

    Jag stötte på patrull nästan på en gång när jag öppnade upp mina applikationer som jag använder dagligen. Jag har köpt väldigt många appar, dels för att få sync over devices, dels för att få bort reklam, och vissa appar såsom "PicsArt" och "Poweramp" går inte att använda överhuvudtaget om jag inte har en giltig licens.

    Jag satte mig och mailade olika utvecklare, jag förklarade mitt problem, att jag har köpt licensen i Google Play men att jag nu har en P40 PRO på prov/lån och frågade dem om det fanns något sätt för dem att koda om appen, så att jag skulle kunna använda appen.

    Två utvecklare löste mitt problem inom en halvtimma, så dessa applikationer kan jag använda i Huawei P40 PRO utan problem, med min köpta licens från Google Play. Några utvecklare visste inte ens om att Huawei P40 PRO inte hade Google Services. En utvecklare hänvisade bara till Google-Services och sa att det fanns ingenting han kunde göra, jag står alltså utan licens helt och hållet på den appen och kan inte använda den alls.

    Många appar kan jag använda i webbläsaren, vilket drar både mindre ström och prestanda, men till exempel appen "PicsArt" som jag använder dagligen för att redigera bilder kan jag inte använda alls, inte heller appen "Poweramp" som jag har för att lyssna musik i.

    SLUTSATS

    För den "normala" användaren som endast använder Facebook, Instagram och och läser lite nyheter kommer denna telefon, med denna FANTASTISKA kamera, vara den bästa telefonen de någonsin har använt, då kameran uppväger för det andra som inte finns.

    Men för den användaren som köper appar kommer detta tyvärr bli ett problem.


    Med det sagt är jag väldigt tacksam att fått äran att prova denna telefon, och jag kommer fortsätta att älska Huawei, trots att helheten i denna enhet inte fungerar riktigt för just mig.[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Last edited: 13 apr 2020
    Oshotta2, Egil, chraist och 20 andra gillar detta.
  2. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    1 147
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Mycket bra recension och sammanfattar ungefär det jag känner med avsaknaden av Google Playstore. Jag förstår helt enkelt inte varför jag ska välja en telefon med de kompromisserna. Det finns så många flaggskepp ute och mjukvaran förblir akilleshällen för telefonen.
     
    Oshotta2, tswfootball, R3b0rn och 4 andra gillar detta.
  3. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 146
    Mottagna gillanden:
    4 841
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Bra recension. Jag håller med om att det finns så många andra alternativ så Huawei går nog bort för tillfället åtminstone.
     
    Nicole gillar detta.
  4. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Tack! Det är så tråkigt, för jag älskar min P20 och skulle så gärna fortsätta med Huawei [emoji53]
     
  5. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Tack [emoji846]

    Ja, det är så synd [emoji53]