Hjälp med att roota s10e

Diskussion i 'Galaxy S10E' startad av Pkg, 15 apr 2020.

  1. Pkg

    Pkg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Bor i Östergötland och söker någon som kan roota min Galaxy s10e, gärna någon som finns nära men jag kan ta mig till Malmö som Stockholm
     
  2. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Varför vill du roota den?
     
  3. Pkg

    Pkg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag klarar mig inte utan en app som heter Total recall,
    I mitt jobb så ringer kunder hela tiden och gör beställningar, jag sitter ofta i bilen kör när de ringer, vilket gör det omöjligt att skriva ned alla beställningar samtidigt som jag kör.
    Tidigare har jag kunnat boka in alla mina kunder i mitt bokningssystem när jag kommit in på jobbet eftersom jag kunnat spela upp samtalet genom appen.
    Android har strypt dessa funktioner med 3e parts appar vilket jag tycker är fel för i Sverige är det helt lagligt att spela in 2 personer enl Pts regelverk.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är egentligen inte så värst komplicerat, här finns en steg-för-steg-guide: The Proper Way to root your S10 (10+,10e) Device and get it Right! Tipps & Tricks

    Tipset är bara att läsa igenom samtliga steg först, förbereda med alla filer/ODIN osv. och sedan köra när du har allt på plats och en bild av hur det skall gå till.

    Är rätt övertygad om att du kan fixa det på egen hand :) Det enda du behöver tänka på är att vissa saker kan krångla om man har root på luren/upplåst bootloader, tex Samsung Pay/Google Pay. Men använder du inte dem fungerar det mesta fint ändå.

    Det finns ett tillägg som heter "Magisk" som låter dig maskera root dock, men det nämns i guiden ovan, om du vill kika närmare på det.
     
  5. Pkg

    Pkg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för info, jag har dessvärre vart inne och kikat på dessa sidor men anser att det är bättre att låta någon mer kunnig göra utförandet, jag har lyckats få tag på en i Linköping och väntar på resultatet...
     
  6. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 406
    Mottagna gillanden:
    889
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Jag rekommenderar inte att roota då det kräver att man låser upp bootloadern och då ryker garantin på telefonen och hela KNOX försvinner inklusive några Samsung appar som Hemlig mapp, Samsung Pay, Samsung Pass och några till som tar nytta av KNOX chipen som krypterar och skyddar telefonen.
     
    Tomaro gillar detta.