Fråga: Ställa in APN name för GPS tacker till Halebop via sms?

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av xtreme, 19 apr 2020.

  1. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Fick en Kina GPS tracker T8S Mini GPS Tracker (US $32.3 15% OFF|T8S Mini GPS Tracker Portable Personal GPS Trackers Locator With Google Maps SOS Alarm GSM GPRS for Kid Children Pet Dog Vehicle|location tracker|locator gps|locator child - AliExpress)

    Har lyckats googla mig fram till en manual (bifogad sid 6) där det står att GPS-trackern från måste konfigureras mot en annan operatör. Jag förstår dock inte hur detta ska gå till. Jag stoppar i SIM-kortet från Halebop i trackern. Kan jag sedan skicka ett sms från min mobil som har Telenor. Hur kan detta fungera när jag skickar till ex telefonnummer 1234 med en APN nyckel för Halebop. Halebop support var inte till någon hjälp alls.

    Jag har testat detta som inte fungerar.
    Stoppa i SIM-kortet från Halebop i GPS trackern.
    Skickar ett SMS från min mobil med Telenor till nummer: 1234
    Meddelande: pw,123456,apn,halebop.telia.se ,,, #240
    Jag får inget svarsmeddelande, sms tillbaka.

    Från manualen:
    1. First configuration:

      The locator is configured by default on the network "T-mobile / Heyah- recommended" after inserting this operator's card, the blue GSM LED should go out and the locator should be online (device tracking possible).

      After inserting the card of another operator the locator may not work properly (blue diode LED is flashing), you must set the APN name, to do this send the appropriate SMS command: pw, 123456, APN, APN name, user name, password, MCCMNC #

      Example:
      pw, 123456 - the beginning of the command remains unchanged (use lowercase)

      APN name = internet (for most operators) user name = none (for most operators) Password = none (for most operators) MCC = 260 ( ang. Mobile Country Code) ( value for Poland 260)
    [​IMG]
    6

    MNC = this value should be set for a specific operator ( ang. Mobile Network Code)

    Adopted MNC values for operators: T-mobile MNC = 02 PLAY MNC = 06 PLUS MNC = 01 Orange MNC = 03

    Values for other operators at: https://www.uke.gov.pl/tablice/KodMnc-
    list.do; jsessionid = D25DFBBD8A03B225587F965CE6BFF1F5? execution = e1s1

    Sample text sent to the locator, APN setting for PLAY network:

    Pw, 123456, APN, internet ,,, # 26006

    Locator response:

    APN: Internet; user:; passwork:; userdata: 26006.

    After waiting for about 2 minutes, the blue LED should go out and the locator should show Online. When the LED is still flashing, please restart the device.
     

    Bifogade filer:

  2. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 901
    Mottagna gillanden:
    512
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
  3. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Om man kollar manualen (som är full med fel) och specifikt screenshots så tror jag följande ska vara rätt kod att skicka för halebop:
    pw,123456,apn,halebop.telia.se,,,24001#
    Vad du skickar från för abb spelar ingen roll, det är ju i texten som konfigurationen står.
    Har du kollat så sim-kortet fungerar i en annan telefon och stängt av PIN?