Fråga: One handed mode, "Gaming Mode" och en konstant notis

Diskussion i 'Oneplus 8 Pro' startad av meSos, 21 apr 2020.

  1. meSos

    meSos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hej,

    Fick hem min Op8 Pro idag (gått från Iphone) och jag börjar sakta få ordning på sakerna. Men skulle gärna få svar på följande:

    1. Finns det något enhandsläge? Jag saknar det verkligen då jag använde det flitigt på min iphone och denna mobil är bra större en en iphone 7.

    2. Jag får en notis om att den sätts i "Gaming Mode" så fort jag startar min bankapp (swedbank). Trycker jag på notisen så kommer jag in i "Game Space" inställningar, men där finns det inget sätt att stänga av denna tillsynes udda automatiska sak.

    3. Jag får en konstant notis om "finish setting up your IN2023, copy your data, set wallpaper and more". Klickar jag på notisen så händer det inget. Startar jag om så kommer den ändå tillbaka.

    Skulle uppskatta all hjälp jag kan få.
     
  2. meSos

    meSos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag löste 2.

    För den ovetandes så är tydligen "game space" en app där andra appar läggs till automatiskt. Swedbank appen hade tydligen hamnat där och fångas upp därifrån trots att jag startar Swedbank från hemskärmen.

    För att lösa problemet gick jag in i game space appen och tog bort Swedbank därifrån.
     
    nuco och Michko gillar detta.
  3. meSos

    meSos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag tror jag löste 3.

    Jag kunde helt enkelt "Stoppa process" via notifikationen. Känns mer som en fulfix och jag får säkert tillbaka den efter omstart. Efter att inte ha kört Android på 8 år så känns det verkligen som man kommit hem igen med dessa kinks.
     
  4. Rasseman

    Rasseman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2011
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    På 3an så svepte jag bort notisen och efter det har den inte kommit tillbaka [emoji106]