Maximal ljusstyrka utomhus Note 10 Plus - Dimmar ner

Diskussion i 'Galaxy Note 10 / Note 10+' startad av Doppsko, 22 apr 2020.

  1. Doppsko

    Doppsko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2019
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    12
    Har precis bytt telefon från en Oneplus 7 Pro, till en Samsung Note 10 Plus. Jag tog för givet att Noten skulle ha bättre och ljusstarkare skärm, speciellt vid användning i solljus. Alla tester och mätvärden pekar ju på det.

    OK visst, Noten är i sina bästa stunder ljussstarkare än Oneplusen. Dock, den dimmar ner ljuset relativt fort. Max ljusstyrka verkar bara var på i ett antal sekunder, sen dimmar den ner. Detta trots att telefonen är i direkt solljus. Startar man om telefonen kan max ljusstyrka vara på ett tag, men dimmer sedan ned igen. Nerdimmad är den klart ljussvagare än Oneplusen och dessutom så mörk att den blir svår att använda utomhus.

    Max ljusstyka är på, Adaptiv ljusstyrka också. Max performance i batteriläget, fulladdat batteri, inget skärmskydd eller fodral

    Är min trasig eller skall den fungera så dåligt?
     
  2. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Den är troligtvis adaptiv. Om du går ut, och vill ha ljusare så ökar du. Då minns den vad du önskar

    Samma sak åt andra hållet när det är mörkt
     
    bernard gillar detta.
  3. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Samma här och när den gör det så är den varm, kommer ihåg att jag hade en note tidigare som gjorde likadant
     
  4. Doppsko

    Doppsko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2019
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    12
    Ja, det kan nog stämma att det hör ihop med temperatur. Testar nu och det är fantastisk ljusstyrka och läsbarhet utomhus. Nu är också telefonen svalare än när jag provade sist.

    Får testa mer och se om det hänger ihop eller om det är något fel / bugg på min telefon
     
  5. Doppsko

    Doppsko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2019
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    12
    Efter några minuter utomhus så dimmar skärmen ner igen. Nu känns inte telefonen särskilt varm heller. Klart sämre läsbarhet än vid max ljusstyrka. Ljusreglaget naturligtvis på max. Står tom "maximerar ljus för visning i starkt"

    Ingen annan som har detta problem?