Kommer Xiaomi Mi 10 Pro kinesiska versionen fungera i Sverige med 4G och 5G?

Diskussion i 'Xiaomi Mi 10 / Mi 10 Pro' startad av SpectraXxX, 24 apr 2020.

  1. SpectraXxX

    SpectraXxX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2020
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    5
    Hej,

    Är ny här på Swedroid, tänkte köpa Xiaomi Mi 10 Pro men har lite frågor som jag är osäker på och själv är jag inte så tech kunning så jag skulle upskatta om ni förtog mig om jag fråga för enkla frågor för vissa.

    Jag vill ha Pro versionen md 512gb 12gb ram men hittar inget i Sverige ännu. Har sätt att Webhallen har 256gb versionen för 12 000 kr förbeställning. Men jag hittade 512gb 12gb versionen på Wonda Mobile - Buy Sim Free Smartphones Deals with Free UK Delivery No VAT | Wonda Mobile - Your Mobile Expert | Buy Mobile

    Fråga

    1. Jag frågade Wondamobile om den kommer fungera med 4g och 5g i Sverige då sa dem som det nedanför.

    Will the phone work in Sweden? Yes, please check below with your carrier.

    "
    4G BANDS
    FDD-LTE :B1 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8 / B12 / B17
    TDD-LTE :B34 / B38 / B39 / B40 / B41

    5G BANDS 5G n41 / n78 / n79 "

    Kontaktade Helebop och fick denna svar "Jag pratade med våra tekniker precis, och högst troligt så kommer den inte att funka och gör den det så kommer du troligtvis att få problem med frekvensbanden då denna telefon är formad efter de kinesiska frekvenserna som dom har i sitt 4G nät"

    upload_2020-4-24_20-10-3.png



    2.

    Mellan Kinesiska och den dem säljer i Sverige är det skillnad i specs för att det ska funga eller handlar det allt om att flasha rätt ROM...osv? Kan någon snälla förklara.

    3. Slipper jag undan tullverket via WondaMobile eller bara moms? Det var lite otydliga eller så var det jag som inte förstog allt.

    Vad tycker ni att jag ska göra? Några andra som har tips eller förslag.

    Tack på förhand och ha en trevlig helg. :)
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 206
    Mottagna gillanden:
    17 689
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Svarar på fråga 1 och 3. Fråga 1: Den har inte stöd för alla nät, oavsett vilken operatör du använder i Sverige. Med Telia kommer du märka av att den inte har stöd för 4G band 20 vilket är huvudband för Telia. Fråga 3: Den som säljs i Sverige har annan hårdvara då den stödjer band 20 och band 28 också
     
    bernard gillar detta.
  3. SpectraXxX

    SpectraXxX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2020
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    5
    Tack för svar 1 och 3, men jag fick också denna svar via reddit. Vad tror du dem menar?

    upload_2020-4-24_21-20-20.png

    och denna screenshot tog jag via den här sidan Will Xiaomi Mi 10 Pro work in Sweden?

    upload_2020-4-24_21-22-37.png

    Så dem säger de borde fungera så länga jag är i storstäder eller tätorter vilket man är mesta dels av tiden. :)
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 206
    Mottagna gillanden:
    17 689
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Precis, däremot kan du ha dålig/svagare 4G mottagning även inomhus i större städer, då B20 är det som penetrerar väggar mycket bättre i tätort/städer samt ger bättre yttäckning för 4G. Det beror helt på hur täckningen är byggd där du är. Angående 5G så kan jag inte svara på det alls, då jag är helt lost när det gäller band där.
     
  5. SpectraXxX

    SpectraXxX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2020
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    5
    Jaha hade ingen aning om, jag tackar så mycket för din information Jnsson. Om du eller andra får ny information så skulle jag uppskatta uppdatering. :)