Problem: Spotify stänger ned efter samtal.

Diskussion i 'Galaxy S20' startad av Deacon, 25 apr 2020.

  1. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Sambon påtalade ett problem idag med sin S20 5G Snapdragon, som jag inte riktigt lyckats lösa, som anbelangar Spotify och dess beteende i samband med telefonsamtal. Felet går enkelt att återskapa: hon lyssnar på musik på Spotify via BT-lurar och tar ett inkommande samtal. Musiken stoppas och hon pratar en halvtimme och lägger sedan på. Rimligtvis borde ju Spotify då återuppta uppspelningen som pausades av det inkommande samtalet. Men nej. Dessutom har Spotify-widgeten försvunnit ur gardinen och från låsskärmen. Startar hon Spotify manuellt så har det legat i bakgrunden (ingen cold boot, således), så det är inte så att telefonen har stängt ned appen (fattas bara, med 12 GB RAM). Jag har stängt av batterioptimering för Spotify (men det verkar ändå inte ha med saken att göra, eftersom det bara är widgeten och inte appen som stängs), men det har inte hjälpt. Spotify är också låst i multitaskingmenyn. Det går dock inte att lägga till den under appar som exkluderas från dvala, men det kanske beror på att den redan är undantagen från batteriopetimering, samt låst i minnet?

    Har någon upplevt liknande problem, och har ni i sådana fall lyckats komma till rätta med det?

    Tack på förhand.
     
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 374
    Mottagna gillanden:
    1 729

    MINA ENHETER

    Uppstår problemet även om hon bara pratar några enstaka minuter i telefon? (Du pratar om en halvtimmes samtal).
    Uppstår problemet om hon spelar upp ljud med någon annan app än Spotify?
    Har det fungerat tidigare?

    Om jag förstår rätt så är det jobbiga att hon måste ta upp telefonen ur fickan och sätta igång uppspelningen manuellt den vägen, eller är det något annat som krånglar?
     
    Deacon gillar detta.
  3. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det tycks mest vara vid lite längre samtal. Har bett henne utvärdera lite, så återkommer jag. Tack. :)

    Hon har precis fått telefonen, så man kan inte säga att det har fungerat tidigare. Spotify är hennes enda ljudapp som används med skärmen avstängd. Precis, irritationsmomentet ligger i att behöva starta upp Spotify igen för att få tillbaka widgeten i gardinen och på låsskärmen, samt att uppspelningen inte fortsätter automatiskt efter avslutat samtal.
     
  4. UIJ

    UIJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    53
    Telefon:
    Apple Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Apple Iphone 13 pro max
    Telefon 2:
    HTC One (M7) (M9)
    Telefon 3:
    HTC Desire
    Platta:
    Ipad pro 2020
    Jag har visserligen en s10+ men samma sak hände mig igår. Galaxy buds lurar. Pratade i telefon kanske 10 minuter innan - inga problem. Men nästa samtal som var på 20-25 minuter dödade den spotify efteråt. Ett riktigt i-landsproblem, men ack så störande om det ska hända varje gång.
    En tanke jag hade var om det adaptiva batteriläget spökade, men inget jag undersökt vidare, så har tyvärr ingen lösning åt dig...
     
    Deacon gillar detta.