Trådlösa in-ear lurar för träning

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Tjiffen, 25 apr 2020.

  1. Tjiffen

    Tjiffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    11
    Halloj!

    Mina trotjänare har till slut gett upp och tänkte jag skulle passa på att uppgradera mig till ett par trådlösa hörlurar att använda mig av när jag tränar, därav är inte mikrofonenkvaliten så viktigt.

    Jag har kollat runt på allt från Jabra, Jbl, Supra, Jaybird samt Powerbeats.

    Vilka i denna djunglen rekomenderar ni?

    Stort tack på förhand!
     
  2. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 824
    Mottagna gillanden:
    5 643
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    På gymmet har jag kört med Buds/Buds+ som jag varit nöjd med. Kör nu med AirPods Pro och är ännu mera nöjd :)

    I vilken prisklass hade du tänkt dig hamna?
     
  3. Andersgog

    Andersgog Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Har Jaybird X3, alltså inte den nyaste modellen. Är super nöjd, bra ljud och verkar hålla bra. har kört många löp pass och varit duktigt svettig. Sitter bra i örat.
     
  4. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Jag har Powerbeats Pro och Airpods Pro, och jag tycker att powerbeatsen är mycket bättre till gymmet än något annat jag har provat.
    Bygeln Powerbeatsen har känner jag inte ens av, och att dom är helt trådlösa nu är underbart.
     
    Last edited: 25 apr 2020
  5. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Har testat de flesta och de mesta. Precis i skaffat ett par powerbeats Pro dessa verkar bli en keeper.
     
  6. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    +1 på powerbeats pro, utan tvekan bästa träningslurarna jag testat. Och har plöjt genom jaybird x3, Thara PRO, vista, Jabra Elite Active, airpods vanliga, pro osv.. powerbeats pro är de som jag alltid faller tillbaka på. Bör vara rätt billiga nu också?
     
  7. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Har kört med IconX och Jabra 65T tidigare men kör sedan en tid också redan nämna powerbeats pro som sitter helt fantastiskt och funkar bra.

    65T satt också väldigt bra för mig men deras master-slave lösning funkade inte för mig.
     
  8. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Om jag ska vara lite mer ingående så jaybird x3 eller Tarah Pro hade jag problem med att när jag körde ett riktigt tungt pass och svettades mycket så till slut kom svett i öronen och den tighta passformen som de lurarna kräver släppte och det blir en ganska irriterande känsla, det känns som att de sitter löst fast de egentligen inte gör det..

    Vista sitter som en smäck i örat men lider i stället av att gå in i hörselgången och sluta tätt.. när pulsen går upp så hör man helt enkelt pulsen pumpa i öronen.. annars riktigt grymma lurar!

    Jabra Elite 75t var riktigt bra ljud, samtal och musik men saknar vinge dvs inte optimalt att träna med enligt mig.

    Airpods original är rätt kassa ljud och inte vattentäta.. pro saknar vinge och så fort du börjar träna lite mer rörligt så ramlar de ur eller tappar tight fit.

    Powerbeats sitter fast, aldrig lyckats rubba passformen under någon träning. Lurarna ligger ner mot hörselgången än intryckta dvs inget problem med puls eller svett.

    Om man ska ta något negativt är det att caset är för stort samt att utformningen inte passar när man ska springa med mössa/pannband - då trycker de på lurarna och ljud och känslan blir knas..
     
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, för träningen ser jag personligen inte Apples lurar som ett alternativ heller på grund av utformningen. Det är klumpigt med något som sticker ut så mycket från öronen.

    Är rätt nöjd med Buds+ då de inte sticker ut så mycket och det följer med lite vingar utöver de vanliga S-L-kuddarna, så det är enkelt att hitta en bra passform/få dem att sitta. Har kört lite hinderbana och utegym med mina utöver jogging och en del inlinesåkning utan att de ramlat ur, men sedan är det ju alltid individuellt det där med passformen.

    Ljudet är dock inte riktigt lika vasst, men det är ändå fullt godkänt skulle jag påstå. Mikrofonen blev också bättre för buds+, så det går att göra sig förstådd samtidigt som man joggar eller cyklar lite långsammare (blåser det mycket blir det dock ett problem). Det var nästan omöjligt på första generationen Buds i alla fall.
     
    Last edited: 25 apr 2020
    pmugghc och erik.rahm gillar detta.
  10. Tjiffen

    Tjiffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    11
    Oj stort tack för alla svar såhär fort, jag har inte direkt satt en budget men runt 2000 hade jag väl tänkt skulle räcka, powerbeatsen ligger helt klart bäst till efter att ha läst vad ni skriver.

    Efter ha plöjt igenom de flesta recensionerna på ljud & bild blev jag något sugen på sony wf-1000xm3 också dock ser inte passformen ut o vara lika optimal när det kommer till träning!
     
    erik.rahm gillar detta.
  11. Nikolodien

    Nikolodien Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Kan också rekommendera powerbeats pro. Har tidigare haft galaxy buds samt testade på ett par jbl reflect flow med. Powerbeats är överlägsna i komfort och passform. Det enda jag märkt är att om jag ska köra bänkpress så verkar de vilja åka ur öronen lite. Har dock inte laborerat med de tillhörande öronkuddarna.
     
  12. Andersgog

    Andersgog Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 4XL
    På prisjakt är där en hel del dåliga betyg på Powerbeats, inget ni här har märkt av ? Vänster hörlur laddas ej, blåtanden funkar också dåligt på vänster hörlur.
     
  13. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 016

    MINA ENHETER

    Kan också rekommendera Powerbeats Pro. Helt omöjliga att skaka av sig.
     
    erik.rahm gillar detta.
  14. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Japp, mina har varit på service för just det. Fick den ena luren utbytt men var precis när jag fick dem sedan har de fungerat bra. Min frus har fungerat felfritt.
     
  15. Koti

    Koti Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8
    Platta:
    iPad pro 11" 2020
    Jag har de här och skulle väl säga passformen inte är den bästa till mig, kan ju vara så att de passar bättre på andras öron, men de sticker även ut lite från öronen, vilket inte är nice imo. En annan sak är att när du springer eller joggar så hör du dunkandet från hörlurarna men det är kanske något man inte kan få bort riktigt eftersom de ändå sitter i öronen som de flesta. Det ska dock gå att köpa tredje parts-muffar som ska få dom att sitta bättre men jag har inte testat att beställa det än, köpte nyss ett par jabra elite 75t och ska prova dom senare också. För tillfället skulle jag iaf säga att sonys inte är bra för träning men bra för lyssning då ljudet är bra och batteritiden är suverän.
     
    erik.rahm gillar detta.
  16. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Har haft mina runt ett halvt år, Ibland tränat 5 dagar i veckan ibland bara 2-3gr och än har jag inte märkt av något sånt som beskrivs. Jag har dom beige:a (Elfenben) och är mycket nöjd med färgen också.
     
  17. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    HenrikJ gillar detta.
  18. HenrikJ

    HenrikJ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  19. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Jag har bara använt dom i ett par veckor, sprungit tre gånger och ca 6-7 gånger på gymmet, men då har dom fungerat bra. Sitter på plats och känns inte obehagliga fast det är ju såklart helt individuellt. Svettas inte överdrivet mycket så det kan jag inte säga nåt om. Vet att dom har någon sorts IP-klassning annars hade jag inte köpt dom, kommer dock inte ihåg vilken. Var dock låg.
    80 timmars laddning är sjukt bra. Kommer ligga i träningsväskan ett par månader innan boxen behöver laddas.
     
    HenrikJ gillar detta.
  20. Mats Palmberg

    Mats Palmberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2019
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER