Diskussion: Poco F2 PRO /Redmi K30 PRO/PRO ZOOM (SD865)

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av Oc-freak, 24 mar 2020.

  1. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Redmi K30 Pro arrives with Snapdragon 865, K30 Pro Zoom adds telephoto camera
    • Exp. release 2020, April 4
    • 218g, 8.9mm thickness
    • Android 10.0; MIUI 11
    • 128GB/256GB storage, no card slot (UFS 3.1)
    • 6.67" 60Hz AMOLED 1080x2400 pixels
    • 64MP IMX686
    • 6/8GB RAM
    • Snapdragon 865
    • 4700mAh
    Priser fra $425 i Kina, internasjonale priser blir nok en del høyere - dessverre.

    Fordeler:
    Pris vs ytelse.
    Kamera (IMX686 med OIS er trolig omtrent på nivå med samung 108Mpix i praksis).
    Flat skjerm så vidt jeg kan se! Ihvertfall minimalt buet.
    Hodetelefonutgang.
    Beste utseende på en telefon så langt i 2020? Liker symmetrien med midtplassert kameramodul på baksiden. Dette er nok individuelt likevel. :cool:
    Skjerm uten hull eller hakk til frontkamera.

    Ulemper:
    Kun 60Hz skjerm :ehm:
    Kun USB 2.0 som alle xiaomi telefoner, skuffende i 2020.
    Ikke trådløs lading
    Litt stor og tung, trenden er fremdeles at skjermstørrelse og vekt kryper oppover. Skulle gjerne sett skjermstørrelse rundt 6,2" og lavere vekt.
    Enda ikke lansert i global utgave. Blir vel renamet til Mi 10t eller noe sånt globalt. Evt Poco F2. Men er ganske sikker på at den kommer i global utgave etterhvert, tørr jeg tippe på mai en gang?
    Ikke stereo høyttalere.

    Kom gjerne med innspill/tanker om hva dere syns er negativt og positivt med telefonen, de uthevede punktene er det som jeg syns er store fordeler/ulemper vs andre toppmodeller i 2020.
     
    Last edited: 25 mar 2020
    Droid82 och spigen gillar detta.
  2. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217


    Ser lovende ut så langt. Så lenge en telefon har bra kameramodul med OIS og brukbar optikk så er resten software (hint, Gcam ;) ).
     
  3. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217

    View: https://www.youtube.com/watch?v=Sxdr77OVSiU


    Svært liten forskjell i kamerakvalitet vs mi 10 pro. Noen bilder er bedre på den ene, noen på den andre. Mi 10 pro har dog bedre zoom kamera.

    Selfie kameraet på k30 pro gir bedre video og bilder etter min mening.
     
  4. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217

    View: https://youtu.be/W4rD3zSNrr8


    På dagslys bildene syns jeg redmi k30 pro generelt gjør det bedre. Sony sensor bedre enn samsung? Mi 10 pro er bedre på kveldbildene.
     
  5. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217

    View: https://youtu.be/adi_qljFKyg


    Godkjent batteritid! To timer lenger enn mi 10 pro, som ikke er overraskende siden den kun har 60hz skjerm samt litt større batteri.
     
    Max 3 gillar detta.
  6. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
  7. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
  8. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Har bestilt en Poco F2 fant en fin pris på aliexpress:

    https://www.aliexpress.com/item/4001045650898.html

    499$ med 30$ kupong ble 469$

    Regner med det er en feil i systemet da ingen andre selgere har kuponger på den, samt gratis frakt. Så får se om den faktisk blir sendt (har blitt nektet telefoner 3 ganger før på aliexpress fordi prisen jeg har bestilt for har vært for god).

    Kun basisversjonen (6Gb/128Gb) som er i salg ennå. Basis utgaven har LPDDR4X vs LPDDR5 i den dyrere (8Gb/256Gb) utgaven.
    Også verdt å presisere at Poco F2 PRO er basert på K30 PRO, ikke zoom utgaven. Dvs man får ikke OIS og heller ikke zoom kamera, som begge deler er ganske kjedelig. Så er vel tvilsomt om jeg kommer til å bytte ut Mi note 10 PRO som hovedtelefon dog.

    Men kan være morro å prøve en SD865 telefon.
     
    spigen gillar detta.
  9. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Ble sendt 4 timer etter jeg la inn bestilling og pakken er på vei "accepted by airline". Tror det er raskeste jeg har opplevd via aliexpress, får den vel om ca 14 dager, skjønt man vet aldri under disse corona tider. Venter enda på noen småting jeg bestilte i februar for å si det sånn.....
     
    spigen gillar detta.
  10. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
  11. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Xiaomi Poco F2 Pro review

    Poco f2 pro testet hos gsmarena.

    Meget god batteritid som forventet, bedre enn samtlige andre testede sd865 telefoner.

    Det eneste jeg er skeptisk til er at de fikk litt varierende resultater under kameratesten. Noe som nok kunne vært bedre om telefonen hadde hatt OIS.

    Ellers mye for pengene, men de har spart inn på noen områder så klart; ikke stereo høyttalere, 60hz skjerm og ikke trådløs lading.
     
  12. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    US $385.00 20%OFF | Global Version Xiaomi POCO F2 Pro 6GB 128GB Pocophone Smartphone Snapdragon 865 64MP Quad Rear Cameras 6.67” Screen 4700mAh NFC
    US $385.0 20% OFF|Global Version Xiaomi POCO F2 Pro 6GB 128GB Pocophone Smartphone Snapdragon 865 64MP Quad Rear Cameras 6.67” Screen 4700mAh NFC|Cellphones| - AliExpress

    Poco f2 er allerede nede på 385$ hos aliexpress. Tror ikke det er andre sd865 telefoner er i nærheten. Synd frakt fra kina er så tregt i disse coronatider, venter enda på min som ble bestilt i mai.
     
    Ducceman gillar detta.
  13. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Da har jeg ENDELIG fått telefonen, den satt fast i Singapore i nesten 2mnd i følge sporing.

    Ble ikke blåst av banen - dessverre. Jeg syns det er en nedgradering sammenlignet med min Mi note 10. Joda den har raskere CPU, men merker det mindre enn forventet i praksis.

    Vibrasjonsmotoren er dårligere, fingeravtrykksleseren er dårligere og tregere, skjermen føles dårligere, kameraoppsettet er dårligere (men det visste jeg jo).

    Det to punktene hvor den definitivt er bedre er på batteritid og på signalkvalitet på wifi og LTE/GSM. Må ha særdeles bra antenner da jeg ikke har hatt bedre dekning/hastighet med noen annen telefon.

    Ellers er det jo fint med popup kamera!

    Kommer ikke til å bytte bort Mi note 10 mot denne.

    Men ser den er helt nede i $369 på aliexpress nå, så helt klart mye valuta for pengene.
     
  14. gffg01

    gffg01 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Funderar på att importera en K30 Ultra, någon som har tips på sida samt vad ska man tänka på?

    Tack på förhand
     
  15. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Jeg har god erfaring med aliexpress selv, men må nok ut med mva/fortollingsgebyr osv.

    Jeg har lyst på mi 10 ultra selv pga kamera, men er for avhengig av B20 4G støtte, så uaktuelt med mindre den kommer i global utgave dessverre.