Kan inte filma längre :-(

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Sisane, 23 sept 2010.

  1. Sisane

    Sisane Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör LeeDroid 2.1 och har följt Lee sedan 1.9a (la in det 25 augusti).
    Mitt problem är att sedan dess har jag inte kunnat filma med videokameran.
    Först tänkte jag att "någon annan frågar snart, så svaret dyker upp", men så har inte skett, varken här eller på xda.

    När jag kopplar över till Video, ser allting ok ut tills jag trycker in knappen för att starta, då försvinner tidtagningen och skärmen visar bara det som syns i "sökaren". Det går inte att komma åt meny eller avbryta inspelningen på något annat sätt än att trycka Home och därefter stänga ned processen.

    Jag har läst om olika SD-kortsproblem, men vid test visade sig mitt kort (Sundisk 16GB) vara Class4, så det borde inte vara kortet som är problemet. Det spelar heller ingen roll om jag ställer ned upplösningen - filmningen låser sig ändå. Jag har inga problem att ta kort, varken med Kamera eller Camera360.

    Vid senaste ROM-bytet gjorde jag wipe på alla tänkbara och otänkbara minnen, men problemet kvarstod även med 2.1
    Jag har även testat olika radio (32.42.00.32U_5.09.00.08, 32.43.00.32U_5.09.00.20, 32.44.00.32U_5.09.05.30_2, 32.46.00.32U_5.10.05.17_2 och 32.47.00.32_5.10.05.23) utan att få igång videon.

    Detta problem tillsammans med problem att skicka mail via gmail (slutade fungera i början av september) gör att jag starkt funderar på att backa tillbaka till original och eventuellt börja om från början, men det blir ju så mycket meck... :cry:

    Är det någon som upplever samma eller liknande problem (även med andra ROM)?
     
  2. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Kör en nandroid-backup och ladda in en annan rom och testa..

    De enda jag kommer på nu..
     
  3. skaft

    skaft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har också Leedroid 2.1 och jag kan filma.
     
  4. Sisane

    Sisane Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis testat med Modaco r8 och kan fortfarande inte filma :-(
     
  5. Sisane

    Sisane Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, själv är bäste dräng :-)
    Jag bytte nu i kväll tillbaka till originalminneskortet och... Tadaa!!! Det går att filma igen :-)

    Nästa steg blir att formatera om minneskortet och se om det hjälper. Annars blir det nog till att köpa ett nytt kort som har bättre prestanda.
     
  6. Sisane

    Sisane Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan filma igen!!!

    Jepp! Det fixade sig med en omformatering av kortet :)
    Jag vet inte "hur" omformaterat kortet blev eftersom partitionen fanns kvar, men eftersom jag samtidigt har rensat bort en massa skräp från kortet, så löste det i alla fall problemet.

    Jag körde först Partitionera SD-kort i Rom Manager, men då verkade det inte hända något eftersom mina inställningar mm fanns kvar, så då körde jag Formatera SD och Formatera SD-EXT i recovery och det verkar ha fungerat :D
     
  7. Alex

    Alex Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem fast jag har en orootad Desire... :(
    Direkt efter 2.2-uppdateringen fungerade det att filma men något måste ha hänt efter de senare uppdateringarna.
    Hjälpte det för dig att bara formatera om SD-kortet alltså?

    Mvh Alex
     
  8. pimis

    pimis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nope detta kan uppkomma efter uppdatering , och lösningen till problemet är att ta bort alla videoinspelningar son du tidigare tagit , eftersom en formatering löser problemet beror det på att man då tar bort alla filmer
     
  9. ParazIT

    ParazIT Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem när jag körde en gammal rom. Jag bytte till Leedroid 2.2f och problemet kvarstod tills jag la in radio 32.49.00.32U_5.11.05.27 och nu kan jag filma hur mkt jag vill.

    Min skärm frös när jag försökte filma och så pep telefonen tills den startade om.