Problem: Display problem

Diskussion i 'Oneplus 8 Pro' startad av Hytin, 4 maj 2020.

  1. Hytin

    Hytin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    106
    Operatör:
    3
    Telefon:
    S24 Ultra 512GB Titanium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    S24 Ultra 512GB Titanium
    ROM:
    Stock
    Någon som upplevt några av dessa problem trist om det kommer redan efter en vecka

     
  2. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 087
    Mottagna gillanden:
    1 220
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag hade dessa problem, lämnade tillbaka den då det känns tveksamt att dessa bekymmer går att åtgärda med mjukvara. Vet ej om detta stämmer.
     

    Bifogade filer:

  3. Hytin

    Hytin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    106
    Operatör:
    3
    Telefon:
    S24 Ultra 512GB Titanium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    S24 Ultra 512GB Titanium
    ROM:
    Stock
    ja det känns ju lite sådär tveksamt , sett många som säljer dom här nu bara efter någon dag , tror faktist jag hoppar denna för tillfället
     
    ruf0ns gillar detta.
  4. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Yes och skickade tillbaka min telefon till Webhallen och väntar på en ny. Samsung S9 och S9+ hade samma problem, men det löste sig via en uppdatering. Dock kommer inte Amoled skärmar någonsin vara extremt bra på låg ljusstyrka och kommer troligtvis alltid uppvisa någon form av posterization eller black crush. Många av skärmarna påverkas också av uniformity issues vilket är ett hårdvaruproblem :)går inte att lösa genom en uppdatering). Iom alla paneler kommer från Samsung så kommer det tyvärr inte bli bättre genom att byta tillverkare då nästintill alla använder sig av Samsungs paneler (inklusive Apple). Dock kan större tillverkare kanske ha bättre kvalitetssäkring så sannolikheten att få ett måndagsexemplar minskar något.
     
    dannejanne och bernard gillar detta.
  5. Snöstorm

    Snöstorm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2019
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    344

    MINA ENHETER

    Wiiz gillar detta.
  6. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Läst mycket om dessa skärm problem av olika slag. Vissa mer allvarligare än andra dock... Vilket är trist.

    Men en sak som gör mig fundersam... Folk som har haft en telefon i 1 år eller 6 månader och aldrig har märkt något märker plötsligt en massa defekter bara pga av problemen som har nämnts på 8 Pro.
    Det är ungefär som om folk är villiga att ställa sig på huvudet, rotera ett varv, hålla skärmen i 39.88 graders vinkel (ja exakt den vinkeln... En decimal fel är inte giltigt resultat), peka åt norr med ena handen, å varför inte be en bön samtidigt... Då ser de något.
    Tom så reagerar en del när en kamera ser skillnader på skärmen medan ögonen inte ser något...

    Med allt det sagt. Man får väl se vad man tycker själv när den där evigt försenade leveransen väl kommer.
    Jag är rätt petig av mig.... Men jag anser att ska man gnälla så är det väl på en ny enhet, inte ett år senare på sådant man borde ha märkt redan de första dagarna.

    Jag får väl se hur gnällig jag själv blir [emoji39]
    Ska man se något på min 7 Pro så måste jag ta en bild på skärmen. Jämn och fin med bara ögonen

    Alla som har problem nu. Försvinner det med DC dimming? Uppfattat både ja och nej på det testet
     
    Jowee och apan12 gillar detta.
  7. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 087
    Mottagna gillanden:
    1 220
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Sådan var jag, jag hade haft min i ett par dagar utan att märka något. Jag kollar inte speciellt mycket film eller serier i telefonen eller dylikt men såg tydligt det när jag blev uppmärksammad på problemen.

    Kollade efter samma problem som många andra har när jag blev uppmärksammad på det med grön tint och sk Black Crush och visst fanns problemen där även om jag inte lägger märke till det vid vanlig användning för min del. För information så gjorde det ingen skillnad för mig vad jag än gjorde, dc dimming på/av, 60/120hz på/av.

    Jag anser att det är extremt störande att telefon en med det höga priset ska ha dessa problem oavsett om det märks vid viss typ av användning eller ej. Spelar ingen roll, problemen ska inte finnas där för det priset!
     
    Chrilles, tswfootball och swejuggalo gillar detta.
  8. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Du gör ju det man ska. Märka det i god tid. Men har man haft en telefon i tex 1 år och inte märkt något... Är det då ett problem som gör telefonen värdelös? Många tycks se det så typ ett år för sent.
    Visst förväntar man sig att skärmen ska vara felfri när den är ny. Är ju helt naturligt.