Nu vart MMS förstört vid senaste uppgraderingen A40

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av QV_, 10 maj 2020.

  1. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27
    Jag har skrivit lite förut och jag vet att jag som användare tillhör en utdöende grupp.

    Jag vill ha en telefon med mörkt tema
    Trodde att Android 10 skulle lösa problemet men
    Om man inte uppgraderar telefonen så efter en 5-10 "borttryckningar" startar Samsungs automatiska batteridräneringsfunktion som gör att batteritiden blir i det närmaste obrukbar.
    Den sista uppdateringen nu i maj 2020 har ju då desutom gjort om MMS bildhanteringen till något omständigt till ingen extra nytta.

    Har dödat "allt" i telefonen som drar batteri, men trots att jag inte har något googelkonto så får facebookappen nya uppdateringar.
    Listan vad jag har stängt av är lång så ett svar innehållande "ladda ner från appstore" fungerar inte eftersom alla dessa funktioner är avstängda.
    Jag har en Telefon! ingen bärbar dator.

    Finns det något annat andriodsystem att ladda ner så man slipper saker som jag inte vet vad de är till för som
    Bixby
    Facebook
    store
    Gmail
    Google play
    Linkedin
    maps
    onedrive
    Samsung Daily
    Samsung pass
    Väder
    You tube

    Vissa av ovanstående vet jag vad det är men de används aldrig.

    Vad gillar jag då med dessa så kallade "smarta telefoner" (Sedan förstår jag inte vad de gör som är "smart")
    Mörkt läge (det enda användbara när man kör bil på natten)
    Kontakthantering
    Bildhantering med tillhörande fotomöjlighet
    SMS och MMS
    Klocka
    Kalkylator
    Det händer att jag surfar på telefonen men i nuvarande läge är den i det närmaste löjligt långsam.
    Tar runt 1 minut att ladda ner one.com epostsida.

    Så min fråga om nu folk orkar läsa hela vägen hit är:
    Finns det något hårt avskalat android att använda istället.
    Inköp av annan telefon är OK bara man slipper alla dessa djävla uppgraderingar som förändrar systemet hela tiden.

    Ser inte vad som skulle kunna kapas i min telefon när den inte har något konto på nätet och inte har bankid eller swish
    En telefon är en telefon och inte en plånbok.

    Den dagen (om den kommer) som jag måste ha en plånbokstelefon så blir det en telefon till som bara används som plånbok.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Enklast är nog bara att köpa Googles Pixel 3a eller kommande Pixel 4a och flasha Lineage OS: Download and Install Lineage OS 17.1 for Google Pixel 3a (Android 10 Q)

    Annars finns i och för sig Fairphone 3 med EOS om du vill ha en avskalad lösning direkt ur kartong: Fairphone 3 går nu att köpa med EOS, utan Google-tjänster - Swedroid
     
    Last edited: 10 maj 2020
  3. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 355
    Mottagna gillanden:
    1 716

    MINA ENHETER

    Samsung är ju känt för att skicka med mycket bloatware, dvs oönskade appar som finns nedladdade redan från start. Vissa av dessa går att radera, vissa går att inaktivera (det sista innebär att de inte syns och inte drar batteri). Har du testat att göra det för samtliga oönskade appar du nämner? Görs från Inställningar --> Appar.
    (Google Play anser jag att du bör behålla, det är en viktig systemkomponent. Uppdateringar av appar är bra och viktigt för säkerheten, förutom för de appar du aldrig kommer använda då, såsom Facebook).

    Även andra tillverkare skickar ju med en del oönskade appar, även Pixel-telefoner som kommer direkt från Google. Med Pixel får man endast Googles egna appar, varav vissa inte går att ta bort. För många av oss som använder Googles tjänster spelar detta ingen större roll, men för dig vore det inte perfekt heller kanske. Men färre av apparna du nämner kommer finnas på en Pixel-telefon iaf, inte Facebook, Linkedin, Bixby m.fl.

    "efter en 5-10 "borttryckningar" startar Samsungs automatiska batteridräneringsfunktion som gör att batteritiden blir i det närmaste obrukbar" - vad syftar du på här? Vilken tjänst är det?

    Automatiska uppdateringar i Google Play går att stänga av, leta fram det valet om du så önskar. Då slipper du att t.ex. Facebook uppdateras.

    Det känns som att du köpt en budgettelefon med för dålig batteritid för din smak. Eller har du haft telefonen ett tag och slitit ut batteriet? De flesta moderna smartphones idag har en väldigt bra batteritid känns det som, jag och de flesta jag hör om kan använda massor av appar och ha massor av bakgrundstjänster igång men ändå få ut en dags användning - eller rent av flera dagar - utan problem. Du som stängt av massa tjänster borde ju få bra batteritid. Byta telefon kanske är det bästa du kan göra.
     
  4. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 099
    Mottagna gillanden:
    4 806
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Om batteritid är prio, och om man inte har BankID eller Swish. Ja då kanske nåt som Nokia 800 är mer lämpligt:
    Nokia 800 Tough
     
  5. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Facebook-appen kan uppdatera sig själv direkt genom appen, även om det är avslaget i Play-butiken, kika runt i inställningarna för den så finns det en inställning.
     
  6. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27
    Google play:
    G Play var installerat de första 3 månaderna. Sedan började den dra 50% av batteriet. Innan hade jag nästan 3 dagars batteritid.

    Så Google play vart avinstallerat. Den varnade då var 52 minut dygnet runt 24/7 om att den inte var aktiverad.
    Pratade med supporten och valde man "stör ej" läget så fick man fram ett val att G Play inte skulle larma.
    De påpekade också att G Play var viktigt för funktionen, men jag använder inget av dessa funktioner så det stör inte min användning att G Play inte finns där.

    Dränering av batteriet:
    Eftersom jag inte gillar uppdateringar så uppdaterar jag inte. Men när man har tryckt bort "uppdatera" tillräckligt många gånger så kommer de oftare och tätare. Tillslut så börjar telefonen att dränera batteriet.
    Enda sättet (tror jag) att få tillbaka batteritiden är att uppdatera.... Då har man OK batteritid i ytterligare 3 månader innan det är dags igen.

    När den börjar dra batteri (eftersom jag inte uppdaterar) så kan man gå in och kolla vad som drar batteri.
    Då får man fram apparna och % av batteriförbrukningen. Lägger man ihop alla % så kommer man upp till 50%. Så 50% av batteriförbrukningen blir inte specad i visningen.

    Ändra i appar:
    Så jag kan inte ändra något i G Play för jag har det inte.
    Desutom så behöver man ett konto hos G, vilket jag inte heller har.
    Telefonen har aldrig haft ett aktiverat konto hos G. Inte i min ägo i alla fall och jag köpte den ny.
    En vanlig knapptelefon skulle kunna fungera men det finns saker som är bättre med de "moderna" som tangentbordet vid SMS och kontakthanering.

    "Alla" appar i telefonen som telefonen själv har startat är ändrade till
    Inaktiverad
    Inga behörigheter
    Får inte ändra system
    Kör inte i bakgrunden
    Stoppa körning
    Avaktivera (att avinstallera hjälper inte eftersom den då kommer tillbaka)
    osv.
    I de fall man får ändra dessa inställningar, vilket inte alltid är fallet.

    Telefonen körs även i medium strömspar
    Enkelt läge
    Ingen GPS
    Ingen Väder tjänst aktiverad.

    Förbrukar normalt 0,5 gig (av de 25 som ingår) i månaden.

    Vore det inte för att den började dränera batteriet så skulle jag kunna trycka bort "uppdatera" i år. Men det fungerar ju inte praktiskt eftersom de då börjar djävlas med min batteritid
     
    Last edited: 10 maj 2020
  7. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27
    Helt klart intressant.
    De står att man inte skall använda den i jobbet eftersom de anser att den buggig.
    Fast säljer de en telefon förinstallerad för 5000 så borde det inte vara så farligt.
    Svart tema är ju önskvärt. I Android 7 så körde jag ett svart foto som bakgrund men det hjälper ju bara till en del. Det är nog bara mörkt tema som är bättre med Android 10. Det var förövrigt anledningen till att jag bytte telefon, mörkt tema i 10:an. Valet av telefon vart en "billig" med 10:an. Det är ungefär så intresserad jag är.
     
  8. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 355
    Mottagna gillanden:
    1 716

    MINA ENHETER

    Du säger väldigt märkliga saker.

    Google Play är inte möjlig att avinstallera, det är en systemapp. Har du rootat din telefon? Annars kan jag inte tänka mig något sätt som gör det möjligt att ta bort Google Play. När du säger att du avinstallerat den, exakt vad menar du att du gjort?

    "Så Google play vart avinstallerat. Den varnade då var 52 minut dygnet runt 24/7 om att den inte var aktiverad." - hur ser den varningen ut? Dela printscreen.

    Du skriver att Google Play drog 50 % av batteriet. Längre ner skriver du att alla appar tillsammans drog 50 %. Vet inte vilket som gäller, de båda påståendena motsäger ju varandra. Hur som helst, jag har aldrig ens sett Google Play i min batterihistorik, den appen drar verkligen inget batteri alls. (Stänger man av automatiska uppdateringar så borde batterianvändningen för Google Play bli ännu mer obefintlig dessutom). Är du säker på att du menar Google Play? Google Play Services har ett snarlikt namn men är något helt annat, är det den du menar? Google Play Services (Google Play Tjänster) är däremot känd för att dra batteri på vissa telefoner, till skillnad från Google Play.

    Att du inte installerar senaste programvaruuppdateringen får INTE telefonen att börja dra mer batteri i någon slags protest. Ett sånt påstående är en konspirationsteori. Det måste vara något annat som orsakar det, om du upplever det så.
    Däremot om du blockerar massa grejer som inte ska blockeras, så kanske någon systemkomponent skickar massa förfrågningar utan att få svar. Vissa kritiska tjänster kan spåra ur rejält om de blockeras. Finns exempel på att det skickas hundratals förfrågningar i minuten, när man blockerar någon tjänst som har behov av att "ringa hem" då och då. Så, frågan är dels om du rootat din telefon, dels på vilket sätt du försökt blockera olika tjänster? Har du laddat ner någon app som sägs blockera saker? Såna appar, batterioptimerare, minneshanterare osv är oerhört dåliga för telefonens prestanda, telefonen sköter såna saker bäst på egen hand och såna appar kommer otvivelaktigt förbruka mer resurser än de sparar, och de är ofta fyllda med virus/malware och andra obehagliga saker. Har du något sånt på din telefon?

    Det låter som att du har stora problem med batteritiden på din telefon. Då är något uppenbarligen fel. Jag får känslan av att du i din iver att förbättra batteritiden och ständigt döda telefonens tjänster och processer, i själva verket skapar den dåliga batteritiden helt själv. Jag kan inte ens minnas någon bekant som klagat på batteritiden på en modern smartphone på flera år, såvida de inte haft den länge och/eller batteriet är kaputt. Det känns som att du måste göra något fel.
     
  9. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27
    Om det var G play eller G play tjänster kommer jag inte ihåg.

    Avstängningen var gjord genom att öppna appen i telefonen och stänga av de för att sedan välja ta bort.
    Larmet var 52 minut var av samma visning som man får ett meddelande eller missat samtal.

    För att ge dig en skärmdump så måste jag återställa telefonens hårdvara.

    angående 50% så är det olika tider.
    När G play drog 50% av batteriet så var telefonen 3 månader gammal (typ). Det vart då G play vart avinstallerat.

    När jag sedan skriver att telefonen endast visar 50% så är det "nu" (fast innan uppdateringen)
    Efter uppdatering så räcker batteriet i dagar igen.

    Har läst om att folk Rootar telefoner men jag har inte det intresset att lägga ner all den tid som krävs för att lära sig det så NEJ det har jag inte gjort.

    Ladda ner.... Nu är vi där igen! Jag har inget konto så alltså laddar jag inte ner något.
    Om nu inte överförings programmet mellan 2 samsungtelefoner vart nedladdat. För det finns något syncprogram i telefonen som användes för att överföra SMS, MMS, bilder samt kontakter från den gamla telefonen. Har läst att man kan tydligen ladda ner appar från andra ställen men NEJ inte det heller. Inga appar har av mig laddads ner. Allt skit som telefonen startar upp (och det är mängder) gör den själv.

    Appar stängs av i <Inställningar> <Appar>. Hur skall man annars göra?

    Nej jag har inte stora problem med min batteritid. Den fungerar i dagar mellan laddningar. Detta tills telefonen börjar tjata om uppdateringar, då minskar batteritiden tills jag uppdaterar.

    Jag är nu inne på 3:de gången som telefonen har detta beteende. Så viss konsekvens finns över tid.
    Om det sedan är någon App som ballar ur eller vad som orsakar detta repeterande beteende det vet jag inte. Det jag har märkt är att om jag uppdaterar så kommer batteritiden tillbaka. Det hjälper alltså inte med att starta om telefonen.

    Angående kritiska tjänster.

    Jag ringer och svarar i telefonen typ 5-10 gånger om dagen.
    Sänder 1-2 MMS om dagen med tillhörande foto.
    Kollar klockan och datum 5 gånger om dagen
    Surfar med telefonen 1 gång i veckan Snittar 0,5 Gig i månaden enligt telefonibolaget.
    Används som hotspot 1 gång i månaden
    Lägger in 1 ny kontakt i veckan.

    Strömmar aldrig video eller musik

    Detta ovan är mina kritiska tjänster.
     
  10. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27
    Vist jag
    Används inte på WIFI utan allt går över telefonens data.
    Har ju 25 gig så det räcker till "allt"

    Har förtvivlat sökt efter inställningen "sök inte efter uppdateringar" men kan inte finna den i telefonens menyer. Ligger den gömd i någon hemlig undermeny? Det skulle ju vara trevligt med det valet. Då får man ju svart på vitt om någon App ballar ur eller om det är i samband med att telefonen vill uppdateras.
     
    Last edited: 11 maj 2020
  11. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27
    Kollade igenom "mina" appar och "Digitalt välbefinnande" vad nu den gör, har förbrukat 2 Gig sedan 1 januari.

    Det är ju större delen av min 0,5 Gig i månaden!
    Jag vet inte ens hur man startar upp den och får se sitt "Digitala välbefinnande". Ingen behöver förklara hur man gör heller. EOS bli bara mer och mer lockande.
     
  12. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Du vill inte uppdatera för att få förbättringar för att du inte gillar uppdateringar.
    Någon telefon baserad på Symbian eller KaiOS lär passa alldeles utmärkt.

    Mobiltelefoner
    Mobiltelefoner
     
  13. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Mi Mix 3 5G säljs just nu för 3999:- på inet.

    Finns mängder med roms du kan köra in i den som är super minimalistiska... för det låter ju inte som om att det hade varit svårt för dig o lösa. Där kan du ju även välja om du vill installer Gapps eller inte...

    Vägrar samsung personligen för det har gått 4 generationer med telefoner och dom lyckas inte stävja den skräpiga batteri drainen på en telefon för 14000:- med marknadsledande batteri styrka, då är det något grovt fel...
     
  14. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27
    Kan säkert lära mig att kliva över tröskeln när det gäller att roota om en telefon.
    Det som tar emot mest är att göra bedömningen om programvaran är "värd besväret".
    Att roota en telefon för att sedan märka att de går "sådär" för att jaga reda på en annan variant intresserar mig inte. Jag har inte heller någon bekant som håller på. Då hade det varit mycket lättare att bara åka dit och lägga fram grejorna för modifiering.

    Symbian har jag ju hört.
    KaiOS, EOS och Lineage OS är helt nya vokabulär som aldrig passerat framför mig innan.
    Är ju inte så intresserad av telefonen. Kan ju som kuriosa säga att telefonen kostar 2,500 och de tre headseten jag använder kostar 12,500 tillsammans. Så bra bullerdämpande headset är mycket mera intressant än telefoner.

    Man skulle också kunna lära sig att lada ner "dark team" från någon site utanför Play butiken och återuppstarta J5:an. Android 6 eller om det vad 7 i telfonen gick ju iallfall att ta bort uppdateringarna (om inte minnet sviker mig)
     
  15. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 355
    Mottagna gillanden:
    1 716

    MINA ENHETER

    "Avstängningen var gjord genom att öppna appen i telefonen och stänga av de för att sedan välja ta bort" - det där säger ju ingenting. Du öppnar Google Play, vad är det sen du har stängt av och tagit bort? Du kan stänga av automatiska uppdateringar, annars är Google Play en systemapp som varken går att "stänga av" eller "ta bort". Låter jättemärkligt hela grejen. Du har inte någon custom launcher, och i den har valt att "dölja" Google Play?

    Att Digitalt välbefinnande har förbrukat flera GB surf låter också helt otroligt - den appen har ingen anledning att använda data överhuvudtaget. Min Digitalt välbefinnande har använt 13 KB (!) sedan januari. Kan du dubbelkolla så att du läste rätt, var det verkligen GB det stod i din telefon?

    Jag tror mycket väl att en vanlig Android-enhet skulle funka utmärkt för dig - min Pixel 3a skulle fylla alla dina behov väl. Bara att skippa inloggning i Google-konto. De Google-appar du inte har behov av går i många fall att ta bort (några undantag). Men all bloatware Samsung skickar med slipper du. Vet inte vad du gör för fel, men din nuvarande telefon fungerar inte som den borde i nuläget, baserat på vissa av problemen du beskriver. Känns som att något är märkligt, eller så är batteriet bara kasst.
     
  16. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27
    Det var lite problem med att stänga av appen G play (eller G play tjänster).
    Den gick nämligen inte att stänga av. Men efter lite funderande så hittade jag Appar som använder denna App. Då efter jag stängt av alla andra appar som använde G Play så gick den att dumpa så man vart av med den.

    Nej Ingen Custom launcher (gissar att jag vet vad den gör) Har som sagt var inget konto och har därmed inte laddat ner något på något sätt. Om man då bortser från Samsung´s överföringsprogram mellan gamla och nya telefonen.

    Men orsaken till tråden var att jag inte gillade att senaste uppdateringen har krånglat till MMS. Det tog en 2-3 försök att få iväg ett MMS när jag såg eländet för första gången. Batteritiden är som sagt OK med ett undantag var 3:de månad.
    IMG_2209.JPG

    Att man sedan har valt "Tvinga stopp" skiter telefonen i. Den startar upp appen i alla fall.......
     
  17. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27
    Nu är det dags!

    Fairphone 3 är inte med /e/ OS numera.

    Men till min gamla J5 finns det möjlighet att installera /e/
    Dock så gillar visa delar av installationen inte att man använder Windows eftersom programmen är känsliga på versaler och gemener. Så då måste jag fixa till en Linux eller Mac och lära mig att hantera dessa för 1 program. Eller så hittar man någon som håller på/kan installera /e/ i närheten där man bor :-)
    Det är just kompileringen av ROM som trasslar till det för mig (om jag har förstått alla instruktioner rätt).

    Finns det någon AndroidNörd i närheten av Mariefred/Södermanland som kan tänka sig att hjälpa till med hela eller delar av processen?

    Det är alltså min äldre telefon så inget skall sparas eller är kritiskt på något sätt.
     
  18. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Om du har meckat need telefonens hårdvara (dvs rent mekaniskt i telefonen med hjälp av fysiska verktyg vilket jag inte tror) så är det inte konstigt att du har problem.

    Jag förutsätter att du syftar på mjukvara (vilket man kan göra i diverse menyer och med hjälp av olika appar eller genom att ansluta mobilen till en dator).

    Helt klart så verkar du ha gjort en massa mysko grejer med mobilen som säkerligen gjort den väldigt instabil och då är det inte konstigt att den beter sig som den gör. Om man lyckas ta bort eller döda nödvändiga funktioner så får man problem, det vore nästan som att skruva ut ett tändstift ur en fyrcylindrig bensindriven motor, det går fortfarande att köra bilen men den går fruktansvärt dåligt och kräver massor med bensin.
     
    N6290 gillar detta.
  19. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27
    Vi definierar nödvändiga funktioner lika olika i grunden, så i det fallet kommer vi inte överens (någonsin)
    Telefonen är i drift och fungerar som önskat. (i princip)

    Jag kan ringa och ta emot samtal.
    De ytterst få gånger när jag surfar med den så tar det tid. Förmodligen för att Google inte gillar att jag inte har något googelkonto på den :-)

    Skulle någon annan person använda telefon så kommer de säkert hålla med dig. Mitt "bekymmer" som tråden började med är att när man har tagit ett foto ((nu måste man förövrigt varje gång välja foto eller video) så skall man godkänna fotot innan den lägger den i MMS:et. Denna "OK" knapp sitter väldigt nära "backa" så är man det minsta oförsiktig så raderas fotot och man får börja om. Nu har jag lärt mig att smyga ner fingret ovanifrån så man träffar de översta 10% av "OK"

    Kör dessutom telefonen i "enkelt läge" för dom 4-5 olika applikationer som jag använder gör sig bättre som stora ikoner.

    GPS och vädertjänster gör sig icke besvär.
    Trots att jag inte uppgraderar sedan i maj så kommer en massa skit från Samsung om att jag måste prova dessa nya funktioner som man då måste svara nej på när man skall ringa ett samtal.

    Jag har fått 1 bra svar på min tråd. Byt operativsystem till exempelvis /e/ OS vilket då har mognat och jag känner att det är dags.

    Att jag använder telefonen som en udda figur det vet jag redan, Jag försöker anpassa den efter min behov, dessa är inte som dina. Jag vill till 60% ringa, 30% sända SMS/MMS och de övriga 10% är miniräknare, surf.

    Är intresserad av svar angående migration till /e/ med en Windosdator
     
  20. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Jag tycker definitivt att du bör hitta en annan värld än Android, med dina speciella krav så kommer du sannolikt aldrig kunna anpassa telefonen till behoven, inte minst när du hittar på en massa speciallösningar för att försöka få telefonen att fungera på ditt sätt när du egentligen inte ens vet vad du pysslar med.
     
    wawie, N6290 och fryguy gillar detta.