Fråga: Söker tips på en smartwatch för ikke träningsnördar

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Papaz, 11 maj 2020.

  1. Papaz

    Papaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag är ute efter en klocka som klarar av Facebook Messenger, (kanske någon NFC-payment inför framtiden), och andra smarta tjänster som synkar med mobilen.
    Helst med Wear OS och Google assistant men inget krav om det finns andra system.

    Jag är INTE intresserad av träningsfunktioner (som tyvärr det flesta klockorna är byggda för), men dessa kan man nog alltid stänga av!
     
  2. Paul

    Paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Fossil Gen 5 (ex. Carlyle) eller Skagen Falster 3 ksn vara aktuella om du vill ha en klocka med WearOS som inte skriker "sport". Batteritiden är kanske den tråkigaste aspekten med dessa, dock.

    Sen finns det en uppsjö andra klockor med andra plattformar. Samsung, Huawei, Amazfit är några. Alla med sina respektive fördelar och nackdelar.
     
    bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, för Wear OS skulle jag också säga att det är i princip Fossil gen 5 eller Skagen som ser trevligast ut. Skagen har lite mer minimalistisk design.

    Exempel:
    Herren Smartwatch The Carlyle HR 5. Generation Leder Dunkelbraun - FTW4026 - Fossil
    Gen 5 Smartwatch Garrett HR Edelstahl Schwarz - FTW4038 - Fossil

    OBS! GPay funkar inte i Sverige med Wear OS ännu, och det går inte ens att gissa när Google Sverige bestämmer sig för att aktivera det. Kan ske imorgon, kan ske om ett år, vem vet :)

    Du har bäst utbud av fossil på deras egen hemsida: https://fossil.de. De skickar dock inte till Sverige, så du behöver använda Mailbox DE: Forward shipping Tyskland: Mailbox DE (mailboxde.com). Har beställt lite från tyska butiken själv utan problem, genom Mailbox DE förstås.

    Kolla annars Amazon DE; de skickar direkt till Sverige utan att man behöver krångla med någon mellanhand.
     
    Last edited: 11 maj 2020
    Paul gillar detta.
  4. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Instämmer ovan.

    Har carlyle. Mycket trevlig klocka med gpay. Kanoners