Dåligt ljud vid samtal

Diskussion i 'G7 Thinq' startad av CrazyDriver, 19 feb 2020.

  1. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har stora problem med ljudkvalitén när jag ringer vanliga samtal. Har Telia som operatör, men har inte haft problem med mina andra telefoner på samma nät. Samtalen kopplas upp med bra ljud, men efter bara några sekunder/halvminut så växlar ljudet ner till en nivå som är så dålig att det knappt går att höra varandra. Andra klagar också på att det låter som att jag sitter i en burk och har svårt att höra vad jag säger.

    Är det något ni känner igen?

    Min gissning är att det är något knas med radion för jag har dålig signal även på ställen där min andra telefon har full signal. Kan det räcka att byta simm? Har inga planer på att göra en factory default.
     
  2. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Om du vill utesluta sim-kortet testa att sätta i en av dina andra telefoner och se vad som händer där. Omvänt, testa med annat simkort i den telefon du har problemet med.
     
  3. oliake

    oliake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2017
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    6
    Av alla telefoner jag ägt var g7an lätt den bästa i samtalskvalitét, så det borde inte vara telefonen det är fel på
     
  4. Perus

    Perus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23
    Telefon 2:
    iP14
    Platta:
    Huawei mediapad M2 8"
    Noterat detta också. Inget stöd för VoLTE för denna med svenska operatörer. Bortplockad funktion i ROM. Enda felet egentligen med G7:an tyvärr.

    /Per