Bästa klockan?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av unaz, 16 maj 2020.

  1. unaz

    unaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Finns klockan som har allt?

    Den skall vara tillräckligt snygg för att ha som accessoar.
    Bra träningsfunktioner ute i motionsspåret, de behöver inte vara top notch för det är inte min träning heller :P
    Gärna ha tillgång till en app att använda på golfbanan för distanser och score.

    Jag är helt obevandrad i detta område men har börjat gilla tanken på att ha en smartwatch.

    Jag googlar vidare bland alla luddiga recensioner och lovord.
     
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om du tycker att den är snygg, men du kan ta en titt på Fitbit Versa 2, den har en hel del bra funktioner.

    Fitbit Versa 2 (Smarta klockor)
     
  3. Benganiolo

    Benganiolo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har varit nöjd med min Samsung Galaxy S3 Frontier för just de aktiviteterna du nämner. Golf med appen Golf Navi. Drar typ 50% av batteriet under en runda. Löpning med samsung health har funkat jättebra. Inte testat musik då jag inte vill ha lurar när jag tränar och promenerar jag är ändå mobilen med.

    Snygg? Njaa joo kanske. Finns säkert snyggare band än de i gummi som medföljer.

    Sen en tid tillbaka har jag iPhone och det är tyvärr bökigt jämfört med Galaxy S8 jag hade innan och får inte golfappen att fungera :( Vet inte vad jag gör för fel faktiskt...

    Funderar på att sälja den så är du intresserad kan vi ta det via PM. Köptes sommaren 2017. En tunn spricka på undersidans glas. Syns inte och har inte påverkat funktion som pulstagning etc. själva verket är i bra bruksskick utan synliga repor. Har ett oanvänt smalt band.
     
    Last edited: 16 maj 2020
  4. iTigers

    iTigers Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2019
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    118
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag har en Samsung Active 2 i perfekt skick du kan köpa. Följer med ett extra armband.

    Ska man köpa träningsklocka så skulle jag gå på Garmin eller Suunto. Men dom är ganska korkade istället.

    En smartwatch är ju smartare förstås men oftast generellt ganska dåliga som träningsklockor (kass GPS och pulsmätning). Dessutom brukar batteritiden vara ett bekymmer.

    Med väldigt förenklade och generella ordalag förstås.
     
  5. Öland4ever

    Öland4ever Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2020
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Hallon, Comviq, Halebop
    Telefon:
    Siemens ME45

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Comviq, Halebop
    Telefon:
    Siemens ME45
    Telefon 2:
    Siemens M65
    Telefon 3:
    Ericsson R310
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S3 9.7" SM-T825
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab A 10.1" SM-T515
    Det viktigaste för mig är att klockan visar exakt tid och att man ska slippa ställa om den en gång i veckan, en gång i månaden eller en gång per år. Och då är det bara atomur dvs radiokontrollerade klockor, som tyvärr bara funkar i södra och mellersta Sverige och GPS-ur kvar. Valet mellan dessa två faller så klart på GPS-uren. Nackdelen är väl att märkesuren med GPS kostar en slant. Eller snarare flera slantar.
     
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    En smartklocka ställs automatiskt på rätt tid varje gång den har kontaktat med nätet. Precis som en mobiltelefon.
     
    Leo83 gillar detta.
  7. unaz

    unaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Samsung active 2 är nog den jag lutar mest åt att köpa. Vilken modell av den är det och vad tänker du dig för pris?
     
  8. iTigers

    iTigers Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2019
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    118
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
  9. Öland4ever

    Öland4ever Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2020
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Hallon, Comviq, Halebop
    Telefon:
    Siemens ME45

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Comviq, Halebop
    Telefon:
    Siemens ME45
    Telefon 2:
    Siemens M65
    Telefon 3:
    Ericsson R310
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S3 9.7" SM-T825
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab A 10.1" SM-T515
    Syftade nog mer på att för mig är det bättre/enklare att ha kontakt med en radiomast alt satellit som är gratis och funkar över hela vår planet (GPS i vart fall) än att vara beroende av en internetleverantör som dessutom kostar pengar.
     
  10. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Kan tipsa om nån av Garmins Vivoactive klockor.
    Jag har själv en Vivoactive 4 och den har bra träningsfunktioner med GPS och pulsmätare.
    Framförallt tycker jag deras inbyggda golfapp fungerar riktigt bra om det nu är en viktig funktion för dig.
    Aviseringar från appar på telefonen fungerar också utmärkt.

    Garmin Vivoactive 4 (Pulsklockor & sportklockor)
     
  11. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Eftersom du använder en smartmobil så ser jag inte vad du vinner på det. Mängden datatrafik som krävs för att uppdatera klockan är fullständigt obetydlig.
     
  12. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    b376222a-c6ea-4ab1-ac6b-25a2922667ea.jpeg

    Denna klocka mäter min dagliga aktivitet med steg, min puls och andra saker som stressnivå - på natten mäter den hur bra min sömn är.

    När jag ger mig ut och springer är det i princip den mest avancerade löparklockan med massor av funktioner och jag kan tom lyssna på Spotify spellistor offline via trådlösa hörlurar.

    Det går även att ladda ned podcast och tom betala med den i affären :)

    Är helnöjd med Garmin 645 Music.
     
  13. Öland4ever

    Öland4ever Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2020
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Hallon, Comviq, Halebop
    Telefon:
    Siemens ME45

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Comviq, Halebop
    Telefon:
    Siemens ME45
    Telefon 2:
    Siemens M65
    Telefon 3:
    Ericsson R310
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S3 9.7" SM-T825
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab A 10.1" SM-T515
    Problemet är att det säkerligen finns miljontals ha av sveriges yta som över huvud taget inte har någon mobiltelefonanslutning oavsett om vi snackar 2G (GSM), 3G (UMTS), 4G (LTE) eller 5G (NR) och där fiber aldrig någonsin kommer att bli framdraget. Känner själv flera familjer inne i Smålands djupa skogar som inte har någon mobiltelefonanslutning i sina fastigheter. När de ex ska betala en räkning via sin internetbank så är du tvungna att vandra ett par km och gå upp på en bergsknalle för att få en mobiltelefonanslutning. Och i dessa fall är ju en smart clock och en smartphone inte mycket värd. Men det får vi tacka Telia som bestämde sig för att stänga ner det fasta telefonnätet.

    Ja, jag äger en gammal Galaxy S6 men den ligger mest och samlar damm. Eller det var naturligtvis en lögn... den ligger väl nedstoppad i en byrålåda. Har idag gått tillbaka till gamla GSM-mobiler med 15 år på nacken. 2G GSM lär i vart fall fungera där jag bor och lär väl göra så minst 10 år framåt. Alla bankomater och när du handlar på ett kreditkort/bankkort i butiker går väl över 2G nätet.