Spotify synk med Garmin ForeRunner 245 Music

Diskussion i 'Wearables' startad av BobbyM, 18 apr 2020.

  1. BobbyM

    BobbyM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2015
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    16
    Har precis fått hem min Garmin ForeRunner 245 Music och konfigurerat den och noterar att bokmärke i podcast i Spotify appen inte verkar hänga med. Kan de vara så illa att endast ändringar i spellistor och ev nya avsnitt av podcasts som du följer i Spotify synkas? Dvs, att gå mellan dator/mobil till klocka funkar inte sömnlöst utan man måste i praktiken hantera var man slutar och börjar manuellt.

    Hoppas verkligen jag missat något annars får det nog bli retur på den här. Finns det i sådant fall någon annan spotify-app på klockor som synkar bokmärke som jag borde byta till?
     
  2. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Garmin laddar väl ned spellistan offline har jag förstått det som, den streamar den inte så som din telefon/dator och får därför inget bokmärke med sig därifrån.

    Jag tror inte mina listor på min Vivoactive 3 music uppdaterar sig om jag lägger till ny musik i de listor jag synkat på klockan utan jag måste manuellt ladda ned dem på nytt för att få ändringarna.
     
  3. BobbyM

    BobbyM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2015
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    16
    Suck, visst det handlar inte om streaming men antar ändå att alla bokmärken sparas ihop med din profil så då vore det ju bara att även skicka med dem när du gör en manuell synkning. Fattar att detta inte direkt behövs för musik men för poddar och ljudböcker så känns det som helt grundläggande om du frågar mig
     
  4. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Avråder att börja böka med Spotify på Garmin ForeRunner 245 Music. Appen är totalt bananas. Du får synka om var 20:e låt ungefär eftersom man får meddelandet att synken misslyckats. Är uppe i 100 låtar nu men det har tagit tid att manuellt starta om synken flera gånger.
     
  5. BobbyM

    BobbyM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2015
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    16
    Jag kontaktade Garmins svenska support och de bekräftade att bokmärken inte synkas så för egen del så blev det öppet köp och retur på klockan. Gissar att jag helt enkelt var några år för tidig och att allt detta kommer fungera bättre med exempelvis e-sim osv i en framtida 285 Music. Så jag väntar in den och springer tillsvidare med min telefon på rundorna.