Säljes: T-Max UV 9H liquid curved glasskydd heltäckande för Huawei P30 Pro

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av bl00keRs, 29 maj 2020.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. bl00keRs

    bl00keRs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ett av de bästa och snyggaste böjda glasskydd på marknaden som täcker nästan hela skärmen på en Huawei P30 Pro, dessutom utan svarta ram på kanter!

    Specialanpassad med endast en cut-out för selfie kameran. Ingen "dot effect" under glaset efter appliceringen, perfekt glid, långvarig "oelophobic coating", anti-fingeravtryck, "bezel free", försämrar inte känsligheten av touchen, hårdhet på 9H.

    Glaset limmas med ett UV lim (medföljer x2) som måste härdas med en UV lampa. Lätt att applicera med hjälp av en installationsram och tydliga instruktionen. Glaset är avtagbar, men går ej att applicera åter igen. Passar perfekt kant till kant tillsammans med ett MSVII Airbag mobilskydd som säljs i ett annat tråd.

    Via länken nedan kan ni se en Huawei P30 Pro med förapplicerat T-Max UV 9H glasskydd som jag sålde via Tradera tidigare i år.Huawei P30 Pro 6GB/128GB Android 10

    Se filmen för monteringsanvisningar:

    View: https://www.youtube.com/watch?v=ASHIep_ROlA



    OBS. Nedersta kit på den gråa duken (2:a bild) innehåller extra lim och några standard tillbehör i fall ni skulle vilja försöka på er igen, innan ni härdat glaset. Detta slänger jag gratis.

    OBS. Glasskyddet finns inte att få tag på i Sverige. Detta är det enda exemplaret.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    250SEK inkl. spårbar frakt med PostNord, alt. 200SEK och hämtning 2 mil utanför Karlstad.
    Betalning sker via Swish.
     
    Last edited: 29 maj 2020
  2. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

  3. AxxT

    AxxT Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2016
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB
    Aldrig testat detta, är det svårt?
    Ngn speciell UV-lampa som krävs?
     
  4. Jimmy 76

    Jimmy 76 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2017
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    381
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    s23 ultra
    Är väl precis som whitestone dome glas fast lite billigare typ tror man får med uv lampa och allt som behövs
     
  5. bl00keRs

    bl00keRs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det är relativt enkelt om man läser instruktionen och har sett YouTube filmen. Har monterat T-Max glaset på två telefoner och lyckades med bägge vid första försöket, och det var de första gångerna som jag satte ett UV glas på en telefon. Skulle kunna påstå att det är lättare så att det blir jämt än ett vanligt glas då böjda kanter gör så att glaset rör på sig endast upp och ner, när man väl har hällt ut limmet och lagt glaset på, så man kan justera upp och ner precis intill kameran och härda direkt efter så att det sitter fast. Torka av lim rester gör man efter att man har härdat glaset, tex med det medföljande "wet wipe". Ett vanligt glas som sugs åt skärmen måste man ta hänsyn till alla sidor så att det blir rakt och jämt, och sånt glas har jag ett fåtal gånger satt någon millimeter snett vilket resulterade i att gester som man drar nedifrån inte alltid ville fungera. Jag har inte använt den orangea ramen. Lyckas man få dammpartiklar i själva limmet/under glaset så kan man alltid försöka fånga de med "dust absorber" (så har jag gjort).

    Lyckas man göra helt fel och inte hunnit att härda glaset så följer det en extra tub med lim och tillbehör som jag har pröjsat extra för, i fall allt skulle gå åt skogen, som kom aldrig till användning. Viktigast är att skydda alla ingångar och knappar på sidorna som limmet kan glida in, de skydd följer också med, fast de syns inte på bilderna. En lampa följer tyvärr inte med som det står på förpackningen.

    Jag har lånat en UV lampa an min vän när jag väl höll på. Han har köpt den för länge sedan på AliExpress för 20 kronor och den liknade lampan på bilden nedan, fast utan logga... en random Kina UV-lampa.

    [​IMG]
     
    Last edited: 30 maj 2020
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.